Jestem nowy na forum - i mam prosbę do bardziej oblatanych w temacie kolegów - co to takiego posiadam ? Otóz wszedłem w posiadanie małego silnika stacjonarnego - benzynowy , widać że stareńki - w miarę kompletny . Próbuję go doprowadzić do stanu "na chodzie" . Jak na razie to nie ma iskry , i iskrownik nie tylko że nie oryginał - ale nawet chyba od jakiegoś silnika dwucylidrowego. Mam już inny iskrownik - jednocylindrowy , i to sprawny - bo nawet kręcony w rękach potrafi kopnąć wysokim napieciem. Natomiast silniczek mój nie ma tabliczki znamionowej, nie ma żadnego napisu , logo , jedynie co zdążyłe zauważyć to na wewnętrznej stronie koła zamachowego jest coś jakby JHJ , takie stylizowane coś , te litery nachodzą na siebie - to jedyny znak jakiejś marki - a opróczt tego to zupełny anonim. Dlatego prosze o pomoc - widze ze koledzy w takich tematach oblatani - niech ktoś fachowym okiem rzuci - i podpowie. No i jeszcze - wdzięczny byłbym za podpowiedz- jak ustawic zapłon , wyprzedzenie- bo w końcu założe inny iskrownik i poprzednie ustawienia przestaną być aktualne. Kolejna rzecz - luzy zaworowe? jakie?. No i cokolwiek koledzy mi podpowiedzą - to z wdzięcznościa wysłucham i wcielę w czyn - . A jeszcze zagwozdka taka - wał korbowy i koło zamachowe jest z jednej strony - a na drugiej stronie jest przekładnia łańcuchowa - zmniejszająca obroty - czy to nie wskazuje na jakieś zastosowanie specyficzne ? Widziałem na allego takie koło zamachowe gość sprzedaje , ale mam obawy czy można takie koło założyc dla poprawienia wyglądu silniczka - bo w końcu koło ma być na wale - a tu po drodze jest ten łańcuch.
Podaje zdjęcia
na moje oko deutz , poszukaj w google silniki stacjonarne deutz , wyświetli Ci się tyle że znajdziesz swoj , żadnego koła zamachowego nie dokładaj jeśli nie było , iskrownik do niego oryginał aktualnie jest na allegro
Tez tak podejrzewam , ze to DEUTZ MA608 - ale jak widze na youtube, albo na allegro takie silniki - to maja zazwyczaj odlewany na korpusie znak firmowy - a u mnie NIC... Ale może byc , ze to jakaś produkcja licencyjna, w innej fabryce która oszczedzaiła na formie, usunęla kłopotliwy w odlewaniu znak logo? i zastosoawała firmową tabliczke , która z latami eksploatacji "odfrunęła" i nie ma. Jedyne co widze to JHJ na odrociu koła zamachowegoPonadto mój motorek jest po przejściach - posiada jedną łape na śrubę mocującą oderwaną i wielce fachowo zlutowaną mosiądzem . Podobnie sprytnie zespawany jest ten żeliwny baniak na wode chłodzącą . I jeszcze jak widać przystosowany iskrownik, i spracowany wałek wyjściowy z przekładni - to widac że silnik pracował i mocno zużyty raczej jest. Ale ja temu emerytowi mam zamiar drugi żywot przywrócić - i juz zainwestowałem w drugie serduszko- czyli nowy iskrownik i zremontowałem podwozie - teraz kolej na uruchomienie - a potem kolejny częsciowy demontaż - skrobanie , piaskowanie tego co się da, malowanie i ponowny montaż ostateczny.
Witam serdecznie
Jet to na 100% Deutz MA 608 logo firmy odlewane było do pewnego okresu. Przekładnia podnosi moment obrotowy, silników z przekładnią zostało znacznie mniej wyprodukowanych nż silników z dwoma kołami zamazchowymi. Na licencji silniki Deutz były produkowane pod nazwą ARAN. Tabliczki znamionowe były mocowane za pomocą nitów na lewej ścianie zbiornika wody.
Pod deklem (wlew oleju, bagnet) jet nr. seryjny pozwoli on na określenie roku produkcji - z jakiego materiału jest wykonany ten dekiel ja mam w swoich silnikach żeliwny i ebonitowy. Dodam że silniki tego typu są dość łatwe w remoncie.
Pozdrawiam
Łukasz
Dziekuje za objasnienia- moj silnik posiada dekiel tylny ( ten co ma bagnet oleju) nieoryginalny - jest dorobiony z stalowej płyty , tulejka na bagnet jest wspawana. Jutro poszukam tam numeru fabrycznego. A czy kolega zna stronke na której znajde rok produkcji po wpisaniu tego numeru? I jeszcze jedno - mój silnik posiada słabe sprezanie - tak mi sie zdaje. Słychac syk ulatującej kompresji. Zamierzałbym zdjąc głowice i co namniej dotrzec zawory, ale potem nalezy wymienic uszczelkę . Czy jest możliwośc kupic taką uszczelkę ? Gdzie , za ile?Znalazłem numer fabryczny mojego dojczyka - był pod pokrywą tylną i widac go wtedy jak sie ta pokrywę odkręci i zdejmie- - a ja poprzednio szukałem poniżej przykręconej pokrywy . Jest on taki: 727002 - i prosze o wskazówkę , jak rozszyfrować rok produkcji, bo mimo wyszukiwarki nie mogę dać sobie rady ze znalezieniem stronki gdzie byłby ten rocznik
Witam , kolego na początku tego działu jest temat "Instrukcje do silników stacjonarnych " a w nim interesujące Cię tematy oraz katalog części do tego silnika .
Pozdrawiam
Byłem na tej stronie - przesledziłem to co dotyczy MA608 - i nie widze tego co wiązałoby się z rokiem produkcji. Numer mojego deutza jest 727002 ... Może mi kolega podpowie w którym miejscu znajde rok produkcji znając numer .
Wielkie dzieki - ale kolego Jar - wytłumacz mi kawa na ławę , jak do tego mogę samemu dojść - bo niestety jak widać niegramotny jestem i oglądjąc instrukcje obsługi i spis częsci do MA608 nie wydedukowałem skąd ten rocznik?