~drax łatwiej byłoby odpowiedzieć na pytanie czego nie sprawdzać przy kupnie zetora.
A więc tak po kolei od przodu ciągnika

Na początek musiałbyś zobaczyć czy z chłodnicy nie kapie woda/płyn chłodniczy, bo taka chłodnica (o ile jest oryginalna) ma już swoje lata a oryginalną trudno dostać. Dobrze jest też sprawdzić czy pompa wody jest szczelna, ale akurat w tym przypadku adaptacja pompy od ursusa c-360 jest dosyć prosta więc tym nie trzeba się aż tak przejmować.
Następnie przydałoby się sprawdzić gdzie są wycieki oleju z silnika, jeśli cieknie z przodu na wale lub kapie z otworu pod kołem zamachowym to do wymiany są uszczelniacze na wale a z tym jest troszkę pracy.
Kolejna sprawa to czy w pompie nie ma wody, łatwo to sprawdzić bo wystarczy odkręcić (przeważnie) jedną śrubkę na wierzczu pompy i zdjąć pokrywkę.
Na pracującym silniku trzeba zobaczyć jakie są przedmuch z skrzyni korbowej (widać to po tym jak mocno dmucha z otworu gdzie się wlewa olej), jak trzyma obroty (jeśli mocno skaczą to pompa do regulacji). Potem czy w wodzie nie ma oleju i na odwrót czyli wody w oleju. Kolejna sprawa to kolor spalin - jeśli biały to pali olej, jeśli dużo ciemnego to silnik już w kiepskiej kondycji, no i oczywiście czy nie rzuca olejem z komina. Poza tym zobaczyć jak trzyma ciśnienie oleju i jak chodzi tuz - tzn. czy nie opada szybko i czy wo gule podnosi.
Odnośnie skrzyni biegów to możesz tylko sprawdzić czy wchodzą wszystkie biegi i czy skrzynia nie "wyje" przy dużych prędkościach.
Jeszce okład kierowniczy - luzem na kierownicy w zakresie 180 stopni się nie przejmuj to norma dla tego ciągnika, większej uwagi wymagają przednie zwrotnice, sworzeń główny belki (czasami zdarza się że tulejki są już poprzecinane) i czy wąsy odchodzące od belki nie są połamane.
To by było tak po krótce z tych ważniejszych rzeczy
Akumulator jaki wystarczy do zetorka to 135 Ah, w każdym razie takie siedzą u nas.
W sprawie dźwigni to jak znajdę jakieś dobre zdjęcie to ci to rozrysuje.
potrzebuje coś do ciągłej pracy dlatego nie chcę kupić czegoś co będę mógł tylko wyrzucić na złom lub remontować od podstaw.
Nie wiem na jakim areale chcesz tego ciągnika używać, ale z racji braku części użytkowanie zetorka może być uciążliwe. Nasz zetor do niedawna obrabiał 10 ha (teraz to już mamy dwa z25:D ) i nie raz trafiał mnie przez niego szlak
