RE: Silniki andorii s 301 i 301D

Wszystko o stacjonarnych silnikach rolniczych
Awatar użytkownika
baro
Posty: 585
Rejestracja: 19 sty 2010, 19:17

RE: Silniki andorii s 301 i 301D

Post autor: baro » 10 gru 2011, 19:38

Nie bardzo rozumie o co ci chodzi? wrzuc zjecia tego silnika? Nierówno on pracuje ci czy jak?

Awatar użytkownika
oman7
Posty: 780
Rejestracja: 27 lut 2010, 23:01

RE: Silniki andorii s 301 i 301D

Post autor: oman7 » 11 gru 2011, 11:05

Pierwsze sprawdź sobie luzy na mechanizmie odśrodkowy i dźwigniach regulatora obrotów.
Później ustal sobie dawkę paliwa na pompie ( ustawia się to na śrubie z kontrą pod okrągłą pokrywką średnicy około 60 mm na pokrywie rozrządu),no i w końcu sprawdź początek tłoczenia paliwa (kąt wtrysku).
Sprawdź też ciśnienie otwarcia wtrysku.Wtrysk powinien otwierać się przy 130 atm.(13Mpa).

Awatar użytkownika
Krzysiukolejka
Posty: 11
Rejestracja: 10 lis 2011, 20:13

RE: Silniki andorii s 301 i 301D

Post autor: Krzysiukolejka » 11 gru 2011, 11:54

Mały filmik z uruchamiania

http://www.youtube.com/watch?v=KsvmYh-l ... re=mh_lolz

*sarcasm*
Zdjąłem pokrywę i wszystko wygląda całkiem OK. Luzy minimalne na ciężarkach (moim zdaniem w normie) trzpień we wale przesuwa się gładko i bez zacięć poprzeczny wałek też obraca się bez trudu. Trochę brudu było na sprężynie - ale to tam gdzie już jest za ścianką "strefa bez oleju".
Wtryskiwacz sprawdzę na przyrządzie w zakładzie niedaleko mnie.
Wygląda na to że przez to rozbieranie do czyszczenia (a naprawdę wymagała czyszczenia) rozregulowaliśmy go . Spróbuję go wyregulować na 5,4 mm - o ile dobrze zrozumiałem płaszczyzną odniesienia jest powierzchnia do której przykręcamy pompę, a te 5,4mm ma być wkręcona śruba regulacyjna poniżej tej płaszczyzny?

Awatar użytkownika
oman7
Posty: 780
Rejestracja: 27 lut 2010, 23:01

RE: Silniki andorii s 301 i 301D

Post autor: oman7 » 11 gru 2011, 12:42

Ja bym zrobił tak:
Ustawił bym kąt wtrysku paliwa według znaków na kole zamachowym.
Później sprawdził bym właśnie te 4,5 mm na popychaczu pompy.
Ale 100% to masz sekcję pompy do wymiany i dość znaczny luz na listwie zębatej w pompie.

Mój silnik przed remontem pracował tak:
http://www.youtube.com/watch?v=dgjMtajs ... re=related

Po remoncie tak:
http://www.youtube.com/watch?v=CYsrvy08 ... re=related

Awatar użytkownika
Krzysiukolejka
Posty: 11
Rejestracja: 10 lis 2011, 20:13

RE: Silniki andorii s 301 i 301D

Post autor: Krzysiukolejka » 19 gru 2011, 19:02

No to ładnie się zapowiada ... :(

W sklepie Andorii można kupić - owszem - ale całą pompę za ponad 300zł, a sekcji nie ma, a zapewne kosztowałaby odpowiednio mniej...
Zresztą mniejsza z tym jakoś sobie z tym poradzę (biorę pod uwagę różne opcje). Nurtuje mnie teraz inna kwestia - współpraca tego silnika z przekładnią hydrokinetyczną. Nie mam doświadczeń w tym kierunku - a chcę zastosować takie rozwiązanie w miejsce klasycznego sprzęgła zamkniętego. Ciekawi mnie co sądzicie o takim pomyśle?

Awatar użytkownika
oman7
Posty: 780
Rejestracja: 27 lut 2010, 23:01

RE: Silniki andorii s 301 i 301D

Post autor: oman7 » 19 gru 2011, 19:35

Dziwne że nie mają sekcji do S301D.(koszt 54zł)
Fakt kupować całą pompę to drogi interes ale nie będzie miała luzów.

Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4255
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: Silniki andorii s 301 i 301D

Post autor: Bolszewik » 19 gru 2011, 20:10

Silniki te były stosowane do napędu kutrów, pomp, generatorów prądotwórczych, małych walców, widziałem nawet przy zagęszczarce (ale to już była raczej twórczość indywidualna) oraz najróżniejszych sprzętów rolniczych.

Jeśli radził sobie z pompą wody, a tym bardziej generatorem prądu to z pompą oleju też sobie poradzi. Wydaje mi się że reżim pracy na generator prądotwórczy i pompę oleju jest podobny.

Tylko trzeba dobrać odpowiednio moc i wydajność, ale to już trzeba by jakoś policzyć.
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl

Awatar użytkownika
Krzysiukolejka
Posty: 11
Rejestracja: 10 lis 2011, 20:13

RE: Silniki andorii s 301 i 301D

Post autor: Krzysiukolejka » 20 gru 2011, 19:49

Przekładnia hydrokinetyczna w tym konkretnym przypadku ma zastąpić sprzęgło sztywne - zapewnia maksymalnie płynne przeniesienie mocy - co jest bardzo pożądane w pojeździe kolejowym. Problem jaki może potencjalnie wystąpić polega na tym że prędkość obrotowa wału S301d zawiera się się dość niskim zakresie powiedzmy od 600 do 2000 rpm (sądzę że w praktyce trudno będzie przekraczać 1500-1600 rpm) i typowe sprzęgło hydrokinetyczne samochodu osobowego pracuje na nieco wyższych obrotach (rzadko poniżej 1000 - 1500 rpm). Obawiam się sytuacji że mogę nie ruszyć pojazdu mocno obciążonego który musi pokonać ponadto zwiększone opory ruchu : przejazd zasypany ziemią, łuk pod górkę , krzaki w skrajni... Tylko tego się obawiam :)

Awatar użytkownika
drandrzej
Posty: 2018
Rejestracja: 29 paź 2007, 23:28

RE: Silniki andorii s 301 i 301D

Post autor: drandrzej » 20 gru 2011, 21:49

Witaj Krzysiek !

mogę pomóc w regeneracji prakycznie każdej nietypowej nawet sekcji , więc i Twoją da się przywrócić do stanu

może nawet pojechać komplet - pompa + wtryskiwacz i wróci ustawiona całość

oczywiście w silniku trzeba będzie ustawić resztę

zenicior
Posty: 25
Rejestracja: 12 gru 2011, 16:17

RE: Silniki andorii s 301 i 301D

Post autor: zenicior » 20 gru 2011, 23:07

drandrzej ja mam pytanie
czy bylaby mozliwosc ustawienia pompy plus wtryskiwacz od s320?
jesli tak to jaka cena
pozdrawiam

Awatar użytkownika
drandrzej
Posty: 2018
Rejestracja: 29 paź 2007, 23:28

RE: Silniki andorii s 301 i 301D

Post autor: drandrzej » 21 gru 2011, 8:26

ustawiany jest wtryskiwacz ,czyszczona lub wymieniana końcówka , pompa jest regenerowana - a dokładnie sekcja , zaworek weryfikowany i ew wymieniany jeśli nie jest OK ,


cena regeneracji i ustawienia ~ 150 zł + wysyłki , transporty i t d , ponieważ nie popędzałem - terminy ok 2-3 tyg .

dla każdej sytuacji ta cyfra może być inna , bo nie wiem jakie są koszty grzebania w konkretnym wtryskiwaczu - a to moze być znane dopiero po weryfikacji na miejscu

michy10
Posty: 1
Rejestracja: 27 gru 2019, 16:08

Re: RE: Silniki andorii s 301 i 301D

Post autor: michy10 » 27 gru 2019, 16:30

marek pisze:
14 wrz 2011, 17:59
Zawór się raczej nie wygiął bez przyczyny .Prawdopodobnie uderzył w niego tłok,co może się zdarzyć przy źle ustawionym wałku rozrządu.Luzy zaworowe ustawisz dobrze ale zawory otwierają i zamykają się w innym miejscu i zawór nie zdąży ,,uciec" przed tłokiem.Jeżeli kupisz nowy zawór i po dotarciu będzie widać że ślady dotarcia zaworu są równe po całości gniazda to gniazdo jest dobre.Najlepiej jak byś miał dostęp do frezów i przefrezował gniazdo.Zawór jest na pewno krzywy?Bo mogło się zdarzyć że gniazdo jest nierówno wbite w głowicę i też zawór nie domyka.Sprawdź koniecznie ustawienie wałka rozrządu.

Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4255
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

Re: RE: Silniki andorii s 301 i 301D

Post autor: Bolszewik » 27 gru 2019, 21:37

Obrazek

Obrazek
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl

ODPOWIEDZ