Zakup T-25, remont.
Zakup T-25, remont.
Witam. Kupiłem T-25. Jest troszkę zmeczony, tzn silnikowo ok tylko wyglad. Moglibyscie mi pomoc? Planuje wsadzić rozrusznik z reduktorem aby mial latwiej zima, do tego jakie aku mam kupic? Kabine chce wymienic, podeslecie jakies linki? Błotniki tylne oraz przednie i pare tam duperelkow jak zegary, lampy, instalacja. Teraz mam pytanie, moglby ktos wytlumaczyc jak jest z tymi biegami? Posiada on jedna wajche.. Dzieki za pomoc
RE: Zakup T-25, remont.
Jeśli chodzi o biegi, to schemat jest następujący:

(zdjęcie nie moje, pochodzi z af)
Żeby wrzucić 1 do przodu, wybierasz najpierw Bp. (w dół w lewo), potem I (wracasz dźwignią do pozycji neutralnej i potem do góry i w prawo), a na końcu wybierasz bieg 1 (znów wracasz do pozycji neutralnej i wrzucasz bieg). Żeby wrzucić 2, wybijasz na luz, wbijasz II (do góry i w lewo) i wbijasz 2. I tak dalej. Żeby wrzucić 1 do tyłu, analogicznie, tylko wybierasz najpierw Bw.
Jeśli np. manewrujesz (1 do przodu, 1 do tyłu), to nie musisz za każdym razem wybijać i wbijać I
)
Wydaje się skomplikowane, ale idzie się połapać.
Jeśli chodzi o zmianę kabiny. Masz oryginalną ruską? Nie warto jej zmieniać, jest na prawdę solidna

(zdjęcie nie moje, pochodzi z af)
Żeby wrzucić 1 do przodu, wybierasz najpierw Bp. (w dół w lewo), potem I (wracasz dźwignią do pozycji neutralnej i potem do góry i w prawo), a na końcu wybierasz bieg 1 (znów wracasz do pozycji neutralnej i wrzucasz bieg). Żeby wrzucić 2, wybijasz na luz, wbijasz II (do góry i w lewo) i wbijasz 2. I tak dalej. Żeby wrzucić 1 do tyłu, analogicznie, tylko wybierasz najpierw Bw.
Jeśli np. manewrujesz (1 do przodu, 1 do tyłu), to nie musisz za każdym razem wybijać i wbijać I

Wydaje się skomplikowane, ale idzie się połapać.
Jeśli chodzi o zmianę kabiny. Masz oryginalną ruską? Nie warto jej zmieniać, jest na prawdę solidna

Moja filozofia brzmi: tanio kupić a potem się narobić i nakląć
RE: Zakup T-25, remont.
Chyba odpowiedzi na wszystkie twoje pytania już są na forum poszukaj *yes*
Na temat biegów jest cały elaborat ....
Co do kabiny to daj zdjęcie to ktoś może pomóc bo, inaczej to szklana kula ....
Na temat biegów jest cały elaborat ....
Co do kabiny to daj zdjęcie to ktoś może pomóc bo, inaczej to szklana kula ....
RE: Zakup T-25, remont.
Nie, nie mam org ;/ A co do rozrusznika i aku to jak?
RE: Zakup T-25, remont.
Mam białoruski rozrusznik z przekładnią planetarną:
https://picasaweb.google.com/1167188366 ... 8849718370
Akumulatory 2 x 6V 195 Ah Centry
Od 2006 nie ładowany tej zimy zapalał bez problemu.
https://picasaweb.google.com/1167188366 ... 8849718370
Akumulatory 2 x 6V 195 Ah Centry
Od 2006 nie ładowany tej zimy zapalał bez problemu.
-
- Posty: 250
- Rejestracja: 24 mar 2013, 12:11
RE: Zakup T-25, remont.
Jeśli chodzi o rozrusznik, to ja wolałem kupić nieco droższy litewski, możesz poszukać jest strona producenta z dokładnym opisem, jest naprawdę malutki, ale kręci świetnie, kupiłem tutaj, następnego dnia był u mnie
http://allegro.pl/rozrusznik-mtz-t25-t- ... 17677.html
http://allegro.pl/rozrusznik-mtz-t25-t- ... 17677.html
RE: Zakup T-25, remont.
Mam Wladymirka z takim samym ukladem biegow,ale jest on troche klopotliwy w uzyciu.
Byl kiedys temat o wymianie wezla wybieraka na 2-dzwigniowy,jak rowniez temat przerobki na 3-lewarek.Jak znajde troche czasu to pobawie sie w taki upgrade.Temat rozrusznika-mialem zuzyty oryginalny tzn.mial bicie na komutatorze.kupilem tzw.,,litewski,, z reduktorem i efektem bylo wyrzucenia prawie 300 zl.wytrzymal moze 8 miesiecy i sie wyplotly uzwojenia,totalna lipa,jak sie okazuje to jest tylko tania chinska alternatywa.
Na razie mam zalozony zregenerowany kosztem 60 zl oryginal i chyba tak zostanie.Jesli silnik nie jest ekstremalnie zuzyty i co wazne: ma szczelna sekcje tloczaca pompy wtryskowej zapala bez problemu.
Ciekawa propozycja moze byc rozrusznik -ktory ma zalozony Bolszewik,widac po technologii i materialach ze jest to 100 proc..zza wschodniej granicy,a to gwarantuje przynajmiej jakis poziom materialowy i wykonania. Sadze ze ma szanse przelozyc sie to na dluzsze bezawaryjne dzialanie.
Gdzie taki rozrusznik mozna zdobyc?
Byl kiedys temat o wymianie wezla wybieraka na 2-dzwigniowy,jak rowniez temat przerobki na 3-lewarek.Jak znajde troche czasu to pobawie sie w taki upgrade.Temat rozrusznika-mialem zuzyty oryginalny tzn.mial bicie na komutatorze.kupilem tzw.,,litewski,, z reduktorem i efektem bylo wyrzucenia prawie 300 zl.wytrzymal moze 8 miesiecy i sie wyplotly uzwojenia,totalna lipa,jak sie okazuje to jest tylko tania chinska alternatywa.
Na razie mam zalozony zregenerowany kosztem 60 zl oryginal i chyba tak zostanie.Jesli silnik nie jest ekstremalnie zuzyty i co wazne: ma szczelna sekcje tloczaca pompy wtryskowej zapala bez problemu.
Ciekawa propozycja moze byc rozrusznik -ktory ma zalozony Bolszewik,widac po technologii i materialach ze jest to 100 proc..zza wschodniej granicy,a to gwarantuje przynajmiej jakis poziom materialowy i wykonania. Sadze ze ma szanse przelozyc sie to na dluzsze bezawaryjne dzialanie.
Gdzie taki rozrusznik mozna zdobyc?
RE: Zakup T-25, remont.
Bolszewik, możesz zdradzić gdzie kupiłeś? Najlepiej jakiś link
Przyprowadziłem dzisiaj T-25 na podwórko. Trzeba sie za niego wziąć. Nie wiem od czego zacząć, za co się ugryźć. Z mechaniki to jak na razie zrobić trzeba mu troszkę tył bo mokry, hamulce i ogarnąć te dźwignię, od blokady, włączania wom-u, odprężnika, pedały, gaż ręczny itp. Fotki dodawałem kiedyś w temacie jak pisałem że chce się zamienić za mojego sama, zaraz podam link. Kabina jest ochydna, błotniki zgnite, teraz pytanie - dostane tylne błotniki ?
http://imageshack.us/photo/my-images/41/ssa51788.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/24/ssa51787.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/594/ssa51786.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/594/ssa51785.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/594/ssa51784.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/29/ssa51783.jpg/
Na dniach będą aktualne fotki.

http://imageshack.us/photo/my-images/41/ssa51788.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/24/ssa51787.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/594/ssa51786.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/594/ssa51785.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/594/ssa51784.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/29/ssa51783.jpg/
Na dniach będą aktualne fotki.
RE: Zakup T-25, remont.
Grzegorz1969 - mój rozrusznik był nieco droższy kupiłem go za 470 zł w Agromie Kielce. Na allegro się ogłaszają można tam znaleźć telefon i dokładny adres.
Przekładnia planetarna naprawdę działa rewelacyjnie.
Nie radze natomiast odpalać bez odprężnika. Owszem zapalał nawet przy - 20 bez odprężnika. Odpalił nawet i pojechał sobie samopas gdy jeden mądry nacisnął starter ....
Jednak bendix wymieniłem po około dwóch latach, fakt że był wg. mnie źle wykonany. Za to kupiony zamiennik jest po wielokroć lepiej wykonany. Z tym że od czasu wymiany odpalam zawsze z odprężnikiem.
Przekładnia planetarna naprawdę działa rewelacyjnie.
Nie radze natomiast odpalać bez odprężnika. Owszem zapalał nawet przy - 20 bez odprężnika. Odpalił nawet i pojechał sobie samopas gdy jeden mądry nacisnął starter ....
Jednak bendix wymieniłem po około dwóch latach, fakt że był wg. mnie źle wykonany. Za to kupiony zamiennik jest po wielokroć lepiej wykonany. Z tym że od czasu wymiany odpalam zawsze z odprężnikiem.
RE: Zakup T-25, remont.
Bez odprężnika tzn: tak samo jak w esie, tak mam rozumieć? Krecić na wyłączonym tzn. że silnik ma lekko jakby bez kompresji czy coś, jak wcisne ten drut od odprężnika to ma ciężej i łapie. O to chodzi tak?
-
- Posty: 250
- Rejestracja: 24 mar 2013, 12:11
RE: Zakup T-25, remont.
Kolego Vauxhall, sam napisałeś że twój to chińska podróbka, ja na swój mam gwarancję i wygląda na oryginał JUBANA, trochę już jest używany i jest ok, są też w cenie 200-230 zł różnych firm, ale tamte to napewno chińszczyzna. Zielin a można wiedzieć ile dałeś, bo widać że jest zaniedbany.
-
- Posty: 257
- Rejestracja: 27 lis 2011, 16:33
RE: Zakup T-25, remont.
Ja mam czeski z "MAGNETRONU"też na razie zero awari a kosztował mnie 490zł
Możesz Bolszewik napisać jakiej firmy???ten zamiennik tak w razie czego.
Miałeś na myśli cały rok odpalać na odprężniku czy tylko zimą??..
Możesz Bolszewik napisać jakiej firmy???ten zamiennik tak w razie czego.
Miałeś na myśli cały rok odpalać na odprężniku czy tylko zimą??..
RE: Zakup T-25, remont.
Nie mam pojęcia jakiej firmy. W każdym razie kupiłem go w TrakRolu w Kielcach.
Wcześniej na tym starym bendixie który okazał się lipny paliłem zima lato bez odprężnika i się popsuł. Po wymianie zawsze korzystam z odprężnika (zima, lato, pierwsze czy "ente" uruchomienie).
Wcześniej na tym starym bendixie który okazał się lipny paliłem zima lato bez odprężnika i się popsuł. Po wymianie zawsze korzystam z odprężnika (zima, lato, pierwsze czy "ente" uruchomienie).
RE: Zakup T-25, remont.
Umyłem go dzisiaj z tych zarośli zielonych to troszkę lepiej wygląda. Moglibyście podeslać linki do sprawdzonych części? Planuje wymienić kabinę, instalacje elektryczna, kierownice, rozrusznik, akumulatory i wszystkie lampy. Na kokpicie mam tylko zegar od temp. oleju i od cisnienia oleju, działa tylko ten drugi, pokazuje około 3,5. Możecie powiedzieć co tam ma jeszcze być? Chce do doprowadzić do stanu używalności, żeby jakoś wygladał i jeździł. Musze poprawić hamulce, jedno koło bylo po naprawie, zrobione hamulce ale brakuje chyba spreżyn bo pedaly leżą. Na dziurach samo mi dodaje gazu i takie tam, po prostu trzeba sie pobawić i ogarnać sporo drobnych ale dość ważnych rzeczy. Włącznik womu musze jakoś dorobić bo ułamany ten bolec mam. Można prosić o te linki i jakieś cenne rady? Dzięki
Jeszcze jedno pytanie : na jakiej stronie najlepiej patrzec czesci?
Jeszcze jedno pytanie : na jakiej stronie najlepiej patrzec czesci?
RE: Zakup T-25, remont.
Agroma Kielce - ul. Krakowska;
TrakRol Kielce - ul. Stolarska;
Kisiel w Górnie.
TrakRol Kielce - ul. Stolarska;
Kisiel w Górnie.
RE: Zakup T-25, remont.
Chodzi mi o sklepy internetowe. Na dniach mam w planach jechać do Mariampolu, jak sie jedzie na Litwę. Tam są sklepy z częściami do ciągników typu Władek itd. Maja wszystkie czesci i w przystepnych cenach, jak ktos coś chce to chętnie zapytam, zorientuje się ile kosztują. Piszczie, nawet z ciekawosci zapytać i porównać 
Mógłby mi ktoś wytłumaczyć, porobić fotki jak macie w swoich władkach tylne ramiona bo mam problem. Nie moge wyregulowac ich pod pług 2 skibowy unia grudziac. Nie mam bocznych łańcuszków tych i pług lata sobie na boki, gdy podniosę na maksa to 2 skiba jest prawie że na ziemi, gdy podkrecę śrubą to jest w miarę ok, ale gdy opuszcze pod orke to wtedy jest źle. Mógłby ktoś porobić dokladne fotki jak ma u siebie i wytlumaczyć mi to ? Dzieki

Mógłby mi ktoś wytłumaczyć, porobić fotki jak macie w swoich władkach tylne ramiona bo mam problem. Nie moge wyregulowac ich pod pług 2 skibowy unia grudziac. Nie mam bocznych łańcuszków tych i pług lata sobie na boki, gdy podniosę na maksa to 2 skiba jest prawie że na ziemi, gdy podkrecę śrubą to jest w miarę ok, ale gdy opuszcze pod orke to wtedy jest źle. Mógłby ktoś porobić dokladne fotki jak ma u siebie i wytlumaczyć mi to ? Dzieki
-
- Posty: 257
- Rejestracja: 27 lis 2011, 16:33
RE: Zakup T-25, remont.
A mógł byś dowiedzieć się ile kosztują drążki do kolumny kierowniczej, u nas rozbieżność cenowa w sklepach jest nawet do stówy.
fotki nie prześle bo nie mam aparatu z telefonu kiepsko wychodzi, za to napisze że orginalnie były łańcuchy wewnątrz ramion skrzyżowane,kiepski patent.
Jeśli możesz wrzuć fotę lub film co masz z tyłu,pomoże to lepiej doradzić.
fotki nie prześle bo nie mam aparatu z telefonu kiepsko wychodzi, za to napisze że orginalnie były łańcuchy wewnątrz ramion skrzyżowane,kiepski patent.
Jeśli możesz wrzuć fotę lub film co masz z tyłu,pomoże to lepiej doradzić.
RE: Zakup T-25, remont.
Ok dowiem sie jak znajde tam sklep. Fotki zamieszcze niżej. Mozecie podac link do calej, kompletnej instalacji elektrycznej? I do swiec zarowych bo nie wiem jakie mam kupic do mojego Wladzia
I jaki mam kupic alternator? Bo ten juz jest do "dupy" za przeproszeniem.
https://picasaweb.google.com/1005569613 ... 12Maja2013

https://picasaweb.google.com/1005569613 ... 12Maja2013
-
- Posty: 257
- Rejestracja: 27 lis 2011, 16:33
RE: Zakup T-25, remont.
Montujesz gruby łańcuch ze śrubą rzymską;np od C-330 jedną końcem do belki a drugim do tej śruby ze zdjęcia nr:9 która mocuje dolny zaczep tylko trzeba dać dłuższą i dystans najlepiej z rury grubościennej jednolitej nie spawanej połączyć tą śrubę z tą co mocowana jest belka do korpusu..
Najlepiej przejrzyj wcześniejsze tematy był opisany ten problem z ilustrowany fotkami ...
Powinna być taka świeca Żarowa jak u mnie czyli zwykła oporowa prądożerna...
Ten patyk i gąbkę radził bym usunąć z kolektora ssącego...
A co do "Alternatora" za montuj nowocześniejszy albo skąbinuj od jakiegoś osobowego np;Fiat 125p,polonez,bądź innego sprzęta..Wtedy będziesz miał ladowanie przy niskich obrotach a nie jak w orginale od połowy obrotów..
Najlepiej przejrzyj wcześniejsze tematy był opisany ten problem z ilustrowany fotkami ...
Powinna być taka świeca Żarowa jak u mnie czyli zwykła oporowa prądożerna...
Ten patyk i gąbkę radził bym usunąć z kolektora ssącego...
A co do "Alternatora" za montuj nowocześniejszy albo skąbinuj od jakiegoś osobowego np;Fiat 125p,polonez,bądź innego sprzęta..Wtedy będziesz miał ladowanie przy niskich obrotach a nie jak w orginale od połowy obrotów..
RE: Zakup T-25, remont.
A ile idzie tych swiec zarowych? Czyli musze kupic te swiece starego typu, tak? Aby je zamontowac trzeba cos jeszcze? Gdy kupie nowa instalacje beda tam kable do swiecy? Czyli filtr paliwa itp tez musze kupowac wszystko starego typu tak? A jakbym kupil ten lancuch boczny z takim kolkiem z 4 otworami to jest do tego w ciagniku mocowanie? Aby to przykrecic od razu? Od reki? Zaraz podam do tego link. http://hurtowniarolnicza.pl/lancuch-boc ... -1075.html