RE: Maly -Wielki problem z s301d
RE: Maly -Wielki problem z s301d
Ruszałeś pompę wtryskową?
Sprawdź sobie czy masz dobrze ustawione litery S na kołach zębatych wałka rozrządu jak i walu korbowego?
Sprawdź sobie czy masz dobrze ustawione litery S na kołach zębatych wałka rozrządu jak i walu korbowego?
RE: Maly -Wielki problem z s301d
A czy tłok nie obija się o głowicę ???
RE: Maly -Wielki problem z s301d
A jak kręcisz powoli ręcznie to też stuka? Jeżeli tak to nie odpalaj tylko sprawdż co bo coś poważnie uszkodzisz.Zapłon zawsze jest przed górnym zwrotnym punktem tłoka.
RE: Maly -Wielki problem z s301d
Spawdż czy nie pękł swożeń tłokowy.Jeżeli Ci dobrze pali to znaczy że ustawienia np. wtrysku masz dobre .Odgłos ma pewnie mechaniczne żródło.Przy pękniętym swożniu słychać stuk jak byś pukał młotkiem w metal.Miałem tak w jednym silniku.Stuk słychać w górnej części cylindra.
RE: Maly -Wielki problem z s301d
Z tym silnikiem "młotkowy" stuk miałem tylko jak obijał się o głowice. Oczywiście takich stuków może być ileś tam powodów. Mam jednak inny dość banalny choć prawdopodobny powód, uszkodzony/pęknięty tłumik lub jakiś element wewnątrz tłumika. Miałem takie coś w pile.
RE: Maly -Wielki problem z s301d
Wszystko zależy od tego czy ten stuk jest przepadkowy czy zgodny z rytmem pracy silnika.U mnie też jak składali silnik to swożeń był dobry ,ale póżniej niestety pękł. Niczego nie można wykluczyć a coś przecież stuka:p
RE: Maly -Wielki problem z s301d
Może masz tłumnik w środku pusty!*eek*
RE: Maly -Wielki problem z s301d
Jeżeli masz wykręcony wtryskiwacz to zrób coś takiego.Podnieś tłok maksymalnie do góry a następnie zjedż np 2 cm. w dół i zablokuj wał żeby się nie obracał.Włóż do otworu po wtryskiwaczu np. śrubokręt i naciśnij na tłok.Jeżeli tłok choćby minimalnie opadnie w dół to masz gdzieś luz którego niema prawa być*pissed*.Może to jest przyczyna.Sprawy dżwięków wydobywających się z silnika bez możliwości posłuchania, a tak jest na odległość pozostają w swerze domysłów.Słuchałem tych silników na yutub i są dosyć głośne.Może on tak poprostu pracuje*yes*.Co do punktu wtrysku dowiedz się w instrukcji ile wynosi kąt przed GZP. Podziel skok tłoka przez 360 i pomnóż przez podane stopnie .Wyjdzie Ci ile to milimetrów.Wydaje mi się że 15 to za dużo.Miało by to wpływ na pracę silnika np. moc ale nie na jego dziwne odgłosy.
RE: Maly -Wielki problem z s301d
Założyłeś dobrze tłoka? Nie odwróciłeś go przypadkiem o 180st względem jego osi? Jeśli tak zrobiłeś to paliwo nie trafia dokładnie do komory wirowej i spalanie następuje nad tłokiem. Z tego powstają te stuki.

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us
RE: Maly -Wielki problem z s301d
Koła na rozrządzie ustaw jak należy. Na większym są dwa symbole >> S << na sąsiednich zębach. Na mniejszym jeden. "Es" wchodzi w "Esy" całe ustawienie.
RE: Maly -Wielki problem z s301d
1. Wyczyścić odpowietrznik.
2. Oczyścić filtr oleju.
3. Sprawdzić przewody olejowe.
4. Sprawdzić czy olej dociera na klawiaturę.
5. Sprawdzić pompę olejową.
2. Oczyścić filtr oleju.
3. Sprawdzić przewody olejowe.
4. Sprawdzić czy olej dociera na klawiaturę.
5. Sprawdzić pompę olejową.
RE: Maly -Wielki problem z s301d
Andsam "urósł" ci silnik o 4mm nie mam pomysłu może poza jednym.
Zmierz czy przy GMP jest luz nad tłokiem i ile.
Poza tym sprawdź ile wynosi całkowity skok tłoka. Powinno być to bodaj 105 mm. Jeśli jedno lub oba nie grają to silnik jest źle złożony lub użyto złych elementów nie ma innej chyba opcji.
Spalanie oleju nie musi (choć może) być spowodowane błędem w pierścieniach. Może lać się po prowadnikach jak w puszcze klawiatury jest niepotrzebne ciśnienie. Mogą być tez inne powody, choćby zatkany filtr powietrza i zasysanie powietrza przez zawór po prowadniku.
Zmierz czy przy GMP jest luz nad tłokiem i ile.
Poza tym sprawdź ile wynosi całkowity skok tłoka. Powinno być to bodaj 105 mm. Jeśli jedno lub oba nie grają to silnik jest źle złożony lub użyto złych elementów nie ma innej chyba opcji.
Spalanie oleju nie musi (choć może) być spowodowane błędem w pierścieniach. Może lać się po prowadnikach jak w puszcze klawiatury jest niepotrzebne ciśnienie. Mogą być tez inne powody, choćby zatkany filtr powietrza i zasysanie powietrza przez zawór po prowadniku.
RE: Maly -Wielki problem z s301d
Może masz poprostu zbyt duży luz na kołach rozrządu czy napędu pompy i to też może powodować hałaśliwą pracę silnika [wycie] i grzechotanie.Stąd też wzięła się różnica tych 4 mm.Skoku tłoka nie zmienisz [musiał byś skrucić korbę na wale] natomiast zmienia się punkt wtrysku.Ale jak już zauważyłem zły punkt wrysku miałby wpływ np. na moc silnika rozruch czy dymienie ale nie na niezidentyfikowane dziwne i ,,nieprzyjemne odgłosy" W tym przypadku [zbyt wczesny wtrysk] byłby to utrudniony rozruch.
RE: Maly -Wielki problem z s301d
Witam! Ja mam taką małą sugestie co do tego dżwieku. Otóż np u mnie po remoncie silnika i wymianie końcówki wtryskiwacza i jego regulacji, też stał się zauważalny charakterystyczny dzwięk w momencie wtrysku paliwa. Myśle ze poprostu stała się głosniejsza praca wtryskiwacza co było już zauwazalne na urządzeniu służacym do jego regulacji. Na wolnym powietrzu jest to dość głosny trzask. Wewnątrz cylindra dzwięk ten jest bardziej metaliczny. Z tego co mówił mechanik jest to prawidłowy odgłos pracy tego wtryskiwacza.
RE: Maly -Wielki problem z s301d
To ze w tym silniku glośno pracuje wtryskiwacz jest normalne.
Co do tego hałasu. Nie chce mi sie tematu od nowa wertować. Wymieniałeą tłok na nowy? Jeżeli tak to wymontuj tłok i porównaj zalożony z starym.. Ale natomiast gdyby był zbyt wysoki bił by o głowice....
Co do tego hałasu. Nie chce mi sie tematu od nowa wertować. Wymieniałeą tłok na nowy? Jeżeli tak to wymontuj tłok i porównaj zalożony z starym.. Ale natomiast gdyby był zbyt wysoki bił by o głowice....
RE: Maly -Wielki problem z s301d
Przypomniałem sobie że kiedyś miałem taki młotkowy trzask nie do zniesienia. To był odśrodkowy regulator obrotów. Takie dwa młoteczki na oście. Miały za duży luz i obijały się o obudowę silnika.
Może sprawdź jeszcze to.
Może sprawdź jeszcze to.
RE: Maly -Wielki problem z s301d
podkładając miedziane uszczelki pod cylinder? dobrze mówię? czy regulacja na wspomnianym regulatorze obrotów?
RE: Maly -Wielki problem z s301d
Miedziane uszczelki idą zarówno pod cylinder jak i między głowicę i cylinder.
Te drugie mogą być aluminiowe.
Na regulatorze odśrodkowym jest sprężyna i gruba podkładka stalowa.
Utrzymuje to w miejscu taki półpierścień jeśli się nie mylę.
Te drugie mogą być aluminiowe.
Na regulatorze odśrodkowym jest sprężyna i gruba podkładka stalowa.
Utrzymuje to w miejscu taki półpierścień jeśli się nie mylę.
RE: Maly -Wielki problem z s301d
Proponuję Ci jeszcze poluzować przewód na wtryskiwaczu tak żeby nie wtryskiwał paliwa.Zamknąć odprężnik.Jeżeli trzask zniknął to ma związek ze wtryskiem .Jeżeli nie to z kompresją.
RE: Maly -Wielki problem z s301d
Masz kolego chyba źle pompę złożoną. Co prawda ja mam silnik s 320 ale właśnie taki numer miałem jak element tłoczący założyłem odwrotnie. To ten na który zakładasz dolną miseczkę sprężyny.jedrek napisał/a:
Witam!!! mam takie pytanie dlaczego w moim S301D dostaje się olej na tłok i czy to może powodować że wchodzi na bardzo wysokie obroty (gaz jest wciągnięty że powinien zgasnąć a on nie gaśnie tylko ma bardzo wysokie obroty)