Różnice między 328/330 mostu tylnego
Różnice między 328/330 mostu tylnego
Witam! bardzo prosze kolegów o podanie różnic miedzy obudowami i mechanizmami mostu tylnego 328 a 330, bo mam 328 a chcę zmienić na 330 czy to się opłaca? czy dużo z tym roboty?*helpless*
RE: Różnice między 328/330 mostu tylnego
Po pierwsze-zostań w oryginale:D
Po drugie-sam nie robiłem, ale nie powinno być większych problemów, roboty pewnie tyle co przy rozpoławianiu.
Po drugie-sam nie robiłem, ale nie powinno być większych problemów, roboty pewnie tyle co przy rozpoławianiu.
Rolnik amator, wiejski mechanizator ;)
C330 '70, Claas Columbus '69, S320 i masa drobnicy ;)
C330 '70, Claas Columbus '69, S320 i masa drobnicy ;)
RE: Różnice między 328/330 mostu tylnego
pozostałe elementy skrzynia , silnik osprzęt itp są od c 330, a jak jest z rozdzielaczem bo mam od 328 a chciałbym zamontować od 330 czy bedzie problem?*helpless*
RE: Różnice między 328/330 mostu tylnego
Nie mam pojęcia czy będzie pasował, raczej nie. Niech wypowie się ktoś kto kiedyś coś takiego robił albo porównaj sobie nawet uszczelkę pod rozdzielacz od c 328 i od c 330 -już po niej będzie widać różnicę.
Rolnik amator, wiejski mechanizator ;)
C330 '70, Claas Columbus '69, S320 i masa drobnicy ;)
C330 '70, Claas Columbus '69, S320 i masa drobnicy ;)
RE: Różnice między 328/330 mostu tylnego
Jasne, dzięki za odpowiedz a może z innej beczki chcę podłączyć przyczepę z wywrotem i nie mam wyjścia jak to podłączyć?*helpless*
- chrapek3011
- Posty: 4000
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: Różnice między 328/330 mostu tylnego
To można tylko w przypadku 330,w 28 się nie da,albo czerpać olej z mostu i zamontować rozdzielacz z 330 + dodatkowo ten na błotnik choć nie koniecznie.
RE: Różnice między 328/330 mostu tylnego
Chyba w C 328 to będzie ciężka sprawa z wywrotem, ewentualnie prześledź forum i wykonaj sobie agregat hydrauliki zewnętrznej na wałek. Jak się taki agregat zrobi w cwany sposób to całe mnóstwo rzeczy można przy jego pomocy robić nie tylko obsługiwać nim wywrot w przyczepie, a nie trzeba bawić się w "modernizację" czyli niestety odbieganie od oryginału C 328.
Mając oryginalny, zabytkowy ciągnik lepiej dorabiać do niego różne przystawki tak aby móc powrócić do oryginału w każdej chwili:D
Mając oryginalny, zabytkowy ciągnik lepiej dorabiać do niego różne przystawki tak aby móc powrócić do oryginału w każdej chwili:D
Rolnik amator, wiejski mechanizator ;)
C330 '70, Claas Columbus '69, S320 i masa drobnicy ;)
C330 '70, Claas Columbus '69, S320 i masa drobnicy ;)
RE: Różnice między 328/330 mostu tylnego
Jak już kol. ~Strazak napisał, że z 28-ki pozostał tylko most, a reszta jest z C-330 to łatwiej z tego "kundelka" będzie mu zrobić pod względem technicznym C-330 niż wracać do oryginału C 328. Z wypowiedzi wynika,że ciągnik i tak ma służyć jako "wół roboczy".
Jeśli nie chcesz robić takiego agregatu hydrauliki o jakim wspomniał ~Wicher, a chcesz mieć wyjście hydrauliki zew, to musisz zmienić rozdzielacz na 3-funkcyjny jak pisał ~Chrapek, wywalić miskę olejową podnośnika, obniżyć ssak i połączyć z filtrem oleju hydrauliki, jak już będziesz miał most z C-330.
Jeśli nie chcesz robić takiego agregatu hydrauliki o jakim wspomniał ~Wicher, a chcesz mieć wyjście hydrauliki zew, to musisz zmienić rozdzielacz na 3-funkcyjny jak pisał ~Chrapek, wywalić miskę olejową podnośnika, obniżyć ssak i połączyć z filtrem oleju hydrauliki, jak już będziesz miał most z C-330.
Facebook. old URSUS tractor
- chrapek3011
- Posty: 4000
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: Różnice między 328/330 mostu tylnego
Wicher,czytaj ze zrozumieniem.
RE: Różnice między 328/330 mostu tylnego
Witam i dziękuję za odpowiedzi ale mam pytanie czy z tego orginału c 328 rozdzielacza da się wyprowadzić jedno wyjście do podnoszenia przyczepy?,
- chrapek3011
- Posty: 4000
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: Różnice między 328/330 mostu tylnego
Nie da się.
RE: Różnice między 328/330 mostu tylnego
Jasne ! będę strugał jak się zrobi cieplej. Zaznaczam że jestem zielony co do do takiego sprzętu i będe może zadawł wiele pytań za co kolegom z góry dziękuję. I następne pytanie sprzedają szczęki hamulcowe długą i krótką która bedzie do mojego mostu?, muszę wymienić napęd licznika motogodzin czy ten tryb wyciągnę bez wiekszego rozbierania?
- chrapek3011
- Posty: 4000
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: Różnice między 328/330 mostu tylnego
Rozpołowić trzeba po między silnikiem a skrzynią.Szczęki hamulcowe kupisz takie i takie.
RE: Różnice między 328/330 mostu tylnego
Szczęki musisz kupić dwie krótkie i dwie długie.
Facebook. old URSUS tractor
RE: Różnice między 328/330 mostu tylnego
w c328 z prawej strony z przodu skrzyni nie ma filtr oleju a w c330 jest
- chrapek3011
- Posty: 4000
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: Różnice między 328/330 mostu tylnego
To miałem na myśli,bo są potrzebne dwie takie i dwie takie.damber napisał/a:
Szczęki musisz kupić dwie krótkie i dwie długie.
Mostu a nie skrzyni.lukasz_f9 napisał/a:
w c328 z prawej strony z przodu skrzyni nie ma filtr oleju a w c330 jest
RE: Różnice między 328/330 mostu tylnego
Już rozglądam sie za zakupem rozdzielacza z przewodami i tu mam pytanie czy rozdzielacz 330 na pokrywę mostu będzie pasowal do 328?,będę wywalal miskę pod pokrywą a może szanowne gremium ma pomysl jak filrtować olej z dna mostu po tych przeróbkach?.Zastanawiam się też czy wywalać miskę bo będę tylko podnosil przyczepkę jednoosiową może starczy oleju w tej misce? bo silownik w tej przyczepie jest bardzo maly.
- chrapek3011
- Posty: 4000
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: Różnice między 328/330 mostu tylnego
Rozdzielacz pasuje bez problemu,tylko trzeba wywiercić w pokrywie 328 dodatkowy otwór według rozdzielacza 330.Miskę się demontuje i kawałkiem rurki ciągnie olej do pompy z mostu.Z tym filtrem to problem,pozostaje tylko jakiś mniej więcej dokładniejszy ssak.Ilość oleju z oryginalnej miski raczej będzie nie wystarczająca.
RE: Różnice między 328/330 mostu tylnego
Dokładnie tak, jak napisał Chrapek - oleju jast za mało w misce, aby podnieść skrzynię przyczepy.
Facebook. old URSUS tractor