Dzik 2. Spalanie. Zmiana na jaki gaźnik. Lub wymiana silnika na diesla.
-
- Posty: 54
- Rejestracja: 22 cze 2023, 13:28
Dzik 2. Spalanie. Zmiana na jaki gaźnik. Lub wymiana silnika na diesla.
Witam kupiłem dzika w niedzielę. Dzik 2 silnik s261c. 8.5km. odpaliłem dzika pojeździłem trochę po podwórku. 1 i 2bieg chodząc za nim czyli na pusto. Małe średnie obroty. Przez może 30-40min pracy silnika silnik spalił 0.5l paliwa. Czy to duży wynik? Ale jeśli chodzi to osobiście jestem trochę w szoku że poszło tyle paliwa. Ile w takim razie spali podczas jazdy z przyczepką lub orki. Drugie pytanie mam orginalny gaźnik. Słyszałem że niektórzy zmieniają na inny gaźniki. Jawa 350 czezeta. Niektórzy wspomnieli o wsk175. Lub junaku. Który z tych gaźników opłacało by się zmienić w dziku? Żeby trochę zredukować spalanie. Wiem że też stracę na mocy ale żeby też nie był bardzo słaby i muł. Raczej jazda z przyczepką po podwórku. Myślę że z przyczepką ładunek rzadko kiedy bedie przekraczał 500kg. I żeby zaorać kawałek ogródka dwa razy w roku. Też przeszedł mi przez głowę pomyśl o zmienię silnika. Na nową benzynę 4t lub najlepiej diesla. Ale silnik taki żeby zmieścił mi się pod oryginalną maską. Ale nie wiem czy się to będzie opłacać. A i jak udało by się zredukować spalanie oryginału to chciał bym zostawić orginał.
Re: Dzik 2. Spalanie. Zmiana na jaki gaźnik. Lub wymiana silnika na diesla.
Nie znam się na DZIKACH,alem ciekaw jakiego spalania oczekiwałeś.Mati kombajn YT pisze: ↑20 lis 2024, 19:32 . Przez może 30-40min pracy silnika silnik spalił 0.5l paliwa. Ale jeśli chodzi to osobiście jestem trochę w szoku że poszło tyle paliwa.
-
- Posty: 382
- Rejestracja: 24 maja 2011, 20:55
Re: Dzik 2. Spalanie. Zmiana na jaki gaźnik. Lub wymiana silnika na diesla.
Średnie spalanie Dzika to ok 12 l na 100 w trasie na trójce. Ponad 2 litry mieszanki na godzinę. Rozmawiałem z gościem co pracował dzikami i najlepiej się spisywał gaźnik od jawy 350 pod względem spalania, moc delikatnie spadła ale nie miał problemów z odpalaniem jak silnik zdrowy. Najlepiej jeszcze założyć zapłon bezstykowy CDI. U mnie silnik był w stanie opłakanym i taniej było kupić silnik diesla hatz e780 który jak Paweł mi doradzał i zmieścił się pod oryginalną maską, tak jak mówił. Mam maszyny i sama obróbka zeszła ponad 30 godzin, materiał na złomie 400 zl plus szlifowanie wałka 100 zł, ale spalanie 0,8 l ON przy max obciążeniu. Kultura pracy niesamowita. Nie żałuję przeróbki ale drugi raz by mi się nie chciało. Sprawdź w jakim masz stanie tarcze sprzęgła bo ludzi z tymi tarczami chyla powaliło. Najtaniej chcieli 400 za sztuka ale ja dorwałem gościa co za dobra flache dał mi 4 sztuki tylko okładziny musiałem zmienić bo ze starości popękały.
-
- Posty: 54
- Rejestracja: 22 cze 2023, 13:28
Re: Dzik 2. Spalanie. Zmiana na jaki gaźnik. Lub wymiana silnika na diesla.
a jakie spalanie wychodzi na gaźniku z jawy? Porównując do dzika na 100km na 3?
-
- Posty: 382
- Rejestracja: 24 maja 2011, 20:55
Re: Dzik 2. Spalanie. Zmiana na jaki gaźnik. Lub wymiana silnika na diesla.
Nie zagłębiałem się w temacie tak szczerze. Jak byś zakładał taki gaźnik to tylko oryginał bo inaczej szkoda kasy. Gościu chwalił Dzika że był silny jak wół. Najbardziej mnie ciekawił aspekt glebogryzarki do niego ale nic nie wiedział na ten temat.
Re: Dzik 2. Spalanie. Zmiana na jaki gaźnik. Lub wymiana silnika na diesla.
Dzik na gaźniku od jawy TS 350 pali 12 na 100 km. Ciągnąć pusta przyczepkę (oryginalna t 800). Na poprzednim gaźniku też od Jawy ale tym od 250 też palił 12. Różnicy żadnej w spalaniu, ale jest różnica w pracy silnika. Przynajmniej ja tak mam. Na tym TS jest bardziej ,,stabilna,, . Traktorek ładnie jedzie i sobie ,,pyrka,,. Na tym ,,mniejszym,, bywało różnie, wg mnie dostawał za mało paliwa, choć iglica byla już na ,,maxa,,. Ale jak TS to polecam orginały. W dziku nie patrz na spalanie. Czy Ci spali 12 czy 10 to różnica żadna. On ma chodzić i robić swoje. Jak zależy Ci na oszczędnościach to jakiegoś diesla wsadzić, ewentualnie inny traktorek. Ale dzik to dzik. 
-
- Posty: 382
- Rejestracja: 24 maja 2011, 20:55
Re: Dzik 2. Spalanie. Zmiana na jaki gaźnik. Lub wymiana silnika na diesla.
Niestety taka wada tego silnika że potrzebuję dużo paliwa, przekleństwo w jego odpalaniu ( zwłaszcza na zawodach strażaków przy moto pompach w ubiegłym wieku). Jakby konstruktorzy zastosowali wysokoprezny silnik Andori to Dziki by tak szybko nie wymarły. Agria 2800d w swoim ciągniku jednoosiowych zastosowała silnik hatz e780. W razie silnych mrozow otwieramy kapturek i kilka kropel oleju silnikowego podajemy, olej spływa przez zawór ssący i doszczelina pierscienie. Lub odkręcamy wajche w głowicy, wkładamy specjalnego cygara i zakręcamy spowrotem.
Re: Dzik 2. Spalanie. Zmiana na jaki gaźnik. Lub wymiana silnika na diesla.
Generalnie tak, też tak uważam, że Dziki byłyby popularne dużo bardziej. Zresztą były pomysły zastosowania w Dziku silnika Diesla, ale nie doszło to do skutku. W sumie sam mam w pełni sprawnego Hatza i gdyby tylko ktoś zaoferował za rozsądne pieniądze przejściówkę do silnika (nawet bez jakiś dodatkowych wsporników itd - ale chociaż na kielich i sprzęgło - to bym wrzucił do jednego Dzika. Bo tak na piechotę dorabiać to nie mam póki co czasu i możliwości, bo tokarz się ceni.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Re: Dzik 2. Spalanie. Zmiana na jaki gaźnik. Lub wymiana silnika na diesla.
Nigdy nie interesowałem się takimi tematami jak np.Dzik,ale wsadzę kij w mrowisko.Po co kupować zabytkowy pojazd tego typu,żeby go unowocześnić,gdy jego praktyczność i tak jest marna.Jeśli pali 2 l/h to jest to bardzo dobry wynik dla silnika o tej pojemności.Gdy wsiadałem na stary motocykl,to frajdę dawała mi właśnie ta niedoskonałość,bo wtedy czułem smak tamtych czasów ,nigdy przez myśl mi nie przeszło,żeby z tego robić nowoczesną Hondę.Każdy może robić co mu pasuje, bo wolność decyzji b.szanuję...ale szanujmy unikaty,dajmy im szansę na zasłużoną emeryturę.
Re: Dzik 2. Spalanie. Zmiana na jaki gaźnik. Lub wymiana silnika na diesla.
No ja też nie chciałem komentować w ogóle tego motywu zbyt dużego spalania i jakiegoś druciarstwa z gaźnikami skoro obecny jest sprawny.
Dla mnie to to definicja tego powiedzenia:
"szkłem dupę podcierać – oznaczało nadmierną oszczędność"
Dla mnie to to definicja tego powiedzenia:
"szkłem dupę podcierać – oznaczało nadmierną oszczędność"
Re: Dzik 2. Spalanie. Zmiana na jaki gaźnik. Lub wymiana silnika na diesla.
Ale akurat gaźniki w Dziku to tragedia
I co Ci po tej niedoskonałości jak to często nie chce w ogóle działać, cieszyć
Bo samo spalanie czy spali 2 czy 10 l to mi nie przeszkadza
Ale problem w tym, że w Dziku często nie spala nic 




Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Re: Dzik 2. Spalanie. Zmiana na jaki gaźnik. Lub wymiana silnika na diesla.
No tak, dlatego napisałem, że wymiana sprawnego gaźnika dla wątpliwej oszczędności w spalaniu jest bez sensu. Jak komuś niedomaga to oczywistość

Re: Dzik 2. Spalanie. Zmiana na jaki gaźnik. Lub wymiana silnika na diesla.
Jakie problemy miał Dzik to ja wiem,bo też miałem incydent,że naprawiałem całe wieki temu.Tutaj nasz forumowicz kupił unikat,Dzik na chodzie,bez problemu i jest załamany że pół litra poszło w 40 min ,przecież to jest mało poważne.
Re: Dzik 2. Spalanie. Zmiana na jaki gaźnik. Lub wymiana silnika na diesla.
0.5 litra to trochę jest, ale nie jakiś kosmos. Mi traktorek kosiarka z jednocylindrowym silnikiem 10.5kW pali ok. 2 litrów na godzinę przy pracy, a to współczesna konstrukcja.
-
- Posty: 382
- Rejestracja: 24 maja 2011, 20:55
Re: Dzik 2. Spalanie. Zmiana na jaki gaźnik. Lub wymiana silnika na diesla.
Można kupić silnik hatz e780 że sprzęgłem i obudowa sprzęgła. Wystarczy wtedy połączyć wałkiem przegubówym że skrzynia biegów.
Re: Dzik 2. Spalanie. Zmiana na jaki gaźnik. Lub wymiana silnika na diesla.
Ale przecież to nie jest źle

Top czy nie do końca?