praca dyplomowa, prośba o pomoc

Rozmowy nie na temat
omc_inzynier
Posty: 2
Rejestracja: 01 mar 2011, 18:38

praca dyplomowa, prośba o pomoc

Post autor: omc_inzynier »

Piszę pracę dyplomową związaną ze stanem szyb w ciągnikach rolniczych, w związku z tym mam do Was prośbę, potrzebowałbym informacje odnośnie literatury, czyli książek, czasopism, jakiś broszur, stron internetowych, ogólnie wszystkiego w czym mowa o szybach stosowanych traktorach, takie podstawowe aspekty to:
-technologie wytwarzania obecnie stosowanych szyb,
-sposoby mocowania szyb w pojeździe jakim jest ciągnik rolniczy,
-czy te szyby są białe, czy jakoś barwione, czy posiadają jak w samochodach jakieś czujniki to temperatury itp,
-czy stosuje się szyby klejone,
-inne, coś o czym może Wy wiecie, jakieś ciekawostki, cokolwiek związane z tematem,
jeśli ktoś posiada jakieś informacje to prosiłbym o podawanie ich tutaj, lub bezpośrednio do mnie na gg /mail, mile widziane jakieś skany, zdjęcia itp
tematu nie zakładam dlatego że nie chce mi się szukać, po prostu chcę zdobyć jak najwięcej informacji z tym związanych, dlatego szukam u ludzi w tym siedzących, to takie moje usprawiedliwienie, na ewentualne zarzuty:)
z góry dziękuje za wszelką pomoc
kposy
Posty: 125
Rejestracja: 11 wrz 2009, 22:32

RE: praca dyplomowa, prośba o pomoc

Post autor: kposy »

Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12258
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

RE: praca dyplomowa, prośba o pomoc

Post autor: Ursus »

Ja gdzieś tam się spotkałem z tym tematem, ale to tylko jakieś szczątkowe informacje na temat poprawy komfortu w traktorach pod koniec lat 70-tych i była wzmianka o stosowaniu szyb barwionych celem poprawienia komfortu pracy.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Awatar użytkownika
olowaty
Posty: 674
Rejestracja: 29 maja 2008, 12:17

RE: praca dyplomowa, prośba o pomoc

Post autor: olowaty »

Z własnej praktyki zdobytej podczas pracy w Jaan Automotiveglass:
- obecnie stosowane szyby są klejone (przednia szyba, czasem tylna), boczne są ze szkła bezpiecznego (hartowane)
- szyby w ciągnikach starczych mocowane są na uszczelkę, w nowszych i najnowszych są wklejane na klej poliuretannowy
- szyby są i białe i barwione, zgodnie z przepisami przezroczystość szyb wynosi min 70% (szyby barwione)
- co do czujników, to zależy od "wypasu", najczęściej stosowane jest elektryczne podgrzewanie szyby tylnej lub bocznych, z podgrzewana przednią się jeszcze nie spotkałem w maszynach rolniczych




O przepraszam, teraz znalazłem. nowsze modele JCB Fasttrack mają podgrzewaną szybę przednią z zatopionym miedzy warstwami drutem oporowym.



A i jeszcze jedno. Obecnie stosuje się szyby gięte, zarówno te klejone jak i hartowane. Sposób wytwarzania szyb znajdziesz na stronie nordglass.
omc_inzynier
Posty: 2
Rejestracja: 01 mar 2011, 18:38

RE: praca dyplomowa, prośba o pomoc

Post autor: omc_inzynier »

Odświeżę troszeczkę temat, mianowicie poszukuję zdjęć ciągnika rolniczego w którym została zbita szyba hartowana, obojętnie jaka, mile widziana duża rozdzielczość, najlepiej kilka zdjęć. Więc jeśli komuś przydarzyło się takowe nieszczęście byłbym bardzo wdzięczny za pomoc. Oczywiście nikomu nie życzę zbicia szyby:)
ODPOWIEDZ