Hej! w ostatnim czasie zabrałem się za remont silnika w moim c328 (Głowica, tłoki, korby, tuleje) Nie ukrywam że nigdy tego silnika nie miałem okazji robić, na co zwrócić szczególnie uwagę aby nie narobić szkód? czy po złożeniu na pierwszy rozruch muszę regulować zawory? czy zwyczajnie przykręcić klawiaturę i zostawić jak było
Dokładne osadzenie cylindrów w bloku (nie mogą wystawać z bloku).Sprawdzić współosiowość stóp bloku.Dokładnie wykonać szlif wału i dopasować panewki. Sprawdzić szczelność głowicy i wykonać jej remont ( dotrzeć zawory i sprawdzić klawiaturę) Sprawdzić koła rozrządu i usunąć luzy na tulejach. Pompę wtryskową do sprawdzenia i remontu. Ustawić zapłon (wymienić rozpylacze i ustawić wtryskiwacze), wymienić filtry paliwa i oleju.Sprawdzić chłodnicę i pompę układu chłodzenia. Dotrzeć silnik bez zbytniego obciążania. (wymienić olej po dotarciu) Usunąć wszelkie przecieki na rurkach i złączach.Nowe uszczelki . Później można jeździć.
Sam od siebie rad za bardzo nie mam bo więcej siedzę w starych komarkach i motorach, ale polecam przejrzeć ci filmy z remontów tych silników od Przema, dużo informacji idzie z tego wyciągnąć https://www.youtube.com/@PRZEMOTRAKTOR/videos
Kiedyś trafiłem jeszcze na jeden kanał gdzie też pierwsze filmy były właśnie z remontowania 30 i też jest fajnie omawiane (bardziej w formie poradnika) to też możesz se przejrzeć https://www.youtube.com/@stodoagaraz/videos
No i ogólnie jakbyś się chciał coś radzić po okolicznych samozwańczych mechanikach to ostrożnie, znam jednego gospodarza (dawnego kółkowca) który chociażby twierdzi że do rozrządu nie ma po co patrzeć bo tam nie ma co się zepsuć.