Naprawa kolumny w Zetorze 3011
-
- Posty: 210
- Rejestracja: 09 paź 2019, 10:01
Naprawa kolumny w Zetorze 3011
Witam, przymierzam się do regeneracji kolumny kierowniczej w Majorku. Było kilka tematów na ten temat ale nie znalazłem wszystkich potrzebnych informacji. Zastanawiam się czy lepiej kupić kupić wałek z kostką ołożyskowaną czy jednak lepiej jest przerobić układ na c360. Czy łożyska stożkowe są identyczne jak w 4011 tzn. 31305? Czy jest możliwość zacierania się wałka w obudowie czyli w tej rurze w której jest cały wałek? Są tam jakieś tulejki w środku czy jest po prostu oryginalnie spasowany pod wymiar wałka?
- Pronar 82A
- Posty: 305
- Rejestracja: 20 mar 2008, 22:51
- Lokalizacja: Opole
Re: Naprawa kolumny w Zetorze 3011
Rób na kulkowym wałku, łożyska zamów od razu z wałkiem, te z kulkami są cieńsze, kamienie kup nadwymiar i dopasuj. Wałek trzyma się na łożyskach, nic się nie będzie zacierać. Jak dobrze zrobisz to kręci się lżej jak od c 360, a na zewnątrz masz oryginał.
Poczytaj
viewtopic.php?t=8266&start=40#p103917
https://retrotraktor.pl/forum/viewtopic ... =20#p63104
Poczytaj
viewtopic.php?t=8266&start=40#p103917
https://retrotraktor.pl/forum/viewtopic ... =20#p63104
Re: Naprawa kolumny w Zetorze 3011
Wałek ma jeszcze w tej jak to określiłeś rurze na górze (tuż pod kierownicą) tulejkę.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...