olej silnikowy, zawory, podnośnik

Wszystko o ciągnikach z ZSRR
korbus1994
Posty: 48
Rejestracja: 14 cze 2010, 18:26

olej silnikowy, zawory, podnośnik

Post autor: korbus1994 »

Witam. Posiadam władka i mam w nim następujące problemy:
1 przybywa mi oleju silnikowego
2 jak wyregulować zawory silnika krok po kroku
3 podnośnik nie podnosi próbowałem "pompować" reczanie belką góra dół i nic dodam jeszcze, że jak jest wajcha rozdzielacza jest na neutralnym położeniu czyli ,że nie opuszcza ani nie opada nie można podnieś belki ani opuścić w każdym innym przypadku można podnieść-opuścić belkę ręcznie bez większego problemu
proszę o szybką odpowiedź bo siano czeka
svecla
Posty: 206
Rejestracja: 06 lip 2011, 23:20

RE: olej silnikowy, zawory, podnośnik

Post autor: svecla »

Zdaje się, że siano jeszcze trochę poiczekać musi:
1.)przybywanie oleju - lejący wtrysk -końcówki do wymiany + ustawienie (na dłuższą metę można silnik zatrzeć)
2.) z zaworami w t25 nie pomogę, bo nie posiadam
3)Sprawdzić poziom oleju w zbiorniku do podnośnika (bodajże we władku jest osoby zbiornik dla hydrauliki), sprawdzić czy pompa działa (na wyjściach hydrauliki zewn, jeżeli są)
korbus1994
Posty: 48
Rejestracja: 14 cze 2010, 18:26

RE: olej silnikowy, zawory, podnośnik

Post autor: korbus1994 »

3 olej jest na pewno jak sprawdzić czy pompa działa myślałem żeby od rozdzielacza na zapalonym silniku wyłączyć tą dźwigienkę przy pompie potem popuścić złącze i włączyć i czy olej się będzie się lał i gdzie się znajduje korek spustowy oleju od hydrauliki ?
SSaPeRR
Posty: 65
Rejestracja: 12 kwie 2012, 17:34

RE: olej silnikowy, zawory, podnośnik

Post autor: SSaPeRR »

Co do przybywania oleju to jak wcześniej kolega napisał lejące wtryski, do tego niewyregulowane zawory i dużo nieprzepalonego paliwa spływa po ściankach cylindrów do komory silnika do oleju.
Co do wyregulowania zaworów nie chce mi się rozpisywać więc podrzucam link o regulacji bodajrze na 3 sposoby:

http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto ... 9c7a5ae9be

Co do podnośnika to możesz tak spróbować czy pompa pracuje. Według mnie zaciął się taki grzybek w rozdzielaczu- zawór przepustowy. Spust oleju ze zbiornika jest po jego prawej stronie(jak stoisz za ciągnikiem i patrzysz na zbiornik), dokładnie pod przewodem ssawnym. Korek chyba 1/2 cala. Pamiętaj że zawsze jeszcze z 1.5L jest w siłowniku jak już chcesz w miarę dokładnie cały olej zlać z układu.
korbus1994
Posty: 48
Rejestracja: 14 cze 2010, 18:26

RE: olej silnikowy, zawory, podnośnik

Post autor: korbus1994 »

jak odblokować tego grzyba ? dużo roboty ?
trzeba wyciągać rozdzielacz?
gdzie on się dokładnie znajduje?
SSaPeRR
Posty: 65
Rejestracja: 12 kwie 2012, 17:34

RE: olej silnikowy, zawory, podnośnik

Post autor: SSaPeRR »

Nie trzeba wyciągać rozdzielacza. Ściągasz osłony z rozdzielacza i od góry z jego prawej strony jest taki jakby owalny dekielek przykręcony na 2 śruby chyba na klucz 14. Odkręcasz go wyciągasz grzybek i pod nim jest sprężynka i ten zawór. Czasami wystarczy palcem ruszyć, a czasami trzeba wyciągnąć, przepłukać, można przetrzeć bardzo drobnym papierem ściernym i włożyć na miejsce, skręcić i sprawdzić czy działa.

Jak chcesz to pisz też na GG 41271070
korbus1994
Posty: 48
Rejestracja: 14 cze 2010, 18:26

RE: olej silnikowy, zawory, podnośnik

Post autor: korbus1994 »

podnośnik zrobiony jednak to ten grzyb 5 min roboty i gotowe
a co do tych zaworów to jak tłok jest w GMP to ustawia się oba na 0,3mm znaczy wylotowy i dolotowy a i ile i jaki olej jest w silniku
SSaPeRR
Posty: 65
Rejestracja: 12 kwie 2012, 17:34

RE: olej silnikowy, zawory, podnośnik

Post autor: SSaPeRR »

Tak ssący i wydechowy na 0.3mm jak jest w GMP.
Do silnika olej silnikowy np. taki jak Superol CC, Superol Falco CD, Turdus i podobne.
Ja do swojego leję Turdusa SHPD. A wlewa się 7L.
Wymień też olej w pompie wtryskowej.
Awatar użytkownika
KECZO
Posty: 271
Rejestracja: 11 lip 2008, 9:21

RE: olej silnikowy, zawory, podnośnik

Post autor: KECZO »

korbus1994 napisał/a:
ile i jaki olej jest w silniku
Kolego było, wystarczy chwilę poszukać https://forum.retrotraktor.pl/viewthread ... ad_id=5502
korbus1994
Posty: 48
Rejestracja: 14 cze 2010, 18:26

RE: olej silnikowy, zawory, podnośnik

Post autor: korbus1994 »

Jeśli oba zawory są zamknięte a dźwigienki zaworowe są uniesione maksymalnie do góry i jest luz zaworowy to wtedy regulujemy na 0,3 mm i gotowe? Sory że się tak dopytuje ale nie chce niczego zepsuć.
SSaPeRR
Posty: 65
Rejestracja: 12 kwie 2012, 17:34

RE: olej silnikowy, zawory, podnośnik

Post autor: SSaPeRR »

Tak obydwa muszą być zaknięte, luzujesz kontre wkładasz szczelinomierz 0.3mm, ustawiasz luz, dokręcasz kontrę i następny zawór, a później obrót wału tak żeby na drugim tłoku złapać GMP. I to samo z regulacją.
korbus1994
Posty: 48
Rejestracja: 14 cze 2010, 18:26

RE: olej silnikowy, zawory, podnośnik

Post autor: korbus1994 »

i to wszystko ma się rozumieć na wciśniętym odprężniku
SSaPeRR
Posty: 65
Rejestracja: 12 kwie 2012, 17:34

RE: olej silnikowy, zawory, podnośnik

Post autor: SSaPeRR »

Tak. Silnik nie może być na wyciągniętym odprężniku bo zawory wtedy są otwarte i nic nie wyjdzie z tego ustawiania.
korbus1994
Posty: 48
Rejestracja: 14 cze 2010, 18:26

RE: olej silnikowy, zawory, podnośnik

Post autor: korbus1994 »

zawory wyregulowane wielkie dzięki za pomoc



PS. Jeszcze mam pytanie odnośnie wtrysków czy jak kupie nowe to czy muszę je ustawiać czy wystarczy wymienić i gotowe i jeszcze czy opłaca się kupować nowe czy lepiej wymienić same końcówki
SSaPeRR
Posty: 65
Rejestracja: 12 kwie 2012, 17:34

RE: olej silnikowy, zawory, podnośnik

Post autor: SSaPeRR »

Jak bym kupował nowe to bym dał na sprawdzenie i ewentualne ustawienie. Sąsiad kiedyś kupił nowe kompletne wtryski to były tak ustawione że ciągnik gorzej dymił(jak lokomotywa i brak siły) niż na starych. Jeszcze raz wymontował, oddał na sprawdzenie, wyregulowali i już było OK. Nowy ruski wtrysk kosztuje około 120-130zł a końcówka około 25zł.

Ja na Twoim miejscu bym końcówki wymienił. Najlepiej tak jak ja robię- biorę ze sobą wtryski i w sklepie mi wszystko sprawdzają na nowych końcówkach i ustawiają. I już w sklepie widzę czy kupione końcówki są dobre. Bo czasami nie raz widziałem jak ze 3-4 sztuki idą do kartonu zwrotnego zanim dobre znajdą.

Jak byś chciał więcej mocy to możesz końcówko od DT75 dać. Ale i paliwa idzie. Ja tak ze 3 lata jeździłem. Różnica bardzo duża w mocy.
Pozdrawiam.
pawel807
Posty: 108
Rejestracja: 13 cze 2010, 10:52

RE: olej silnikowy, zawory, podnośnik

Post autor: pawel807 »

SSaPeRR napisał/a:
Jak byś chciał więcej mocy to możesz końcówko od DT75 dać. Ale i paliwa idzie. Ja tak ze 3 lata jeździłem. Różnica bardzo duża w mocy.
Pozdrawiam.
I normalnie pasują te końcówki ? Od DT75 ? Może i ja bym zmienił, lepiej ciągnik chodzi ? ;D
Bajda
Posty: 112
Rejestracja: 28 kwie 2012, 15:41

RE: olej silnikowy, zawory, podnośnik

Post autor: Bajda »

Z tego co mi wiadomo to ciągnik po takich "zabiegach" ma więcej mocy, ale też więcej pali :P i pewnie się silnik szybciej zużywa.
Debil tego ciągnika nie wylyslił i nie na darmo zastosował tekie końcówki wtrysków a nie inne :P
Oczywiście jeżeli zalezy Ci na mocy to mozesz eksperymentowac ale licz się z tym że możesz(aczkolwiek nie musisz) przyszykować się na więcej wydatków związanych z ciągnikiem... Ja odradzam takie eksperymenty, skoro konstruktor tak zaprojektował to tak ma być koniec kropka.
SSaPeRR
Posty: 65
Rejestracja: 12 kwie 2012, 17:34

RE: olej silnikowy, zawory, podnośnik

Post autor: SSaPeRR »

Normalnie pasują. W władziu końcówka ma 3 otworki, a od DT75 5 otworków. Ale paliwa to idzie sporo więcej. Tak w orce pod około 4L na MTH łykałm u mnie. Kiedyś rozmawiałem z mechanikiem i mówił że gorzej dostaje za słaby silnik który jest prawie duszony w robocie niż ten ze zwiększoną dawką paliwa. A konstruktor i tak dał duży zakres dawkowania paliwa na pompie któy może być nawet około 5-6L na MTH w orce. Ale wtedy normalnie ogień z tłumika idzie. Też tak sprawdzaliśmy z ojcem. Na zaoranie 2ha łąki poszło 60L ON.
Każdy robi ze swoim sprzętem co chce. Ja tylko podsunąłem sposób.
korbus1994
Posty: 48
Rejestracja: 14 cze 2010, 18:26

RE: olej silnikowy, zawory, podnośnik

Post autor: korbus1994 »

i jak wykręcam te wtryski to odkręcam przewody i płaską 19 wykręcam normalnie i tyle czy tam przy samej głowicy na klucz 30 ?
Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 4000
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

RE: olej silnikowy, zawory, podnośnik

Post autor: chrapek3011 »

Przy samej głowicy.
ODPOWIEDZ