Ten dolny wałek to wałek pośredni wewnątrz którego masz wałek od WOM-u. Od strony sprzęgła jest podparty na łożysku kulkowym wałek WOMa od strony tylnego mostu podparty jest na łożysku wałek pośredni na który jest jeszcze nasunięta dodatkowa zębatka podwójna.
Tutaj znajdziesz katalog do C-328 w katalogu Dla Traktorzystów
http://chomikuj.pl/papiszon11
RE: skrzynia co i jak
RE: skrzynia co i jak
Jesli masz zdjęty górny dekiel z drążkiem zmiany biegów i spuszczony olej to zobacz czy nie ma nic na dnie, sprawdż czy łożyska są w dobrym stanie czy maja koronki utrzymujące kulki we właściwym położeniu.
W poprzednim poście jest mały niedopatrzenie bo wałek pośredni jest podparty na dwóch łożyskach kulkowych a wałek WOM wewnatrz wałka pośredniego na jednym kulkowym i na tulejce w tylnym mosciektóra dalej wchodzi do wałka przekaznika.
W piątym biegu ma udział wałek pośredni, i te same objawy powinny być zauważalne także na 2 biegu.
Na tych rysunkach pod linkiem który podałeś na rys.2 (jest to rysunek szkrzyni biegów C-330) wałek nr 13 jest podparty od strony sprzęgła na łożysku igiełkowym oznaczonym nr 12. Należało by sprawdzić czy jeszcze te igiełki są (chyba 22 sztuki) czy nie zostały zmielone i gdzieś w oleju czy na dnie nie ma resztek.
Możliwe że tulejka nr 32 osadzona w parze kół zębatych reduktora (nr 31) jest wyrobiona i przez to luźna, ale ona ma udział tylko na biegach polowych na drogowych nie ma udziału w przenoszeniu ruchu.
W materiałach na chomiku w katalogu jest zdjęcie wszystkich trybów i opis poszczególnych części składowych. Numeracja z rys.2 jest różna do tej na chomiku.
W poprzednim poście jest mały niedopatrzenie bo wałek pośredni jest podparty na dwóch łożyskach kulkowych a wałek WOM wewnatrz wałka pośredniego na jednym kulkowym i na tulejce w tylnym mosciektóra dalej wchodzi do wałka przekaznika.
W piątym biegu ma udział wałek pośredni, i te same objawy powinny być zauważalne także na 2 biegu.
Na tych rysunkach pod linkiem który podałeś na rys.2 (jest to rysunek szkrzyni biegów C-330) wałek nr 13 jest podparty od strony sprzęgła na łożysku igiełkowym oznaczonym nr 12. Należało by sprawdzić czy jeszcze te igiełki są (chyba 22 sztuki) czy nie zostały zmielone i gdzieś w oleju czy na dnie nie ma resztek.
Możliwe że tulejka nr 32 osadzona w parze kół zębatych reduktora (nr 31) jest wyrobiona i przez to luźna, ale ona ma udział tylko na biegach polowych na drogowych nie ma udziału w przenoszeniu ruchu.
W materiałach na chomiku w katalogu jest zdjęcie wszystkich trybów i opis poszczególnych części składowych. Numeracja z rys.2 jest różna do tej na chomiku.
RE: skrzynia co i jak
Czytałem Wasze rozmowy i chcę zwrócić uwagę, że pobierając z chomika "papiszon 11" (to mój) Katalog i Budowa C-328 trzeba jeszcze dobrać Erratę
To mały plik. Zapomniałem skan dołączyć do reszty i jest oddzielnie. Gdyby ktos mial problemy z pobieraniem, pisac na PW.
To mały plik. Zapomniałem skan dołączyć do reszty i jest oddzielnie. Gdyby ktos mial problemy z pobieraniem, pisac na PW.