johny deear lanz 500

Dyskusje o Lanzach
sneik
Posty: 6
Rejestracja: 09 lip 2024, 17:29

johny deear lanz 500

Post autor: sneik »

Witam,Zakupiłem traktor Johny Deear Lanz 500 i mimo zapewnień sprzedającego silnik okazał sie do remontu 0,5 atmosfery cisnienia oleju.Mam ogromna prożbe czy ktos z Was wie gdzie mozna dokupic części,panewki ,pierścienie,itd.Był bym bardzo wdzięczny.
Martek
Posty: 580
Rejestracja: 25 sie 2022, 10:51

Re: johny deear lanz 500

Post autor: Martek »

Nowy dobry olej i filtry i se ten remont zrob za kolejne 1000mth a nie teraz o ile dozyjesz :p
sneik
Posty: 6
Rejestracja: 09 lip 2024, 17:29

Re: johny deear lanz 500

Post autor: sneik »

Na tak niskim cisnieniu mam jeżdzić?.Oleje powymieniane a wskazówka ledwo dyga.
bergman31
Posty: 1492
Rejestracja: 29 wrz 2011, 20:49

Re: johny deear lanz 500

Post autor: bergman31 »

W serwisie John Deere pytałeś o części?
sneik
Posty: 6
Rejestracja: 09 lip 2024, 17:29

Re: johny deear lanz 500

Post autor: sneik »

bergman31 pisze: 10 lip 2024, 18:46 W serwisie John Deere pytałeś o części?
Dodzwonienie sie i dogadanie to jest jakas masakra.Najleprzym sposobem bedzie pewnie rozebranie i szukanie po wymiarach.Gdzie zadzwonie to nikt nie wie czy Johny Deear Lanz 500 To to samo co Johny Deear 500.
bergman31
Posty: 1492
Rejestracja: 29 wrz 2011, 20:49

Re: johny deear lanz 500

Post autor: bergman31 »

John Deere-Lanz 500 to to samo co John Deere 500.
Jeśli znasz numer seryjny ciągnika, to na stronie internetowej John Deere w zakładce Części i Serwis możesz wyszukać potrzebne części.
Martek
Posty: 580
Rejestracja: 25 sie 2022, 10:51

Re: johny deear lanz 500

Post autor: Martek »

sneik pisze: 10 lip 2024, 17:42 Na tak niskim cisnieniu mam jeżdzić?.Oleje powymieniane a wskazówka ledwo dyga.
Tak.

1. O ile to cisnienie jest nizsze niz wartosc ktora wskazala fabryka jako silnik kwalifikujacy sie do naprawy?

2. Jesli jest usterka ukladu olejowego to jaka? Czemu pytasz akurat o pierscienie i panewki? Moze problem jest z pompa oleju, zaworem, rozrzadem, peknieta rurka oleju lub moze jednak wal korbowy jest zuzyty? Trzeba diagnozy.
sneik
Posty: 6
Rejestracja: 09 lip 2024, 17:29

Re: johny deear lanz 500

Post autor: sneik »

bergman31 pisze: 11 lip 2024, 22:21 John Deere-Lanz 500 to to samo co John Deere 500.
Jeśli znasz numer seryjny ciągnika, to na stronie internetowej John Deere w zakładce Części i Serwis możesz wyszukać potrzebne części.
Nie, nie to samo tło całkiem inny traktor
sneik
Posty: 6
Rejestracja: 09 lip 2024, 17:29

Re: johny deear lanz 500

Post autor: sneik »

bergman31 pisze: 10 lip 2024, 18:46 W serwisie John Deere pytałeś o części?
Proszę wybaczyć pytanie w serwisie jest sprawą oczywistą.Pytałem o inne miejsca alternatywne z uwagi iż cena w serwisie pierścieni to ponad 1000 euro
sneik
Posty: 6
Rejestracja: 09 lip 2024, 17:29

Re: johny deear lanz 500

Post autor: sneik »

Martek pisze: 15 lip 2024, 21:19
sneik pisze: 10 lip 2024, 17:42 Na tak niskim cisnieniu mam jeżdzić?.Oleje powymieniane a wskazówka ledwo dyga.
Tak.

1. O ile to cisnienie jest nizsze niz wartosc ktora wskazala fabryka jako silnik kwalifikujacy sie do naprawy?

2. Jesli jest usterka ukladu olejowego to jaka? Czemu pytasz akurat o pierscienie i panewki? Moze problem jest z pompa oleju, zaworem, rozrzadem, peknieta rurka oleju lub moze jednak wal korbowy jest zuzyty? Trzeba diagnozy.
Owszem nie musi ,lecz tak leciwy traktor siłą rzeczy jest wypracowany.Swoją drogą nie znam silnika który by pracował na zimnym oleju z ciśnieniem 0,3 bara i oczywistym jest że rozbieram to i weryfikuje.Pytanie miało na celu rozpoznanie z sklepami zajmującymi się tego typu częściami
bergman31
Posty: 1492
Rejestracja: 29 wrz 2011, 20:49

Re: johny deear lanz 500

Post autor: bergman31 »

sneik pisze: 21 lip 2024, 10:07
Nie, nie to samo tło całkiem inny traktor
A niby jaki to inny traktor? Napewno nie John Deere 500C, bo to koparko-ładowarka. Innego John Deere 500 nie znalazłem. W 1965 roku marka John Deere-Lanz zmieniła nazwę na Jon Deere a modele 500 były produkowane do 1966 roku.
bergman31
Posty: 1492
Rejestracja: 29 wrz 2011, 20:49

Re: johny deear lanz 500

Post autor: bergman31 »

sneik pisze: 21 lip 2024, 10:10
Proszę wybaczyć pytanie w serwisie jest sprawą oczywistą.Pytałem o inne miejsca alternatywne z uwagi iż cena w serwisie pierścieni to ponad 1000 euro
Marka John Deere-Lanz nigdy nie była tak popularna jak Massey Fergucon czy Ford, więc dostępność zamienników części do 60 letnich traktorów JD-L jest znikoma.
Po drugie posiadanie zabytkowego traktora i w dodatku modelu oferowanego tylko w Europie, wiąże się z wysokimi kosztami napraw i remontów. Możesz spróbować szukać tańszych części na niemieckich portalach ogłoszeniowych.
Ewentualnie części silnikowych do modelu 500 można szukać w USA, bo taki sam silniki montowano w amerykańskim modelu 1010. Tanio też nie będzie.
Awatar użytkownika
dartagnan
Posty: 82
Rejestracja: 07 mar 2016, 20:36

Re: johny deear lanz 500

Post autor: dartagnan »

Pewnie przy zakupie nawet nie było sprawdzone ciśnienie oleju, kupując taki nie mają budżetu aż bałbym sie pomyśleć o kosztach remontu bo to na pewno wyjdzie cały silnik co wartość całego ciągnika, nie wspominając o dostępności części.
mako4446
Posty: 10
Rejestracja: 06 cze 2023, 13:10

Re: johny deear lanz 500

Post autor: mako4446 »

bergman31 pisze: 11 lip 2024, 22:21 John Deere-Lanz 500 to to samo co John Deere 500
To nie to samo, zwykly jd 500 to kosiarka.


Mam od dawna jd lanz 500, w internecie jest bardzo mało informacji na ten temat. Traktory firmy LANZ były produkowane w miescie Mannheim w niemczech, fabrykę w bodajeze 1956 przejał amerykanski john deere i przez pewien krótki czas ciągniki nazywano John Deere Lanz.

Silnik w modelu 300 i 500 jest amerykanskim opatentowanym silnikiem. Silnik w amerykanskim JD 1010 jest ten sam ale został przystosowany na niemiecki rynek(drobne zmiany). Częsci do niego są trudno dostępne ale da się znaleźć. Ksiązki do niego mam po niemiecku, w wersji pdf po francusku/niemiecku.

Filtr paliwa pasuje MANN-FILTER P 715
Sprzęgło bodajże Sachs 250G
Pompa wtryskowa jest identyczna jak w mercedesie W115. Pomyslnie udało mi się założyc pompkę paliwa, numer FP/K 22 M13
Swiece żarowe udało mi się kupić na allegro, szukałem byle jakich na 12V i z gwintem bodajże M12 x 1,25. Silnik ma komorę wirową więc nie ma obaw że za długa świeca walnie w tłok.
Rozrusznik kupiłem porządnej firmy HC Cargo, kosztował około 700zł.
Pompę wody mam przerobioną na pompę od żuka/lublina.
Rok temu wtryskiwaczy nie dało się znaleźć w polsce, regenerowałem u fachowca ktory przerobił 30 lat w PKS i znalazł u siebie jakims cudem pasujące do tego silnika, aktualnie mozna kupic bez problemu w polsce oryginalne boshowskie po 50zł, THM po 30zł. Skąd nagle tyle ich jest to nie wiem.
ODPOWIEDZ