Witajcie,
Mam na imię Michał i po pracy jeżdżę traktorem Wiele lat temu jeździłem po polach i robiłem zdjęcia maszynom rolniczym które później umieszczałem na farmphoto.com. To tyle o mnie Niebawem zaczynam remont Ursusa C4011 z 68 roku. Ciągnik w większości zachowany jest w oryginale oraz o dziwo jest w dość dobrym stanie mechanicznym. Wizualnie jak widać Wszystko sprawne za wyjątkiem hydrauliki zewnętrznej. Blok silnika klejony ale nie przeszkadza to w eksploatacji - kilka lat temu zrobiony był remont silnika.
Plany na najbliższe 12 miesięcy: 1) Kolejno demontaż części i sprawdzanie co jest do naprawy 2) Sukcesywna wymiana zużytych elementów własnymi siłami 3) Czyszczenie korpusów, oblachowania które jest w dość dobrym stanie i malowanie, również własnymi siłami
Ponieważ ciągnik będzie wykorzystywany w małym gospodarstwie to nie będę dążył do perfekcji ale w miarę możliwości finansowych i dostępnych części, postaram się aby przypominał ciągnik z lat 60-tych bez współczesnych przeróbek. Czterdziestka wspomoże okazjonalnie 2 inne Ursusy C360 z 79 i 81 roku.
W następnym poście podzielę się z Wami fotorelacją z zakupów Pozdrawiam i liczę na konstruktywną krytykę
Nastepna c4011 nie trafi na zlom i bedzie zachowana do przyszlych pokolen.Niewazne do jakiego stopnia oryginalnosci go doprowadzisz wazne ze masz checi i zapal do pracy to sie liczy.
Coraz mniej ludzi sie interesuje zabytkami techniki,malo tego niektorzy to wrecz przeszkadzaja i sa bardzo zlosliwi(zazdrosc).
Widze ze ma oryginalna tabliczke.Zycze powodzenia w remoncie i pamietaj jak czasami cos nie wychodzi to najlepiej odpuscic na pare dni,a pozniej vena sama przyjdzie.Bede chetnie obserwowal temat.
c350 pisze: ↑02 lut 2020, 13:24
Z jakiego jest miesiąca?
Mała pomyłka. W dowodzie rocznik 69 i pierwsza rejestracja dopiero w 1996 ale mam też fakturę z lat 80-tych i ciągnik był już zarejestrowany w tamtych czasach
widelec77 pisze: ↑02 lut 2020, 13:35
Nastepna c4011 nie trafi na zlom i bedzie zachowana do przyszlych pokolen.Niewazne do jakiego stopnia oryginalnosci go doprowadzisz wazne ze masz checi i zapal do pracy to sie liczy.
Coraz mniej ludzi sie interesuje zabytkami techniki,malo tego niektorzy to wrecz przeszkadzaja i sa bardzo zlosliwi(zazdrosc).
Widze ze ma oryginalna tabliczke.Zycze powodzenia w remoncie i pamietaj jak czasami cos nie wychodzi to najlepiej odpuscic na pare dni,a pozniej vena sama przyjdzie.Bede chetnie obserwowal temat.
Niestety zamontowana tabliczka nie jest z niego a z C355 z 1972. Nie mam pojęcia co ona tam robi:) Numer fabryczny w dowodzie i na moście to ponad 90tys więc jest to z pewnością C4011 .
BONUS Myślę, że po remoncie będzie to jakoś wyglądało. Tak wyglądał Fiat 125p którego remontowałem w 2010-2012 roku a z którym się pożegnałem w 2017 i cieszy oko nowego właściciela:
Nie tylko tabliczka ale i chyba sam wspornik deski rozdzielczej jest od c355.
Jestem pod wrażeniem tego jak zachowała się maska.
Ogólnie ciągnik wygląda na zachowany w oryginale, choć jest kilka elementów wymienionych ( oświetlenie, zaczep transportowy, osłona szybkozłączy, przednia oś chyba na ten rocznik powinna być resorowana)
Ten ciągnik to idealna baza do odtworzenia oryginału.
Powodzenia i od razu zasiadam na widowni, podobnie jak Sz. P. widelec77
Ogrom pracy może tak, bo każdy remont to wyzwanie - ale stan blacharki - szczególnie maski - bardzo dobry! To rzadko spotykane. Gratulacje.
Odnośnie remontu jakbyś miał jakieś pytania - wątpliwości itd to pisz Jest nas tu sporo co mamy na bieżąco temat C-4011
widelec77 pisze: ↑02 lut 2020, 13:35
Nastepna c4011 nie trafi na zlom i bedzie zachowana do przyszlych pokolen.Niewazne do jakiego stopnia oryginalnosci go doprowadzisz wazne ze masz checi i zapal do pracy to sie liczy.
Coraz mniej ludzi sie interesuje zabytkami techniki,malo tego niektorzy to wrecz przeszkadzaja i sa bardzo zlosliwi(zazdrosc).
Widze ze ma oryginalna tabliczke.Zycze powodzenia w remoncie i pamietaj jak czasami cos nie wychodzi to najlepiej odpuscic na pare dni,a pozniej vena sama przyjdzie.Bede chetnie obserwowal temat.
Dokładnie. Sama prawda.
Co do zazdrości - obserwuję to czasem na swoim przykładzie, że im lepiej Ci z czymś idzie, tym bardziej niektórym przeszkadzasz. Są osoby, które patrzą na to przez pryzmat, że nie wkładasz dużo serca i pracy, ale samo Ci się dzieje, a inni mają ciągle pod górkę Ale trzeba się przyzwyczaić i robić swoje
Panowie, zdarzają się niestety zazdrośnicy. Jest też spora grupa ludzi, którzy cieszą się z każdego kolejnego egzemplarza przywróconego do lat świetności. Na tym się skupiajmy, bo zazdrość to jest ogromny problem - dla zazdrośnika
A co do lamp tylnych, to oryginalne lampy z C-4011/C-355, to otwory pokrywają się z otworami wsporników C-360, bo co do kierunkowskazów/pozycji to chyba nie?
Bardziej mi chodzi o to, czy chcąc założyć oryginalne lampy, czy nawet jeśli się nie pokryją idealnie, to czy ta lampa zakryje te otwory i będzie to w miarę "schludnie" wyglądać. Najbardziej tył się rzuca w oczy. Pozycje trochę mniej
Na blotniki z trojkatami lampy ori c355/4011 pasuja prawie idealnie.
Niewiem jak sie sprawa ma z blotnikami z kolkami(polimerc) bo ich nie stosowalem przez wzglad na te wytloczenia.Ale jakby nie te wytloczenia to bral bym od polimerca poniewaz u nich mozna zamowic bezposrednio z tloczni bez podkladu.
Tylko na wytloczenia zwracalem uwage.Mimo ze te z kolkami wydaja sie solidniejsze,maja nawet wieksza wage,ale jakos slabo wygladaja na ciagniku.Oczywiscie kompletny laik nie bedzie zwracal uwage na nic -przyklad milionowy ursus ciagnik odbudowany z najgorszego dziadostwa,a ludzie mysla ze to niewiadomo co ,wstyd na caly swiat,ciagnik historyczny a zrobili z niego zlepa ze wspolczesnych czesci,strasznie mnie to irytuje.
Z niecierpliwoscia czekamy na postep z prac przy c4011.
Moje wszystkie nowe błotniki firm nie wiadomo co,czy to z przetłoczeniami czy z kółkami dziury na lampy zawsze pasowały tył i przód czy to pod aluminiowe czy pod wsporniki.Zetor 4011,Ursus C-4011,Ursus C350,ursus C-355 zielony powinny mieć ranty błotników wąskie.Ja na ten czas mam leżeć cztery komplety takich błotników z ciągników rozbiórkowych z Zachodu.
Sprawdzone.Według katalogu Agromy...porównawczego z roku 1977 wszystkie błotniki Zetor 4011,Ursus C-4011,Ursus C-350,Ursus C-355,C-360 i wszystkie wersje eksportowe posiadają błotniki takie same czyli z wąskim rantem.Jeszcze inne źródła typu informatory Ursusa dodawane do Mechanizacji rolnictwa sprawdzę ale nie na teraz.