Witam
Kupiłem kolebę karolinka z silnikiem malucha i mam mocne luzy w układzie kierowniczym. Jeszcze nie sprawdziłem czy to końcówki, czy coś innego, ale pytanie czy takie części to są wogóle do dostania?
Drugie pytanie - chciałem założyć szerokie opony w jodełkę, wie ktoś jakie można tam założyć tzn jaki rozmiar i nośność?
W czasach gdy istnial jeszcze polski przemysł motoryzacyjny poszczególne zaklady produkowały części które pasowały do wielu pojazdów. Jeżeli nikt tam nie grzebał to pewnie znajdziesz podzespoły tożsame z tymi które były montowane w Żukach, Nysach czy Syrenkach.Do takich mogą należeć końcówki drążków.Czy są jeszcze osiągalne? Trudno powiedzieć.Końcówki były wtedy robione tak że można było kasować luzy. Luzy były też kasowane w przekładniach kierowniczych. Najpierw przyjrzyj się pod kontem regulacji.I wrzuć fotki będzie łatwiej ocenić co jest od czego.
Maluch najchętniej lał olejem z osłon lasek popychaczy - musisz zdemontować blaszaną osłonę silnika od strony termostatu żeby je zobaczyć. Patrząc od tyłu pojazdu z prawej strony silnika.
Lub standardowo spod pokrywy zaworów - u mnie notorycznie były te 2 wycieki...
Z wyciekiem to jest raczej uszczelnienie wału bo leje się na połączeniu silnika ze skrzynią. Kupiłem cały zestaw a te konkretnie od wału to są corteco.
Co do luzu, to zdaje się że to magiel. I to taki na pół obrotu kierownicą. Zdaje się od żuka jest bo wygląda podobnie. I kosztuje jak ze wspomaganiem….
marek pisze: ↑24 mar 2024, 9:02
Na maglownicy naprzeciw tego wałka z wąsem masz taką dużą śrubę z kontrą. Ona służy do kasowania luzów w maglownicy.Wkręcając kasujesz luz.Będzie taniej. Dodam jeszcze jedno. Luzu ma nie być gdy wąs przekładni znajduje się w swoim środkowym położeniu i kołach ustawionych dokładnie do jazdy na wprost. Jeżeli ktoś źle dobrał długość drążka kierowniczego między kolumną a osią skrętną to luz będzie zawsze. przy kołach ustawionych na wprost.Piszesz że u Ciebie luz to pół obrotu koła kierownicy , to może zachodzić taki właśnie przypadek.Bo to za dużo jak na ,, zwykły,, luz.Ustaw jak najmniejszy luz na kole kierownicy i dopiero zobacz jak ustawione są koła Skoryguj ostawienie do jazdy na wprost długością drążka.
marek pisze: ↑24 mar 2024, 9:02
Na maglownicy naprzeciw tego wałka z wąsem masz taką dużą śrubę z kontrą. Ona służy do kasowania luzów w maglownicy.Wkręcając kasujesz luz.Będzie taniej. Dodam jeszcze jedno. Luzu ma nie być gdy wąs przekładni znajduje się w swoim środkowym położeniu i kołach ustawionych dokładnie do jazdy na wprost. Jeżeli ktoś źle dobrał długość drążka kierowniczego między kolumną a osią skrętną to luz będzie zawsze. przy kołach ustawionych na wprost.Piszesz że u Ciebie luz to pół obrotu koła kierownicy , to może zachodzić taki właśnie przypadek.Bo to za dużo jak na ,, zwykły,, luz.Ustaw jak najmniejszy luz na kole kierownicy i dopiero zobacz jak ustawione są koła Skoryguj ostawienie do jazdy na wprost długością drążka.
Magiel miał ogromny luz i udało mi się kupić drugi.
Natomiast mam kłopot z końcówką, którą się przykręca do tego magla. Wiem na pewno że jest tam lewy gwint, i kupiłem taki do żuka M18/M14 no i gwint okazał się zbyt duży w stosunku do drążka. Nie chodzi o te końcówki co są przy kołach, tylko ten przy kolumnie kierowniczej. Nie wie ktoś co to jest za typ tej końcówki?
Ten przegub wygląda jak przerobiona końcówka drążka kierowniczego od C-330/C-4011. Ruchomy trzpień jest włożony odwrotnie w korpus. Na pierwszy rzut oka to jakaś rzeźba ale możliwe że takie przeguby też były.
Dokładnie jest jak mówisz. Od 330 pasuje, dzisiaj rano kupione.
Ale jest kolejny kłopot. Okazało się, że ta kolumna kierownicza którą kupiłem jest inna niż ta co mam teraz, tzn obecna, ta z luzem ma zespolony pręt kierowniczy. Razem z kierownicą tworzą całość. A ja kupiłem wersję z wieloklinem, i teraz muszę poszukać odpowiedniego drążka. Od tarpana to jest.
Szukaj od żuka Tam jest krótki drążek z dwoma przegubami krzyżakowymi. Do tego idzie krótka kolumna z kierownicą.Bo kolumna w żuku była łamana. Pomiędzy tymi krzyżakami jest wspawany krótki pełny pręt nim dobierzesz długość całego zestawu. Po prostu wytniesz lub dospawasz ile Ci będzie trzeba. A może będzie pasował oryginał.https://allegro.pl/oferta/zuk-kolumna-k ... gKNNfD_BwE
Witam. Z racji tego że posiadam wozidło Karolinkię to podzielę się informacją. Luz na zwrotnicy to nic innego jak wózek widłowy Rak . Można kupić zestaw naprawczy sworzeń i tuleje. Końcówki drążków kierowniczych syrena,żuk. Gwint M18x1,5 i M 14x1,5. Tel. 609-256-834.
Witam. Mam prośbę do osób posiadających wozidło Karolinka z kolebą wywrotną WNB2312. Czy ktoś by się podjoł wykonać rysunek i podać wymiary tej koleby w miarę dokładnie. Chyba bym wykonać dla swojej Karolinki taką kolebe. Tel 609-256-834. Pozdrawiam wszystkich miłośników Karolinki.