Problem z olejem w C-45 ( caly w kropki)

Wszystko o naszych Ursusach
Awatar użytkownika
fazer_19
Posty: 194
Rejestracja: 18 maja 2007, 23:30

Problem z olejem w C-45 ( caly w kropki)

Post autor: fazer_19 »

Niewiem co moze być przyczyną plucia oleju przez komin w moim ursusie (jest caly w kropki:() Moze wy wiecie???????????
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12223
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

RE: Problem z olejem w C-45 ( caly w kropki)

Post autor: Ursus »

Być może masz na pompie oleju zbyt dużą dawkę na cylinder ustawioną. A grusza Ci się nie "zakleja" nagarem??
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Awatar użytkownika
Deleted_User
Posty: 2797
Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00

RE: Problem z olejem w C-45 ( caly w kropki)

Post autor: Deleted_User »

sprawdż zawory i klawiature,
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12223
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

RE: Problem z olejem w C-45 ( caly w kropki)

Post autor: Ursus »

darek napisał/a:
sprawdż zawory i klawiature,
Oj widzę braki w wiedzy ;) Od kiedy dwusów ma zawory ?? :lol:
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Awatar użytkownika
Jacek ze Skansena
Posty: 2786
Rejestracja: 17 paź 2006, 11:22

RE: Problem z olejem w C-45 ( caly w kropki)

Post autor: Jacek ze Skansena »

Napewno wlałes kolego nieodpowiedni olej. jaki to ci powiem jaki trzeba wlac aby nie brudził ubrania. Ja to przechodziłem miesiąc temu na Mistrzostwach Polski w Paterku
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12223
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

RE: Problem z olejem w C-45 ( caly w kropki)

Post autor: Ursus »

A za duża dawka oleju nie wchodzi Jacku w rachubę ?? Bo wiem, że w Wilkowicach miał ktoś czerwonego Ursusa na dotarciu chyba i zwiększył mu dawkę i co chwilę jakiś młody z szmatką latał i wycierał szybę i ciągnik :uhoh:
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Awatar użytkownika
fazer_19
Posty: 194
Rejestracja: 18 maja 2007, 23:30

RE: Problem z olejem w C-45 ( caly w kropki)

Post autor: fazer_19 »

ja mam dziwne przeczucie po wstepnych ogledzinach sitka w czaszy, na 99% jest za geste te sitko a wiadoma ze olej jest gesty, wczoraj odkrecilem rurke tą od spodu a olej wogule niechcial leciec. Aco prawda olej to nielalem pierwszej jakosci:| Wsumie mialem szczescie ze niedoatal tych tzw. WARIACKICH OBROTOW (samo zaplonu, wtedy to silnik spala sam olej zamiast diesla)
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12223
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

RE: Problem z olejem w C-45 ( caly w kropki)

Post autor: Ursus »

No fakt - w Ursusach C45 i Lanzach są zawory wielopłytkowe - ale to całkiem inna "para kaloszy".
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Awatar użytkownika
rafal
Posty: 1457
Rejestracja: 26 cze 2006, 15:02

RE: Problem z olejem w C-45 ( caly w kropki)

Post autor: rafal »

Dokładnie... i nie ma mowy o "klawiaturce" ;)
Awatar użytkownika
fazer_19
Posty: 194
Rejestracja: 18 maja 2007, 23:30

RE: Problem z olejem w C-45 ( caly w kropki)

Post autor: fazer_19 »

Z tego co wiem to w dwusowie role zaworu pelni tłok:)
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12223
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

RE: Problem z olejem w C-45 ( caly w kropki)

Post autor: Ursus »

OK. Ale tutaj mówimy o silniku C-45 więc jak już odpowiadasz komuś to staraj się dobrze podpowiadać. Bo co kogo obchodzi, że w innych silnikach powinno się to sprawdzić - skoro chodzi konkretnie o C-45-tkę. :rol:
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Awatar użytkownika
Deleted_User
Posty: 2797
Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00

RE: Problem z olejem w C-45 ( caly w kropki)

Post autor: Deleted_User »

przepraszam mój bład, nie przeczytałem temtu że chodzi o c-45,
zasugerowałem sie pytaniem:
fazer_19 napisał/a:
Niewiem co moze być przyczyną plucia oleju przez komin w moim ursusie (jest caly w kropki:() Moze wy wiecie???????????
sorry za zamieszanie
Awatar użytkownika
fazer_19
Posty: 194
Rejestracja: 18 maja 2007, 23:30

RE: Problem z olejem w C-45 ( caly w kropki)

Post autor: fazer_19 »

Witam wszystkich, dziś doszlem usterki a mianowicie plucia olejem, okazalo sie ze klin byl sciety w tej 2 pompce co odsysa olej z czaszy. Pompka tak jak by nieistniala, niespelniala zadania swojego...
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12223
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

RE: Problem z olejem w C-45 ( caly w kropki)

Post autor: Ursus »

Aaa chodzi Ci o pomkę zębatą, która tłoczy olej do zbiornika oleju obiegowego ??
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Awatar użytkownika
fazer_19
Posty: 194
Rejestracja: 18 maja 2007, 23:30

RE: Problem z olejem w C-45 ( caly w kropki)

Post autor: fazer_19 »

Tak dokładnie o to cudo mi chodzi, a jak myslicie moglo to byc przyczyną plucia???
:confused:
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12223
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

RE: Problem z olejem w C-45 ( caly w kropki)

Post autor: Ursus »

Tak. Bo po prostu olej, który spływał z korbowodu i z tarcz oporowo-ślizgowych wału na dno skrzyni korbowej gromadził się tam i nie był już pompowany tą pomocniczą pompką zębata do zbiornika oleju obiegowego. W konsekwencji się mogło go nazbierać tak dużo, że się powoli nadpalał i wylatywał przez "komin". Masz szczęście, że Ci się to nie zapaliło w skrzyni korbowej ... bo wtedy to tylko uciekać by trzeba było :lol: Nie pomogło by odcięcie paliwa nawet :)
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Awatar użytkownika
fazer_19
Posty: 194
Rejestracja: 18 maja 2007, 23:30

RE: Problem z olejem w C-45 ( caly w kropki)

Post autor: fazer_19 »

Slyszalem o takich przygodach. Nawet niepomoze doparcia ciagnika do drzewa na biegu jego zdlawieniu poniewaz dostaje dakich obrotow ze sprzeglo sie odrazu pali a co gorsza dochodzilo nawet do rozrywania na kowalki kół zamochowych co moze sie skonczyc tragedią:| Jest tylko jeden sposob aby go zdlawic i zdolac zgasic a mianowicie zatkac klawiature tak aby niedochodzilo powietrze. Mam nadzieje ze nieprzytrafi mi sie takie cos:p
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12223
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

RE: Problem z olejem w C-45 ( caly w kropki)

Post autor: Ursus »

No, ale z tym odcięciem powietrza to nie wiem czy byś zdążył :)
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Awatar użytkownika
fazer_19
Posty: 194
Rejestracja: 18 maja 2007, 23:30

RE: Problem z olejem w C-45 ( caly w kropki)

Post autor: fazer_19 »

Heh niepraktykowalem i wole nie:p
Awatar użytkownika
Jacek ze Skansena
Posty: 2786
Rejestracja: 17 paź 2006, 11:22

RE: Problem z olejem w C-45 ( caly w kropki)

Post autor: Jacek ze Skansena »

No dobra pogadaliście sobie.
Fazer kolego sprawy się mają tak, że na smarowanie tłoka lej miksol lub lux. olej, który gromadzi się na dole niebardzo ma coś wspólnego z kropkami na twarzach traktorzysty. Olej, który nie jest pompowany do góry spokojnie sobie leży dopuki nie zostanie zaciągnięty na tłok. Wtedy jeśli masz w spodniach jaja to najlepiej urwać przewód aby olej wyleciał na dół. z praktyki mogę podpowiedzieć, że jest to prawie niemożliwe. Jesli masz pompę, która nie podaje oleju do góry to poprostu zostaw otwór bez wkręcania rurki i wtedy nadmiar poprostu wyleci na ziemie lub do puszki. To jest najbezpieczniejszy sposób. Proponuje przed kazdym sezonem wykręcić filtr siatkowy i go przemyć. zawsze musi być czysty.
ODPOWIEDZ