Majorek Sławka.
RE: Majorek Sławka.
Masz gdzieś napisane jaka długość kabli ma być? bo widzę, że robisz w domu bez przymierzania czy nie za krótkie, albo za długie przewody...
Facebook. old URSUS tractor
- chrapek3011
- Posty: 4000
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: Majorek Sławka.
Z przymierzaniem,z przymierzaniem.Przecież już trzeciego robię.Długości wszystkich wiązek różnią się od instalacji z C-360.
RE: Majorek Sławka.
Chyba, że w katalogu jest podział na odcinki przewodów? 

Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
RE: Majorek Sławka.
Już myślałem, że bez przymierzania robisz jak w fabryce 

Facebook. old URSUS tractor
- chrapek3011
- Posty: 4000
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: Majorek Sławka.
Właśnie w katalogach nie ma...w katalogach jest podana długość całkowita przewodu o odpowiednim przekroju i ewentualnie kolorze,z rurkami izolacyjnymi tak samo,średnica i długość całkowita.
Jedyną książką,która podaje dokładne wymiary przewodów,wiązek,kolorów,oznaczeń jest instrukcja napraw C-360 z 1977 roku.Instalację w Zetorach 2011/3011/4011 i Ursusach C-4011/355/360 można podzielić na wiązki,które kiedyś były do kupienia na sztuki.Nie potrzeba było kupować całej instalacji a poszczególne wiązki.
I tak:
A-wiązka główna
B-wiązka przewodów tablica rozdzielcza-złącze tylne
C-wiązka przewodów złącze-lampa tylna zespolona lewa
D- _ _ _ _ _ _ prawa
E-wiązka przewodów reflektora prawego
F- _ _ _ lewego
G-wiązka przewodów gniazda przyczepy
H-przewód kierunkowskazu prawego (Zetor 2011/3011/4011,Ursus C-4011/355) lub wiązka przewodów złącze-lampa przednia zespolona prawa (C-355M/C-360)
I-przewód kierunkowskazu lewego lub wiązka przewodów złącze- lampa przednia zespolona lewa j/w
K-przewód akumulator-masa
L-przewód akumulator prawy-akumulator lewy
M-przewód akumulator-rozrusznik
N-wiązka przewodów przerywacz-przełącznik kierunkowskazów
O-wiązka przewodów skrzynka bezpieczników-wskaźniki
P-wiązka przewodów stacyjka-skrzynka bezpieczników
R-przewód stacyjka-lampka kontrolna ładowania
S-przewód lampka kontrolna świateł drogowych-masa
T-przewód prądnica zacisk 10-masa
U-przewód reflektor tylny-lampa zespolona prawa
W-przewód sygnał-masa
Jedyną książką,która podaje dokładne wymiary przewodów,wiązek,kolorów,oznaczeń jest instrukcja napraw C-360 z 1977 roku.Instalację w Zetorach 2011/3011/4011 i Ursusach C-4011/355/360 można podzielić na wiązki,które kiedyś były do kupienia na sztuki.Nie potrzeba było kupować całej instalacji a poszczególne wiązki.
I tak:
A-wiązka główna
B-wiązka przewodów tablica rozdzielcza-złącze tylne
C-wiązka przewodów złącze-lampa tylna zespolona lewa
D- _ _ _ _ _ _ prawa
E-wiązka przewodów reflektora prawego
F- _ _ _ lewego
G-wiązka przewodów gniazda przyczepy
H-przewód kierunkowskazu prawego (Zetor 2011/3011/4011,Ursus C-4011/355) lub wiązka przewodów złącze-lampa przednia zespolona prawa (C-355M/C-360)
I-przewód kierunkowskazu lewego lub wiązka przewodów złącze- lampa przednia zespolona lewa j/w
K-przewód akumulator-masa
L-przewód akumulator prawy-akumulator lewy
M-przewód akumulator-rozrusznik
N-wiązka przewodów przerywacz-przełącznik kierunkowskazów
O-wiązka przewodów skrzynka bezpieczników-wskaźniki
P-wiązka przewodów stacyjka-skrzynka bezpieczników
R-przewód stacyjka-lampka kontrolna ładowania
S-przewód lampka kontrolna świateł drogowych-masa
T-przewód prądnica zacisk 10-masa
U-przewód reflektor tylny-lampa zespolona prawa
W-przewód sygnał-masa
RE: Majorek Sławka.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
- chrapek3011
- Posty: 4000
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: Majorek Sławka.
Trochę nowych szpejów.Ale ta maska i flansza to nie moje zdjęcie.
RE: Majorek Sławka.
te błotniki to ze starego zapasu czy ze sklepu ?
- chrapek3011
- Posty: 4000
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: Majorek Sławka.
Ze starego zapasu.Współczesne są tak pięknie wytłoczone,że nadają się od razu do zasilenia huty.
RE: Majorek Sławka.
a pasują takie do 360 ?
RE: Majorek Sławka.
Instalacja na przekaźnikach, przerywacz do świateł awaryjnych... pięknie będzie!
Rolnik amator, wiejski mechanizator ;)
C330 '70, Claas Columbus '69, S320 i masa drobnicy ;)
C330 '70, Claas Columbus '69, S320 i masa drobnicy ;)
- chrapek3011
- Posty: 4000
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: Majorek Sławka.
To są od C-330/360.Gdybym mógł gdzieś kupić takie jak w Majorkach powinny być to bym takie kupił.Jedyną osobą,która ma w Majorku oryginalne błotniki przednie jest Jacek ze Skansenu w Łochowicach.Fragokov napisał/a:
a pasują takie do 360 ?
RE: Majorek Sławka.
Masz może jeszcze takie zapasy?
Wiem co było u nas w poprzednim traktorze z takimi błotnikami... Gięły się od nacisku ręki
Wiem co było u nas w poprzednim traktorze z takimi błotnikami... Gięły się od nacisku ręki

- chrapek3011
- Posty: 4000
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: Majorek Sławka.
Jak mi się zachce założyć mocniejsze żarówki to już wszystko będzie gotowe,a awaryjki to u mnie już standard.Nie montuję już nigdzie przerywaczy z bimetalem.Wicher napisał/a:
Instalacja na przekaźnikach, przerywacz do świateł awaryjnych... pięknie będzie!
Znalazłem te błotniki na portalu Sprzedajemy albo na Gumtre...już nie pamiętam,tak długo do mnie szły.Po 20zł za sztukę ale z dobrego materiału i niewytłuczonej formy.Według sprzedawcy z 1988 roku.I faktycznie takie są.pawelll48 napisał/a:
Masz może jeszcze takie zapasy?
Wiem co było u nas w poprzednim traktorze z takimi błotnikami... Gięły się od nacisku ręki
RE: Majorek Sławka.
A czemu jesteś takim przeciwnikiem bimetalu?
Ten przerywacz jakoś mi Fergusonem śmierdzi...
Ten przerywacz jakoś mi Fergusonem śmierdzi...
Rolnik amator, wiejski mechanizator ;)
C330 '70, Claas Columbus '69, S320 i masa drobnicy ;)
C330 '70, Claas Columbus '69, S320 i masa drobnicy ;)
- chrapek3011
- Posty: 4000
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: Majorek Sławka.
Nie ta epoka...a przerywacz i wyłącznik awaryjnych z Fergusona.Tyle,że wyłącznik będzie tak zamontowany,żeby nikogo w oczy nie kolił ,że nie oryginał.
RE: Majorek Sławka.
Też mam jeszcze nowe przednie błotniki ze starych zapasów od znajomego. Co do nowych, to blacha cała pofalowana, i żeby jakoś wyglądały, to trzeba je samemu pod klepać mimo, że prosto ze sklepu są
Awaryjki dobra rzecz i przynajmniej nikt się nie czepia, jak na poboczu trzeba się zatrzymać *yes*

Awaryjki dobra rzecz i przynajmniej nikt się nie czepia, jak na poboczu trzeba się zatrzymać *yes*
Facebook. old URSUS tractor
- chrapek3011
- Posty: 4000
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: Majorek Sławka.
I dlatego nie mam zamiaru brakorobów dorabiać.
RE: Majorek Sławka.
Awaryjki mam tak na szybko,wpadł mi w ręce przełącznik od Stara,wygodniej przełączać.Łoryginalny też został,na jednym przełączniku w prawo ,na drugim w lewo -awaryjki działają ? działa,nie działa,działa,nie działa...damber napisał/a:
Awaryjki dobra rzecz i przynajmniej nikt się nie czepia, jak na poboczu trzeba się zatrzymać *yes*

RE: Majorek Sławka.
No ja mam awaryjki w taki sposób zrobione, że przełącznik od spodu deski zwiera mi prawą, i lewą wiązkę kierunków. Na przełączniku kierunkowskazów ustawiam na prawo lub lewo i mam awaryjne.
Facebook. old URSUS tractor