Jaka farba i jakie lakiery na nasze traktory?
RE: Jaka farba i jakie lakiery na nasze traktory?
Siadam i słucham bo też będę musiał malować, ale ja raczej na czarno chyba...
To jakaś żaroodporna musi być farba?
To jakaś żaroodporna musi być farba?
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
- Jacek ze Skansena
- Posty: 2786
- Rejestracja: 17 paź 2006, 11:22
RE: Jaka farba i jakie lakiery na nasze traktory?
Ursus 25 ja tłumik maluje matową czarną specjalną farbą odporną na wysokie temperatury i jest dobrze.
- Ursus c-325
- Posty: 1712
- Rejestracja: 10 wrz 2006, 12:17
RE: Jaka farba i jakie lakiery na nasze traktory?
Ja chcę przywrócić tłumikowi jego dawny kolor. Ale nie wiem jaką srebrzankę kupić, żeby potrzymała chociaż kilka lat.
- URSUS c 328
- Posty: 275
- Rejestracja: 06 sty 2008, 14:55
RE: Jaka farba i jakie lakiery na nasze traktory?
J malowałem tłumik w moim ciapku jakąś Niemiecką srebrzankąw sprayu i trzyma już pół roku.
- Dobrodziej103
- Posty: 192
- Rejestracja: 08 lis 2008, 21:27
RE: Jaka farba i jakie lakiery na nasze traktory?
-Ursus c-325 - Polecam tą farbę http://moto.allegro.pl/item1004035387_a ... iczny.html
- Ursus c-325
- Posty: 1712
- Rejestracja: 10 wrz 2006, 12:17
RE: Jaka farba i jakie lakiery na nasze traktory?
Wolałbym "pędzlową" farbę. Ten tłumik strach zdejmować *clap*
- URSUS c 328
- Posty: 275
- Rejestracja: 06 sty 2008, 14:55
RE: Jaka farba i jakie lakiery na nasze traktory?
Jak ja malowałem tłumik spreyem to nie zdejmowałem go.
RE: Jaka farba i jakie lakiery na nasze traktory?
Panowie, który podkład epoksydowy jest lepszy:
TROTON czy NOVOL PROTECT360? Dodam, że ten pierwszy jest prawie o połowę tańszy.
TROTON czy NOVOL PROTECT360? Dodam, że ten pierwszy jest prawie o połowę tańszy.
Facebook. old URSUS tractor
RE: Jaka farba i jakie lakiery na nasze traktory?
Ja dolacze sie do pytania o podklady... co to znaczy podklad teaktywny?
RE: Jaka farba i jakie lakiery na nasze traktory?
reaktywny - wytrawiający - trawi rdzę - ale nie luźne płaty :p - tylko drobny nalot niedoczyszczony piaskowaniem , szlifowaniem i innymi mechanicznymi działaniami
stosuję go po piaskowaniu jako podkład pod lakier właściwy (akrylowy.poliuretanowy,..)
podkłady epoksydowe ja sobie podarowałem , NOVOL mi się nie sprawdził - ale nie lakieruję na codzień
stosuję go po piaskowaniu jako podkład pod lakier właściwy (akrylowy.poliuretanowy,..)
podkłady epoksydowe ja sobie podarowałem , NOVOL mi się nie sprawdził - ale nie lakieruję na codzień
RE: Jaka farba i jakie lakiery na nasze traktory?
Pekanie lakieru czego przyczyna? Pojawjaja sie rysy. na podklad trzeba lakier klasc ale matowac?czy nie?
-
- Posty: 276
- Rejestracja: 03 maja 2012, 17:34
RE: Jaka farba i jakie lakiery na nasze traktory?
bossman przed lakierowaniem usuwasz starą farbę najlepiej do gołego metalu za pomocą papieru np p240 (tak jest opisany na odwrocie) następnie po usunięciu farby nakładasz podkład w 2 warstwach gdy 1 warstwa już prawie wyschła następnie bierzesz czarny spray (polecam go używać bo robiąc na oko można sobie kłopotów narobić) i natryskujesz na podkład żeby sie troche podcieniował a następnie bierzesz papier ścierny p1000 (wodny) i polewasz all wodą ciepłą i lecisz papierem aż nie będzie żadnej kropki po sprayu czyli poprostu matujesz podkład i po tej czynności przemywasz całość ręcznikiem papierowym z odtłuszczaczem i właśnie po tej operacji możesz śmiało malować a po pomalowaniu i wyschnięciu polecam nałożyć lakier bezbarwny który nada połysk danemu elementowi i jednocześnie będzie jego ochroną
wiem że trochę to dziwnie wygląda no ale robię w tym fachu więc procedurę znam
wiem że trochę to dziwnie wygląda no ale robię w tym fachu więc procedurę znam
RE: Jaka farba i jakie lakiery na nasze traktory?
czekalem na takiego goscia ktory to robi i chleb z tego ma... to co ja wydziwiam to narobie sie i efekt jest bo lsni i blyszczy ale jakim kosztem. ok mam omalowane na czyrno i chce bezbarwnym lakierem,co wtedy? matowac jak tak to czym,niematowac jak dlugo czekac az wyschnie czarny zeby przy´jol sie bezbarwny.? czemu 1000 papier a nie 320.
RE: Jaka farba i jakie lakiery na nasze traktory?
Drandrzej, to wychodzi na to, że reaktywny będzie lepszy na wypiaskowane felgi - chcę je dobrze zabezpieczyć przed korozją - szczególnie wewnątrz.
Facebook. old URSUS tractor
-
- Posty: 276
- Rejestracja: 03 maja 2012, 17:34
RE: Jaka farba i jakie lakiery na nasze traktory?
bossmann papierów od 60 do 120 używa sie przeważnie do usuwania rdzy szpachli itd papierem 120 wygładzasz powierzchnie po szpachli np.
papiery 240 320 używane są do usuwania starego lakieru/farby z reguły papierem 320 obrabia sie powierzchnię na tak zwane przejście farby papiery 1000 1200 są używane do matowania podkładu lub ewentualnie lakieru w celu usunięcia wad
jezeli masz coś już psiknięte podkładem to tam tym spayem lekko psikasz metodą mgiełki czyli po prostu trzęsiesz puszką na lewo i prawo szybkimi ruchami i jednocześnie psikasz ale jeżeli nie wiesz o co chodzi z tym sprayem to pomiń ten krok po prostu po wyschnięciu podkładu szykujesz wiadro z woda gąbkę do matowania (jeżeli takowej nie posiadasz alternatywą jest gąbka do mycia aut lub każda lepsza z dołkami ) oczywiście woda musi być ciepła i robisz tak: namoczoną gąbką rozprowadzasz wode po elemencie dla oszczędności wody rób to w miejscu w którym aktualnie matujesz i po rozprowadzeniu gąbką wody moczysz papier 1000 1200 w wodzie i trzesz dla ułatwienia dodam że rozpoznasz obrobioną powierzchnię po tym że jest gładka a nieobrobioną po tym że przy bliskim spojrzeniu jest tak jak by chropowata i robisz tak do uzyskania gładkiej powierzchni i jednocześnie tą gąbką zmywasz ten syf czyli podkład zmieszany z woda który powstaje w wyniku matowania i właśnie na tak przygotowaną powierzchnię możesz nakładać lakier a co do lakieru bezbarwnego nakładasz go po wyschnięciu lakieru właściwego czyli koloru możesz używać lakieru bezbarwnego i nakładać go pistoletem lub po prostu kupić puszkę lakieru bezbarwnego w puszcze(tak jak ja) lakier właściwy jak i bezbarwny powinien schnąc w jakimś ciepłym pomieszczeniu lub np teraz w upalne dni można pozostawić go na około 1 do 2 godzin na słońcu i on sobie wyschnie
jeżeli masz jeszcze jakieś pytania to pytaj śmiało
papiery 240 320 używane są do usuwania starego lakieru/farby z reguły papierem 320 obrabia sie powierzchnię na tak zwane przejście farby papiery 1000 1200 są używane do matowania podkładu lub ewentualnie lakieru w celu usunięcia wad
jezeli masz coś już psiknięte podkładem to tam tym spayem lekko psikasz metodą mgiełki czyli po prostu trzęsiesz puszką na lewo i prawo szybkimi ruchami i jednocześnie psikasz ale jeżeli nie wiesz o co chodzi z tym sprayem to pomiń ten krok po prostu po wyschnięciu podkładu szykujesz wiadro z woda gąbkę do matowania (jeżeli takowej nie posiadasz alternatywą jest gąbka do mycia aut lub każda lepsza z dołkami ) oczywiście woda musi być ciepła i robisz tak: namoczoną gąbką rozprowadzasz wode po elemencie dla oszczędności wody rób to w miejscu w którym aktualnie matujesz i po rozprowadzeniu gąbką wody moczysz papier 1000 1200 w wodzie i trzesz dla ułatwienia dodam że rozpoznasz obrobioną powierzchnię po tym że jest gładka a nieobrobioną po tym że przy bliskim spojrzeniu jest tak jak by chropowata i robisz tak do uzyskania gładkiej powierzchni i jednocześnie tą gąbką zmywasz ten syf czyli podkład zmieszany z woda który powstaje w wyniku matowania i właśnie na tak przygotowaną powierzchnię możesz nakładać lakier a co do lakieru bezbarwnego nakładasz go po wyschnięciu lakieru właściwego czyli koloru możesz używać lakieru bezbarwnego i nakładać go pistoletem lub po prostu kupić puszkę lakieru bezbarwnego w puszcze(tak jak ja) lakier właściwy jak i bezbarwny powinien schnąc w jakimś ciepłym pomieszczeniu lub np teraz w upalne dni można pozostawić go na około 1 do 2 godzin na słońcu i on sobie wyschnie
jeżeli masz jeszcze jakieś pytania to pytaj śmiało
RE: Jaka farba i jakie lakiery na nasze traktory?
Mam aktualnie duzy element do pomalowania zastosuje sie do rad i jeszczr w tym tygodniu go bede robil.pokaze co wyszlo.ostatnie moke doswiadczenia z lakierowamiem byly niezbyt dobre. cos sie wazylo i pekalo.dziekuje za rade.
-
- Posty: 276
- Rejestracja: 03 maja 2012, 17:34
RE: Jaka farba i jakie lakiery na nasze traktory?
no właśnie w tym sęk że jeśli sie robi po swojemu to tak jest myślę że moje rady ci pomogą chociaż masz prawo ich nie zrozumieć i sie z nimi nie zgadzać ale taka jest procedura i zawsze powinno zadziałać ewentualne jakieś ryski powstałe przez nieostrożność polecam zakryć pastą polerską lub leciutko przejechać zwilżonym papierem 1200 lyb jeśli wie się co robi to papierem 2000
RE: Jaka farba i jakie lakiery na nasze traktory?
Po karkołomnym rozkręcaniu czas na przygotowanie powierzchni i malowanie. Jestem po lekturze tego forum ale również innych o tematyce nanoszenia powłok lakierniczych na maszyny rolnicze jak i renowacji samochodów, wnioski: wiele rozsądnych podpowiedzi można by rzec wyczerpujących temat ale jak wejdziemy głębiej to pojawiają się "kruczki".
Oczywiście w każdym przypadku ogromną rolę odgrywa budżet jakim dysponujemy podczas renowacji naszego cuda gdyż to właśnie on decyduje o wyborze technologii. Z drugiej strony mamy kwestie praktyczne tj. chciałbym uzyskać najlepszy efekt maksymalnie wykorzystując możliwości techniczne jakie posiadam w swoim warsztacie i stosując adekwatne materiały lakiernicze.
Przy full wersji i grubszym portfelu oczywiście:
1. Piaskowanie,
2. Grunt reaktywny,
3. Podkład akrylowy,
4. Baza akrylowa kolorystyczna,
5. Lakier akrylowy bezbarwny.
Pamiętając, że przy 'nowych' całkowicie pozbawionych rdzy powierzchniach z powodzeniem można bezpośrednio na nie zastosować podkład epoksydowy zamiast kompozycji grunt reaktywny + podkład akrylowy.
Ale co w przypadku gdy piaskowanie ze względów ekonomicznych i organizacyjnych odpada, powierzchnię przygotowałem jak mogłem tj. karcher, dimmer, skrobak, szczotka, benzyna ekstrakcyjna etc... powierzchnia została pozbawiona wszelkich łuszczących się elementów oraz odtłuszczona. Pozostały na niej jednak miejscami warstwy różnych farb z przeszłości, niektóre obszary są całkowicie pozbawione starej warstwy lakierniczej ale odeszła ona bardzo dawno temu i miejsca te są mocno 'brunatne' oraz posiadają głębokie wżery. Postanowiłem powierzchnię tą zabezpieczyć podkładem antykorozyjnym chlorokauczukowym (taka niby minia) i teraz pytanie co dalej...
1. Czy mogę na tą powierzchnię zastosować podkład epoksydowy a dalej podkład akrylowy, bazę i lakier bezbarwny?
2. Czy może tylko podkład akrylowy i dalej bazę i klar?
3. Czy w przypadku gdy mam wżery mogę zastosować podkład akrylowy tzw. filler który odrobinę zatuszuje mi te nierówności?
4. Czy stosować bazę koloryzującą a na to w celu utrwalenia lakier bezbarwny, czy może zastosować wersję lakieru posiadającego już kolor czyli takie dwa w jednym?
5. Czy zastosowanie podkładu antykorozyjnego chlorokauczukowego (Śnieżka) było błędem?
6.Czy lepszy jest podkład antykorozyjny ftalowy (Nobilesu czy Decorala)
7. Czy w ogóle nie powinno się stosować zwykłych podkładów antykorozyjnych ftalowych czy chlorokauczukowych?
8. Czy warto malować korpus ciągnika lepszymi farbami czy nie wystarczy emalia chlorokauczukowa (oczywiście pod nią podkład antykorozyjny chlorokauczukowy?
Nadmienię, że już wszystkie elementy oczyszczone i odtłuszczone mam pomalowane tym zwykłym podkładem antykorozyjnym!
Wszelkie sugestie mile widziane.
Oczywiście w każdym przypadku ogromną rolę odgrywa budżet jakim dysponujemy podczas renowacji naszego cuda gdyż to właśnie on decyduje o wyborze technologii. Z drugiej strony mamy kwestie praktyczne tj. chciałbym uzyskać najlepszy efekt maksymalnie wykorzystując możliwości techniczne jakie posiadam w swoim warsztacie i stosując adekwatne materiały lakiernicze.
Przy full wersji i grubszym portfelu oczywiście:
1. Piaskowanie,
2. Grunt reaktywny,
3. Podkład akrylowy,
4. Baza akrylowa kolorystyczna,
5. Lakier akrylowy bezbarwny.
Pamiętając, że przy 'nowych' całkowicie pozbawionych rdzy powierzchniach z powodzeniem można bezpośrednio na nie zastosować podkład epoksydowy zamiast kompozycji grunt reaktywny + podkład akrylowy.
Ale co w przypadku gdy piaskowanie ze względów ekonomicznych i organizacyjnych odpada, powierzchnię przygotowałem jak mogłem tj. karcher, dimmer, skrobak, szczotka, benzyna ekstrakcyjna etc... powierzchnia została pozbawiona wszelkich łuszczących się elementów oraz odtłuszczona. Pozostały na niej jednak miejscami warstwy różnych farb z przeszłości, niektóre obszary są całkowicie pozbawione starej warstwy lakierniczej ale odeszła ona bardzo dawno temu i miejsca te są mocno 'brunatne' oraz posiadają głębokie wżery. Postanowiłem powierzchnię tą zabezpieczyć podkładem antykorozyjnym chlorokauczukowym (taka niby minia) i teraz pytanie co dalej...
1. Czy mogę na tą powierzchnię zastosować podkład epoksydowy a dalej podkład akrylowy, bazę i lakier bezbarwny?
2. Czy może tylko podkład akrylowy i dalej bazę i klar?
3. Czy w przypadku gdy mam wżery mogę zastosować podkład akrylowy tzw. filler który odrobinę zatuszuje mi te nierówności?
4. Czy stosować bazę koloryzującą a na to w celu utrwalenia lakier bezbarwny, czy może zastosować wersję lakieru posiadającego już kolor czyli takie dwa w jednym?
5. Czy zastosowanie podkładu antykorozyjnego chlorokauczukowego (Śnieżka) było błędem?
6.Czy lepszy jest podkład antykorozyjny ftalowy (Nobilesu czy Decorala)
7. Czy w ogóle nie powinno się stosować zwykłych podkładów antykorozyjnych ftalowych czy chlorokauczukowych?
8. Czy warto malować korpus ciągnika lepszymi farbami czy nie wystarczy emalia chlorokauczukowa (oczywiście pod nią podkład antykorozyjny chlorokauczukowy?
Nadmienię, że już wszystkie elementy oczyszczone i odtłuszczone mam pomalowane tym zwykłym podkładem antykorozyjnym!
Wszelkie sugestie mile widziane.
RE: Jaka farba i jakie lakiery na nasze traktory?
tu mozecie poszukać wszystkie lakiery jak niema to zamówią http://sklep.lyskawaserwis.pl/pl/c/Farb ... nikow/1431
RE: Jaka farba i jakie lakiery na nasze traktory?
A co Panowie myśłicie o farmie firmy ERBEDOL dedykowanej dla poszczególnych marek ciągników?? Chodzi mi dokładnie o Fendt-a? (chodzi o malowanie korpusu)