Ciężko skręcać kierownicą
-
- Posty: 22
- Rejestracja: 30 kwie 2011, 19:01
Ciężko skręcać kierownicą
Witam,w moim zetorze bardzo ciężko skręcać kierownicą na postoju to prawie niemożliwe a w czasie jazdy niewiele lżej.Jaka może być przyczyna,tulejki nowe łożyska nowe, swożnie nie są zapieczone.Zetor ma założony silnik od c-330 i drążek kierowniczy musieliśmy trochę przerobić żeby ominąć rozrusznik bo był za blisko i by się ocierał,przeróbka polegała na przecięciu drążka i wspawaniu kawałka rurki pod skosem żeby drążek odsunął się od silnika.Czy to może być przyczyna ?
RE: Ciężko skręcać kierownicą
A przesmarowałeś cały układ kierowniczy?
Zetor 25K - 1953; Dolpima PS290 - 1988 (chyba); Dezamet ... - 1988; Żuk A06 - 1980; MF70 - 1980 i 1989; HakoTrac T6 - 1963; Dzik 2 - 1969; Ursus C-355 - 1972; Hakotrac T8 - 1965;
-
- Posty: 22
- Rejestracja: 30 kwie 2011, 19:01
RE: Ciężko skręcać kierownicą
A dlaczego jak przód ma w górze to można kręcić jednym palcem a jak stoi na kołach to nie idzie skręcić ?
RE: Ciężko skręcać kierownicą
Jest możliwe że po dospawaniu rurki która spowodowała odsunięcie drążka wzrosła siła potrzebna do skrętu kół.Spowodowane jest to tym że siła przemieszczająca się wzdłuż prostego drążka ,,ucieka" w bok ,a nie w całości działa na układ kierowniczy.Jeżeli ciężko jest skręcić w stronę do której jest potrzebne pchanie przez drążek ,a gdy on ciągnie skręcając w drugą stronę jest lżej to to jest przyczyną.Natomiast jeżeli jednakowo ciężko jest kręcić zarówno jak drążek pcha czy ciągnie to szukaj przyczyny w zwrotnicach.Może spasowałeś za ciasno.