C 330 z 1970 - prawdziwa historia

Tutaj relacjonujemy tylko przebieg prac restauracyjnych naszych ciągników i maszyn, a wszelkie porady itd. opisujemy w dziale Porady i wskazówki
Awatar użytkownika
URSUS c 328
Posty: 275
Rejestracja: 06 sty 2008, 14:55

RE: C 330 z 1970 - prawdziwa historia

Post autor: URSUS c 328 »

Wicher, a stare błotniki sprzedajesz?
Awatar użytkownika
Wicher
Posty: 2087
Rejestracja: 27 lis 2011, 14:16
Lokalizacja: Garbów, Lubelskie

RE: C 330 z 1970 - prawdziwa historia

Post autor: Wicher »

No właśnie, ona strasznie charakterystycznie chodzi nawet ze zmienionym wydechem:) Ale mój brat też nie widzi zbyt wielkiej różnicy w dźwięku po wymianie tłumika. Gdyby nie brzęcząca klapka dla mnie by różnicy nie było.
Najbardziej rozpoznawalny dźwięk w mojej okolicy emituje C 360 dalszego sąsiada, myślę że wszyscy wiedza dlaczego...
Ursus C 328, stare błotniki są w stanie agonalnym, jeden już pojechał do huty bo był całkiem zgniły a drugi jeszcze znośny, ale też niesamowicie spanachany więc nie ma co tu sprzedawać. I drugi na fajans pojedzie.
Oba błotniki były wielokroć spawane-moje włości graniczą ze stawem rybnym i ś.p. Dziadek kiedyś wjechał do rowu na wstecznym (ciężko poradzić sobie w takiej sytuacji bez palców), co poskutkowało dokumentnym połamaniem błotników.
Rolnik amator, wiejski mechanizator ;)
C330 '70, Claas Columbus '69, S320 i masa drobnicy ;)
Awatar użytkownika
damber
Posty: 2571
Rejestracja: 29 lis 2009, 19:18
Kontakt:

RE: C 330 z 1970 - prawdziwa historia

Post autor: damber »

Oj... to C-330 już troche przeszła w swoim życiu.
Wicher, a masz jeszcze dolny zaczep starego typu? Moim zdaniem był lepszy, a na pewno mocniejszy niż ten adaptowany w późniejszych wersjach od C-360.
Facebook. old URSUS tractor
Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 4000
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

RE: C 330 z 1970 - prawdziwa historia

Post autor: chrapek3011 »

Ten zaczep polowy starego typu to piękna sprawa.Widziałbym go w przyszłości na swoim zielonym 330 z pierwszej serii.PS...Dwa posty o lampach pisane przeze mnie zniknęły podczas ostatnich problemów z Forum.
Awatar użytkownika
Wicher
Posty: 2087
Rejestracja: 27 lis 2011, 14:16
Lokalizacja: Garbów, Lubelskie

RE: C 330 z 1970 - prawdziwa historia

Post autor: Wicher »

Niestety mój zaczep polowy to patent rodzinny, pewien pociotek załatwił belkę od Supra, która została zamocowana na sztywno do korpusu. Działać działa, chociaż to nie to...

Chrapku, jeśli wiesz coś odnośnie lamp to napisz tutaj albo na PW, chciałbym mieć pewność.

Tak Damber, moje C 330 jest już wyczerpane służbą dla polskiego rolnictwa, ale nawet na czas remontu nie mogę mu dać urlopu -.- wczoraj brat pojechał nim po karpinę, prawie całkowicie gołym ( ma na sobie instalację elektryczną i jeden błotnik )

Przy okazji remontu zwolnic który zrobiłem dwa lata temu zapytałem Ojca skąd na nich tak świeży lakier ukryty pod deklami. Dziadek dał za bardzo w gaz i się "artystycznie" (czyli doszczętnie) stare połamały.
Rolnik amator, wiejski mechanizator ;)
C330 '70, Claas Columbus '69, S320 i masa drobnicy ;)
Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 4000
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

RE: C 330 z 1970 - prawdziwa historia

Post autor: chrapek3011 »

Odnośnie lamp.
Te,które masz zamontowane obecnie to czeskie PAL.Jedyne czeskie lampy jakie były montowane seryjnie w ciągnikach Ursus to lampy identyczne jak w Zetorach 3011,4011,ale były tylko montowane w pierwszych Ursusach C-4011.

Następnie.Pierwsze lampy od początku produkcji C-330 były identyczne jak w C-325/28,najdalej montowane do 70 roku(może tak,może nie,nie mam katalogu części z 70 roku.Byłaby pewność).Kolejny typ lamp to takie zwykłe standardowe ze ściętym tyłem,element optyczny taki sam,jak w motocyklach WSK.

A te lampy takie owalne z filmiku to lampy produkcji DDR Ruhla.Średnica elementu optycznego taka sama,jak we Fiatach 125 i Polonezach,tzw.Borewiczach,tyle,że z żarówką postojówką.I te lampy były niby w wersjach na eksport,ale w krajowych też,przykłady namacalne,ale nie na początku lat siedemdziesiątych,tylko właśnie pod koniec.W roczniku "83 też jeszcze spotkałem,ale nie były montowane przez ten czas we wszystkich...Takie lampy można było spotkać w Niemcach,kombajnach,pokosówkach,Fortshritach,nawet w małym rusku T-25,no i w naszych poczciwych Ursusach C-330,360 i 360-3P(mam zdjęcia,które tu zostaną dodane)

To by było na tyle odnośnie tych lamp.
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12749
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

RE: C 330 z 1970 - prawdziwa historia

Post autor: Ursus »

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 4000
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

RE: C 330 z 1970 - prawdziwa historia

Post autor: chrapek3011 »

Dzięki Paweł.Mam takie lampy,jak je odkopię dam zdjęcia ze zbliżenia.
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12749
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

RE: C 330 z 1970 - prawdziwa historia

Post autor: Ursus »

I jeszcze od Chrapka porcja fotek:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 4000
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

RE: C 330 z 1970 - prawdziwa historia

Post autor: chrapek3011 »

Trochę oryginalnych detali,które powinny znaleźć się w tym roczniku.

Deska rozdzielcza w stu procentach kompletna.Oprócz współczesnej stacyjki i plastikowej,ohydnej kontrolki grzania świec żarowych,wszystko łącznie z blachą pochodzi z epoki.Trójwskaźnik z 1969 roku,obrotomierz z 1970.Zegary są max sprawne,nieużywane.Kontrolka powinna być czerwona z niklowaną obwódką.Stosowane były między innymi w Junakach,Syrenach,Starach20/25,Ursusach C-325 z małymi białymi zegarami...

Blacha pod lampę tylną i tablicę rejestracyjną,siatka maski,kraniki paliwa,korki kierownicy z napisem Ursus,gniazdo lampy przenośnej na skrzynkę narzędziową,(tak jak w C-325,328)i na koniec te wsławione niemieckie lampy.

To napisałem,mając na celu przybliżenie,co w danym roczniku powinno się znajdować.Niebawem ciąg dalszy.Pozdrawiam Wichra.
Awatar użytkownika
Wicher
Posty: 2087
Rejestracja: 27 lis 2011, 14:16
Lokalizacja: Garbów, Lubelskie

RE: C 330 z 1970 - prawdziwa historia

Post autor: Wicher »

O, dzięki Sławku :)
To widzę że mój ciągnik przeżył zdecydowanie więcej niż myślałem...
Ślad po tym na pewno na nim zostanie, w końcu to oryginał na pewno nie jest.
Bączek, oś okrągła, siedzenie Grammera, górny zaczep, kierownica, zbiornik i deska (blacha) są na pewno oryginalne.
Zegary, lampy, alternator, oblachowania i mnóstwo innych detali to radosna twórczość wielu pokoleń użytkowników. Pewnie dalej będzie coś takiego się działo.
Rolnik amator, wiejski mechanizator ;)
C330 '70, Claas Columbus '69, S320 i masa drobnicy ;)
Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 4000
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

RE: C 330 z 1970 - prawdziwa historia

Post autor: chrapek3011 »

Siedzenie Grammera?W tych rocznikach powinna być micha na podwójnej płaskiej sprężynie.
Awatar użytkownika
damber
Posty: 2571
Rejestracja: 29 lis 2009, 19:18
Kontakt:

RE: C 330 z 1970 - prawdziwa historia

Post autor: damber »

Chrapek -przyznaj się... pewnie masz już C-330 i przy niej dłubiesz, bo detale już naszykowane ;)

Wicher - siedzenie Grammera to chyba później znalazło się na Twojej C-330... :)
Facebook. old URSUS tractor
Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 4000
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

RE: C 330 z 1970 - prawdziwa historia

Post autor: chrapek3011 »

Mam.Ale jeszcze przy niej nie robię.Od wiosny dopiero.Teraz muszę postawić i dokończyć temat garażu,płyta już wylana.Najpierw wjeżdża 2011 i full roboty zleconej.

Z postępu prac przy 330 będzie temat.A detale się zbiera i zbiera.W końcu się to wykorzysta.
Awatar użytkownika
damber
Posty: 2571
Rejestracja: 29 lis 2009, 19:18
Kontakt:

RE: C 330 z 1970 - prawdziwa historia

Post autor: damber »

A jednak :) No, to czekam na temat.

Chrapek, a spotkałeś się z tymi znaczkami stosowanymi zamiast napisów na masce. Chodzi mi o ten znaczek na "grilu" czyli "URSUS" i te dwa po bokach maski "C330". W jakich latach występowały i czy były one z tworzywa, albo to metalowe znaczki były?
Facebook. old URSUS tractor
Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 4000
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

RE: C 330 z 1970 - prawdziwa historia

Post autor: chrapek3011 »

Metalowe,niklowane napisy.Pierwsze z 1967 i 1968 roku miały na pewno.O 1969 roku nie wiem dokładnie.Ale jak kupowałem Majorka tam był Ciapek z 69 roku i miał blachy oryginalne i napisy malowane już.

Niestety,do tej pory nie udało mi się czegoś takiego zdobyć,choć cały czas się łudzę,że jeszcze mi te napisy w ręce wpadną.Póki co mam oryginalną siatkę i tło napisu,więc będzie-co będzie.
Awatar użytkownika
damber
Posty: 2571
Rejestracja: 29 lis 2009, 19:18
Kontakt:

RE: C 330 z 1970 - prawdziwa historia

Post autor: damber »

Ja też na własne oczy jeszcze ich nie widziałem, ale jeśli to z początku produkcji i stosowane tylko przez ok. 2 lata to raczej będą nieosiągalne, a szkoda - był by fajny bajer i na dodatek coś mało spotykanego.
Facebook. old URSUS tractor
Awatar użytkownika
Wicher
Posty: 2087
Rejestracja: 27 lis 2011, 14:16
Lokalizacja: Garbów, Lubelskie

RE: C 330 z 1970 - prawdziwa historia

Post autor: Wicher »

Wynika z tego wszystkiego że moje C 330 to niezły "ulep" ja dołożę swoje i ani rocznika ani niczego innego nie będzie trzymać :) Ale to naprawdę ciekawe co tabuny użytkowników robią z traktorem, bo robiłem kiedyś kapitalkę w kumpla trzydziestce z lat 80 i on miał właśnie siedzenie na sprężynach...
U mnie było na sto procent zmienione, ale Grammera można przyjąć za element "półoryginalny", bo figuruje w katalogu.
O niklowanych sygnaturkach słyszałem, owszem, ale w życiu na oczy nie widziałem. Białe wrony też podobno są...

Jak Sławek zrobi swoje na oryginał to będziemy mieli porównanie - oryginał do 42 lat radosnej twórczości polskiego rolnika - racjonalizatora :)
Rolnik amator, wiejski mechanizator ;)
C330 '70, Claas Columbus '69, S320 i masa drobnicy ;)
Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 4000
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

RE: C 330 z 1970 - prawdziwa historia

Post autor: chrapek3011 »

Ooo,to niestety będzie trochę długie czekanie.

Ale...siedzenia miskowe były od początku produkcji 1967r.A siedzenia Grammera,te fotelowe były na żądanie gdzieś od 1975/76 rok razem z C-355,bo jak wiemy C-355 w standardzie również miał michę.Na pewno siedzenie Grammera było montowane w standardzie od 1979 roku oczywiście w C-330.
solo424
Posty: 50
Rejestracja: 10 lis 2011, 20:33

RE: C 330 z 1970 - prawdziwa historia

Post autor: solo424 »

mam pyanie apropo gniazda lampy przenosinej wycieraczek itp mam 2 ruskie ciągniki władka i belarusa 6am oraz kabine do mtz82 we wszyskich jest gniazdo zasilania podobne do tego w c-325 c-328 czy ono by niepodeszło
ODPOWIEDZ