Witam
Posiadam traktor samoróbkę z silnikiem od 360 i skrzynią od zetora 25. Chciałem zrobić hamulce ale nie mogę odkręcić tej nakrętki od bębna z lewej strony, czy tam jest lewy gwint czy to może być tak zapieczone?
Powinien być lewy, ale spotkałem się już z tym, że jednak był prawy. Z reguły to miejsce jest raczej zaolejone niż zapieczone więc może spróbuj odkręcać w prawo
Udało się odkręcić i faktycznie był tam lewy gwint ale strasznie zapieczone było i hamulec z tej strony nie działał ponieważ ktoś nie założył klina na wałek przy składaniu. Gdyby ktoś szukał tych list od ręcznego to udało mi się spasować te od c360.
Tak
Ja tam miałem nawet sucho, tylko nie było u mnie już czym hamować. Po zmianie oleju w skrzyni puścił mi uszczelniacz z prawej strony za piastą i dlatego się też za to wziąłem, ze skrzyni zamiast oleju to wygrzebałem gluty a i tak o dziwo wszystko jeździło. Został mi tylko problem z układem kierowniczym ponieważ przód mam od c4011 bądz c360(nie wiem dokładnie) a kolumna jest od zetora i problem polega na tym, że to nie idzie ukręcić kierownicą. W prawo jest trochę lżej ale w lewo to nie da się skręcić w miejscu. Kolumna była rozebrana, sprawdzona i przesmarowana, zwrotnice również czyściłem i smarowałem. Mam takie wrażenie jak by coś się zacinało na ślimaku i tam słychać takie zgrzytanie. Obstawiam, że tutaj przód jest cięższy ze względu na silnik od c360 i to przełożenie na ślimaku jest nieodpowiednie. Będę musiał najprawdopodobniej założyć wspomaganie;/
Na oryginalny silnik Zetorkowy tak ze 600kg musisz liczyć. Od C360 nie mam pojęcia ile waży.
W oryginalnym Zetorze 25 kierownica też ciężko chodzi - taki urok tych traktorów
Można. Nitowałem z 8 lat temu i wszystko gra a mój zetorek lekko nie miał. Ale otwory okładzin i szczęk sie nie zgrywają. Żeby nie osłabiać okładzin wierciłem nowe otwory w szczękach i wtedy nitowałem.
Pozdrawiam Tomasz