T-25 element skrzyni

Wszystko o ciągnikach z ZSRR
jaffar
Posty: 3
Rejestracja: 02 maja 2013, 18:12

T-25 element skrzyni

Post autor: jaffar »

Witajcie,
Zabrałem się za prace konserwacyjne przy T-25 (wymiany filtrów, oleju, regulacje i co tylko się da). No i dzisiaj został mi do wymianu już tylko olej w skrzyni, ale natrafiłem na mały problem. Przy skrzyni jest taka plastikowa puszka (wygląda to jak filtr oleju, ale nie miałem już czasu tego odkręcać) - jest ona pęknięta i na 90% tamtędy wyciekał olej (dziadek raczej specjalnie nie dbał o takie 'detale'). Teraz usiadłem przed komputerem aby odnaleźć czym ta puszka jest, ale nawet w instrukcji władka jej nie znalazłem. Możecie podpowiedzieć co to jest i ew. gdzie tego szukać?

No i jeszcze jedno pytanie. Którędy dobrać się do wlewu oleju przekładni kierowniczej? Ta przekładnia ma gdzieś spust oleju, czy tylko uzupełnia się braki?

Chodzi mi o tą puszkę:
Obrazek
grzegorz 1969
Posty: 250
Rejestracja: 24 mar 2013, 12:11

RE: T-25 element skrzyni

Post autor: grzegorz 1969 »

To jest osłona wałka rewersu, we flanszy jest simering który ci puszcza, wymiana osłony która często jest metalowa nie pomoże, kupić można np. tu

http://www.sklepkisiel.pl/o,13544,T_25_ ... wersu.html
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 5020
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: T-25 element skrzyni

Post autor: Bolszewik »

Tam można było zamontować koło pasowe do napędu maszyn stacjonarnych.

Był o tym nawet w zamierzchłej przeszłości temat na forum:
http://www.retrotraktor.pl/forum/viewth ... ad_id=1655

W instrukcji jest w podrozdziale o kole pasowym.

Nowsze modele miały już krótszy wałek rewersu, wałek nie wystawał była tylko zaślepka.
Gdybyś go wymieniał kup krótki i po problemie.

Olej z przekładni kierowniczej wyssać trzeba strzykawką, korek jest u góry.
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
jaffar
Posty: 3
Rejestracja: 02 maja 2013, 18:12

RE: T-25 element skrzyni

Post autor: jaffar »

Dziękuję za odpowiedzi.
W sobotę spróbuję dobrać się do tej przekładni kierowniczej (w podłodze pod dywanikiem jest jakiś otwór przez który można się tam dobrać?) i wymienić ten olej.
Tak samo w skrzyni - już się obawiam co tam zobaczę (wymieniając olej w sprężarce siłownika, zamiast oleju leciał jakiś żurek z opiłkami, w pompie wtrysku olej miał konsystencję wody, filtra powietrza prawie nie było...).
Wtedy zostanie jeszcze sprawdzić co dzieje się pod osłoną wałka rewersu i wymiana sprzęgła z dociskiem. W sumie jeżeli to kwestia simeringu, to osłony raczej wymieniać nie trzeba, bo to tylko pęknięcie. Ale jeżeli uda mi się ją kupić to wymienię (wg. allegro to koszt rzędu 2 piw, więc nic wielkiego).
Bajda
Posty: 112
Rejestracja: 28 kwie 2012, 15:41

RE: T-25 element skrzyni

Post autor: Bajda »

Tarczę sprzęgła radzę sprawdzić w sklepie(zaopatrz się w suwmiarkę i jakiś liniał[musi być idealnie prosty]), sprawdź czy wieloklin jest idealnie na środku(używając suwmiarki) oraz czy tarcza jest prosta(używając liniału)


Mówię tak bo jak mój ojciec kupił tarczę to nie sprawdził, włożyłem tarczę na tokarkę i okazało się że tarcza ma bicie osiowe(jakieś 1 cm) oczywiście przy wymianie tarczy w sklepie wszystko sprawdziłem w nowej i jest teraz cacy :D
jaffar
Posty: 3
Rejestracja: 02 maja 2013, 18:12

RE: T-25 element skrzyni

Post autor: jaffar »

Uszczelniacz przy wałku rewersu jest cały, nic tamtędy nie uciekło. Olej w skrzyni wymieniony - o dziwo nie wyglądał tragicznie, sporo opiłków, ale miał konsystencję oleju. Tylko zamiast 10l, było go około 7l.
Za to przekładnia kierownicza była sucha - weszło ok. 0.7l oleju.

Jak można ruszyć ten wałek rewersu? Od tego jest jakaś dźwignia, czy cos? Bo kiedy ciągnik był uruchomiony, stał na luzie, to wałek się lekko kręcił, ale mogłem go spokojnie ręką obrócić w przeciwnym kierunku. Na sprzęgle nic się nie kręciło.

Jeszcze muszę znaleźć dźwignię razem z tym całym mocowaniem od blokady mostu, bo jest przerdzewiałe do tego stopnia, że nawet z użyciem środków lekkiej perswazji (czyt. młotka) nie chciał się specjalnie ruszyć. Pod podłogą dźwignia prowadząca do mostu (łącząca się z tym cięgnem którego szukam) wygląda nieźle, więc nie wykluczone, że sama blokada działa.
Painkiller
Posty: 257
Rejestracja: 27 lis 2011, 16:33

RE: T-25 element skrzyni

Post autor: Painkiller »

O co Ci biega z tym rewersem?????*no*
ODPOWIEDZ