S7 301D Nie da się poruszyć korbą

Porady i wskazówki remontowe, adresy sklepów, itp.
Haszenmachen
Posty: 1
Rejestracja: 22 cze 2023, 12:54

S7 301D Nie da się poruszyć korbą

Post autor: Haszenmachen »

Witam, od razu zaznaczę, że nie znam się za bardzo na mechanice, dlatego liczę na pomoc z Waszej strony ;).
Otóż mam problem z silnikiem s7 301d. Traktor stał przez kilka lat nie odpalany i w końcu postanowiłem się za niego wziąć. Kiedy spróbowałem zakręcić korbą, żeby go odpalić, okazało się, że kompletnie nie da się nią ruszyć - korba się skrzywiła, a silnik jak stał tak stoi :) . Szukałem w internecie informacji na ten temat, ale nigdzie nie znalazłem, żeby ktoś też miał podobny problem. Rozebrałem silnik do gołego tłoka i spróbowałem poruszyć nim od strony koła zamachowego za pomocą klucza nasadowego. Udało się, jednak wymagało to przyłożenia bardzo dużej siły. Dało się zrobić jeden lub dwa obroty i znowu tłok zablokował się w jednym położeniu.
Przyszło mi do głowy, że to może być jakiś urwany ząb w przekładni, albo coś z wałem. Jak myślicie co może być tego przyczyną i jak to naprawić?
Czeslaw
Posty: 152
Rejestracja: 13 wrz 2011, 23:10

Re: S7 301D Nie da się poruszyć korbą

Post autor: Czeslaw »

Przeważnie korozja blokuje tłok w cylindrze.Tak się dzieje po dłuższym postoju silnika. W takim przypadku powinno się unikać siłowego pokonywania blokady.Wskazane jest bardziej fachowe podejście do problemu by nie powodować jeszcze większych szkód. Można próbować odkręcić głowicę i ostrożnie wysunąć cylinder. Po tej czynności można sprawdzić czy pozostałe elementy dają się obrócić. Jeśli nie to jest jeszcze inna przyczyna.
Awatar użytkownika
marek
Posty: 1556
Rejestracja: 22 gru 2009, 22:06

Re: S7 301D Nie da się poruszyć korbą

Post autor: marek »