Fakt jak jest tylko jedna to miga inaczej (wolniej lub szybciej nie pamiętam) ale między dwoma, a trzema nie ma istotnej różnicy.
"Pogmerać" zawsze można *flower*
Kierunkowskazy
RE: Kierunkowskazy
Po pierwsze oznaczenie na obudowie jest oznaczeniem minimalnego obciążenia.Po drugie jeżeli przepali się jedna żarówka to pozostałe migają szybciej.Kontrolka kierunków dlatego jest podłączona do przerywacza bo nie spełnia tylko roli ozdobnej ale ma nam sygnalizować prawidłowe działanie kierunków.W prawidłowej instalacji przerywacz powinien być dobrany do obciążenia .dwie żarówki 2x21 trzy żarówki 3x21.Wtedy kontrolka gdy wszystko jest dobrze miga nam z częstotliwością migających żarówek. Gdy jedna się przepali wtedy kontrolka mignie raz i więcej nie.Wtedy wiemy że żarówka jest przepalona.Co do przyczep to są instalacje w których przyczepa posiada osobny przerywacz i kontrolkę.Tak miałem np. w Multicarze a spotkałem też w innych instalacjach .Niestety w naszych ciągnikach tak nie ma ,ale przeważnie światła w przyczepach nie działają[dużo jeżdżę po Polsce to widzę] to jest to i tak bez znaczenia.Podsumowując należy dobierać przerywacz do instalacji a nie jak leci bo ma to duże znaczenie.Można oczywiście ,,bo i tak mruga" ale to nie oto chodzi.I to by było na tyle.

RE: Kierunkowskazy
witam.odnowię trochę temat. potrzebuję porady dotyczące podłączenia przerywacza od c 330. mam ,,samika" i zrobioną kompletną instalację do niego, tylko pozostały kierunki do zrobienia. Na przerywaczu mam 3 wyjścia:[ P,L,+]. od przełącznika 3 wyjścia, i jeszcze chciałbym wpiąć w to jedną kontrolkę. kierunki mam na z tyłu, i na błotnikach. pomoże ktoś bo jakoś nie mogę się w tym połapać?
RE: Kierunkowskazy
@wento. Na przerywaczu pod "+" podpinasz zasilanie z bezpiecznika, "P" łączysz ze środkowym na przełączniku, a "L" na kontrolkę. Z przełącznika z obu skrajnych na lewy i prawy kierunkowskaz. Zasilanie z bezpiecznika najlepiej dać przez stacyjkę. Wtedy kierunki działać będą tylko po włączeniu/wciśnięciu kluczyka. Zapobiegnie to zostawienie włączonego migacza po zgaszeniu silnika, czy przypadkowemu właczeniu ich na postoju. Tylko światła awaryjne są podłączone bezpośrednim zasilaniem poza stacyjką.
RE: Kierunkowskazy
dzięki, o taką właśnie mi odpowiedz chodziło,teraz wszystko jasne. a mam jeszcze na zbyciu amperomierz http://allegro.pl/amperomierz-samochodo ... 61826.html , taki jak w tej aukcji i zastanawiam się jak go wpiąć w obwód??