W jaki sposób zlikwidowac luz w kierownicy Majorka..
Chodzi o kolumne - mam ok 10-20 stopni luzu na kole kierowniczym
Do wymiany mam tez koncówki drązka - czy podchodza od C360 czy od czegos innego?
MAJOR 3011 - likwidacja luzu w kierownicy
- chrapek3011
- Posty: 4000
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: MAJOR 3011 - likwidacja luzu w kierownicy
Witam.Jeśli chodzi o luz w samej przekładni,to się reguluje podkładkami.Trzeba odkręcić rurę kolumny,i tam kołnierz rury dociska łożysko górne wału i między kołnierz a łożysko zakłada się podkładki i w ten sposób likwiduje luz.Chyba,że sama przekładnia jest w stanie agonalnym,to wtedy wymienia się wał kierownicy z nakrętką i kamienie,jak to nowe to i łożyska oraz ewentualnie wałki ramion kierowniczych.No i powymianie tych elementów również trzeba ustawić prawidłowy luz podkładkami.To tyle.Mam nadzieję,że jasno to wytłumaczyłem.Odnośnie końcówek drążków to od 360 nie podejdą.Stożki przegubów są cieńsze w Majorku,Jeśli masz oryginalne drążki popróbowałbym z końcówkami od 330.Stożki na pewno pasują w ramiona przekładni i zwrotnic,co do gwintów samych końcówek to nie jestem pewien.
RE: MAJOR 3011 - likwidacja luzu w kierownicy
Ok dzieki - w takim razie wybiore sie na sklad i popytam o podkladki regulacyjne, a koncówke drązka to chyba najlepiej bedzie jak odkręce jedna i spróbuje tak dobrac cos podobnego.
- chrapek3011
- Posty: 4000
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: MAJOR 3011 - likwidacja luzu w kierownicy
Końcówki to musisz wziąć dwie,bo jedna ma prawy a druga lewy gwint.A potrzebne są dwie takie i dwie takie.A tu masz wymiary podkładek dystansowych:50x62x0,2 50x62x0,3 50x62x0,5.Te podkładki to pasują od Ursusa C-4011.