Władek bierze olej
Władek bierze olej
Witam, dawno się nie odzywałem bo było niby ok.
Władek spala olej po wlaniu na miarce mam stan do polowy, a po 5 godz pracy już pokazuje minimum. Zauważyłem, że na pompie gdzie się wkręca przewody wysokiego ciśnienia na nakrętce zbiera się olej.
Oznacza to, że muszę się szykować do wymiany tłoków pierścieni.
mam 1979r. jaki towar polecacie czy z allegro będzie ok czy lepiej nie.
Władek spala olej po wlaniu na miarce mam stan do polowy, a po 5 godz pracy już pokazuje minimum. Zauważyłem, że na pompie gdzie się wkręca przewody wysokiego ciśnienia na nakrętce zbiera się olej.
Oznacza to, że muszę się szykować do wymiany tłoków pierścieni.
mam 1979r. jaki towar polecacie czy z allegro będzie ok czy lepiej nie.
RE: Władek bierze olej
Witam.lucja napisał/a:
jaki towar polecacie czy z allegro będzie ok czy lepiej nie.
Najlepiej kup zestaw w sklepie i to dobrze znanym , przy jakości dzisiejszych części może się okazać że czeka cię wymiana paru "bubli". Najlepiej jak od razu zastrzeżesz sobie wymianę w przypadku wady produktu. (Przypadek z zeszłego tygodnia - nowy wał do t25 oryginał wyjęty z drewnianej skrzyneczki po umyciu i wydmuchaniu powietrzem pokazało się pęknięcie na gładzi - po wejściu do sklepu pytanie sprzedawcy "co niedobry - damy drugi" ręce opadły. Wiedzą że sprzedają szajs , ale może się uda to coś wcisnąć.) Powodzonka.
RE: Władek bierze olej
A co to za przyczyna jak na kolektorze wydechowym znajduje się olej. Może same pierścienie wystarczy wymienić.
RE: Władek bierze olej
Zawory, prowadniki zaworów.
RE: Władek bierze olej
Witam, a możliwe że przez to bierze olej. W sobotę zrobiłem 25 kilometrów i na podziałce było mnie o 1 cm. Może same zawory wystarczy wymienić i uszczelniacze.
RE: Władek bierze olej
Jeśli pierścienie są mocno zużyte lub zapieczone,to silnik "pluje"olejem do wydechu.Z reguły w czasie całej eksploatacji silnika można kilka razy wymienic pierścienie bez konieczności remontu silnika,ale musisz ocenić w jakim stanie jest tuleja cylindra.Ruskie pierścienie wytrzymują ok.2000 mth.,tuleja normalnie eksploatowanego silnika ok. trzy razy tyle.Rozbieriosz-posmotrisz.Prowadnice zaworów nie mają uszczelniaczy i jeśli sa mocno zużyte,to poprostu trzeba je wymienić,a to wiąże się z kompletną naprawą głowicy.
RE: Władek bierze olej
Kompletna naprawa głowicy jest nieopłacalna - nowa 150 zł.
-
- Posty: 257
- Rejestracja: 27 lis 2011, 16:33
RE: Władek bierze olej
Głowic nie opłaca się regenerować,bo nie ma 100% gwarancji, iż zostaną solidnie zregenerowane. Ja wymieniałem 3 lata temu zero awarii. Mogą być do wymiany,ale i też garki, warto o tym pomyśleć,wszystko zależy od funduszy jakie posiadasz.
RE: Władek bierze olej
Zrób próbę olejową i będziesz wiedział czy pierścienie czy zawory puszczają.lucja napisał/a:
Witam, a możliwe że przez to bierze olej. W sobotę zrobiłem 25 kilometrów i na podziałce było mnie o 1 cm. Może same zawory wystarczy wymienić i uszczelniacze.
-
- Posty: 257
- Rejestracja: 27 lis 2011, 16:33
RE: Władek bierze olej
A odpalił by silnik jak pierścienie były by zapieczone.Wątpie!!
RE: Władek bierze olej
witam mam taki problem w moim wladku miedzy głowicom a kolektorem ssącym pojawia sie olej jaka może być tego przyczyna???
-
- Posty: 250
- Rejestracja: 24 mar 2013, 12:11
RE: Władek bierze olej
Najczęściej uszczelki rurek popychaczy, ja podczas remontu 6 lat temu wkleiłem usczelki na silikon i mam spokój, miałem uszczelki ze starych zapasów, bo obecnie sprzedawane puchną w oleju i puszczają.
RE: Władek bierze olej
Może też być inna przyczyna - zużyte prowadnice zaworów , olej wpada do cylindra. Potem wydmuchiwany jest do kolektora.
Następną przyczyną wycieku w tym miejscu - to pęknięta uszczelka pod pokrywą zaworów.
Następną przyczyną wycieku w tym miejscu - to pęknięta uszczelka pod pokrywą zaworów.
RE: Władek bierze olej
no tak tylko nowe głowice założyłem miesiąc temu wiec powinno być ok.
RE: Władek bierze olej
Nie pisałeś czy sprawdziłeś uszczelki gumowe rurek popychaczy.
U mnie po wymianie głowic ciekło z gumowych uszczelek popychaczy ,olej pokazywał się przy kolektorze, oraz ciekło pod pokrywą zaworów mimo nowych uszczelek. I olej też pokazywał się przy kolektorze. Zdejmij blachę wiatraka umyj "podejrzane" miejsca i obserwuj. Zdejmij też gumowy łącznik kolektora i filtra i sprawdź czy w kolektorze nie ma oleju.
U mnie po wymianie głowic ciekło z gumowych uszczelek popychaczy ,olej pokazywał się przy kolektorze, oraz ciekło pod pokrywą zaworów mimo nowych uszczelek. I olej też pokazywał się przy kolektorze. Zdejmij blachę wiatraka umyj "podejrzane" miejsca i obserwuj. Zdejmij też gumowy łącznik kolektora i filtra i sprawdź czy w kolektorze nie ma oleju.
RE: Władek bierze olej
Z tymi gumkami i rurkami od popychaczy przeżyłem "piekło".
Wymieniałem X razy, gumki są do dupy nie trzymają żadnych wymiarów i są podłej jakości (nierówno odlane). Rurki to też porażka postaw na ladzie kilka, a zobaczysz że nie są równej długości. Nie kupujcie tych kadmowanych, ładnie wyglądają, ale wydaje mi się że uszczelka się na nich zaślizguje. Ostatecznie założyłem "czarne" rurki i jest OK.
Wymieniałem X razy, gumki są do dupy nie trzymają żadnych wymiarów i są podłej jakości (nierówno odlane). Rurki to też porażka postaw na ladzie kilka, a zobaczysz że nie są równej długości. Nie kupujcie tych kadmowanych, ładnie wyglądają, ale wydaje mi się że uszczelka się na nich zaślizguje. Ostatecznie założyłem "czarne" rurki i jest OK.
RE: Władek bierze olej
sprawdzałem te gumki ani kropli oleju na nich