Silnik s-60 Gorzów - pompa wtryskowa
Silnik s-60 Gorzów - pompa wtryskowa
Witam! Kupiłem ostatnio silnik s-60 jeszcze chyba, że wczesnych lat produkcji, ponieważ wyprodukowano go w Gorzowie oraz posiada aluminiowe zbiorniki na paliwo i wodę. Wszystko po drobnych naprawach wydaje się sprawne, o dziwo nawet wtryskiwacz po sprawdzeniu na maszynie działał jak należy.
Mam jednak duży problem z pompą wtryskową. Paliwo jest wtryskiwane dopiero przy szybkich obrotach korbą lub po użyciu ręcznej dźwigni. Wydaje mi się, że tłoczek ma za duży luz.
Słyszałem, że wkład pompy pasuje od Stara 28 spotkał się ktoś z problemem regeneracji pomp z tych silników, ewentualnie czy da się dopasować pompę od innego silnika(nowsze 18km miały chyba podobne pompy)?
Mam jednak duży problem z pompą wtryskową. Paliwo jest wtryskiwane dopiero przy szybkich obrotach korbą lub po użyciu ręcznej dźwigni. Wydaje mi się, że tłoczek ma za duży luz.
Słyszałem, że wkład pompy pasuje od Stara 28 spotkał się ktoś z problemem regeneracji pomp z tych silników, ewentualnie czy da się dopasować pompę od innego silnika(nowsze 18km miały chyba podobne pompy)?
RE: Silnik s-60 Gorzów - pompa wtryskowa
Witaj ten silnik kupiles w Narolu? Ja jestem z Oleszyc wiec mamy blisko do siebie wiem gdzie regeneruja pompy
RE: Silnik s-60 Gorzów - pompa wtryskowa
Silnik kupiłem w Jarosławiu, na początku miał iść na złom ale potem zorientowałem się co to za cudo:P
Jakbyś mógł to napisz mi na pw gdzie te pompy regenerują. Fajnie by było mieć taki sprawny silnik, mało już ich pewnie zostało...
Jakbyś mógł to napisz mi na pw gdzie te pompy regenerują. Fajnie by było mieć taki sprawny silnik, mało już ich pewnie zostało...
RE: Silnik s-60 Gorzów - pompa wtryskowa
Wiem ze w narolu byl do sprzedania z dobra pompa ile za niego dales?
RE: Silnik s-60 Gorzów - pompa wtryskowa
Mam secje wtryskowe do S-60 (prawdopodobnie), trzy sztuki. Oznaczenie "505". Sekcje są nowe (nieużywane) lecz nie w oryginalnych opakowaniach. Chętni na PW.


Podaję wymiary sekcji.
Całkowita dł. sekcji, z tłoczkiem - 79,5 mm
Dł. cylinderka - 58 mm
Średnica cylinderka - 15 mm
Średnica główki cyl. - 20 mm
Wysokość główki cyl. - 18 mm
Średnica tłoczka - 8 mm
Długość części roboczej tłoczka - 15 mm
Grubość zabieraka tł. (łopatek) - 8 mm


Podaję wymiary sekcji.
Całkowita dł. sekcji, z tłoczkiem - 79,5 mm
Dł. cylinderka - 58 mm
Średnica cylinderka - 15 mm
Średnica główki cyl. - 20 mm
Wysokość główki cyl. - 18 mm
Średnica tłoczka - 8 mm
Długość części roboczej tłoczka - 15 mm
Grubość zabieraka tł. (łopatek) - 8 mm
RE: Silnik s-60 Gorzów - pompa wtryskowa
Ciężko określić bo był kupiony tak jakby przy okazji razem ze złomem i innym silnikiem.GMalec napisał/a:
Wiem ze w narolu byl do sprzedania z dobra pompa ile za niego dales?
Co do pompy to możliwe, że była dobra ale przyłapana i nasze próby reanimacji mogły wpłynąć na stan sekcji(wtryskiwacz był w środku jak nowy).
Sekcja od kolegi wyżej jest identyczna jak z s60 z 1958r(znaleziony na złomowisku). Natomiast w moim silniku, który jest prawdopodobnie starszy środek pompy jest inny. Podejrzewam, że można by to było jakoś przystosować ale muszę jeszcze pomyśleć jak

RE: Silnik s-60 Gorzów - pompa wtryskowa
papiszon napisał/a:
Mam sekcje wtryskowe do S-60 (prawdopodobnie), trzy sztuki. Oznaczenie "505". Sekcje są nowe (nieużywane) lecz nie w oryginalnych opakowaniach. Chętni na PW.
Witam pisałem na PW nie wiem dlaczego ale nie mam tego w wysłanych
Właśnie jestem zainteresowany proszę o kontakt
Pozdrawiam
RE: Silnik s-60 Gorzów - pompa wtryskowa
@Yogi, poszło na PW.*saycheese*
RE: Silnik s-60 Gorzów - pompa wtryskowa
Mam kolejny problem, silnik pali już bardzo ładnie, w miarę równo chodzi, jednak strasznie kopci na biało. Wtryskiwacz i pompa sprawdzane na innym silniku, nowe pierścienie, zawory dotarte...
Ma ktoś jakieś pomysły?
Ma ktoś jakieś pomysły?