regeneracja osi. POMOCY
regeneracja osi. POMOCY
Jak zabrać się za regeneracje osi w MAJORKU .mam masakryczne luzy na zwrotnicach. Jak się za to zabrać ? Jak robiliście to u siebie ?
- chrapek3011
- Posty: 4000
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: regeneracja osi. POMOCY
Tulejki dorobić i sworznie naspawać i przetoczyć na wymiar 35 mm.To wszystko.Oprócz tego nowe smarowniczki i łożyska oporowe oraz oringi na ,,kamienie,,.
RE: regeneracja osi. POMOCY
czyli muszę to wszystko rozebrać i dać do napawania a potem do tokarza, ale na jaki wymiar? i czy tokarz będzie wiedział jaki wymiar żeby to spasować?
- chrapek3011
- Posty: 4000
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: regeneracja osi. POMOCY
Powiesz mu że ma być 35mm.Oryginalny sworzeń zwrotnicy Majorka ma średnicę 35mm.
Chyba że masz oś od 4011 to sworzeń zwrotnicy ma 40mm.
Sworzeń osi w obu przypadkach ma średnicę 55mm.
I oznacz sobie sworznie...lewy-prawy żeby nie pozamieniać bo nie będzie skrętu.
Chyba że masz oś od 4011 to sworzeń zwrotnicy ma 40mm.
Sworzeń osi w obu przypadkach ma średnicę 55mm.
I oznacz sobie sworznie...lewy-prawy żeby nie pozamieniać bo nie będzie skrętu.
RE: regeneracja osi. POMOCY
mam orginalną oś. Ok narazie dzięki jak coś będe pytał dalej;)
a co z tym pasowaniem?
a co z tym pasowaniem?
- chrapek3011
- Posty: 4000
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: regeneracja osi. POMOCY
Tokarz będzie wiedział jaki luz zachować.Chyba że masz takiego co osi nigdy w życiu nie regenerował.Tulejka nie ma kiwać się na boki na sworzniu.Ma być suwliwie.Po wciśnięciu w półoś wysuwną tulejki rozwierca się na wymiar sworznia.
Średnica konstrukcyjna sworznia w miejscu współpracy z tulejkami 35mm -0,025, -0,050
Średnica otworu tulejki po wciśnięciu i rozwierceniu 35mm +0,025
Średnica konstrukcyjna sworznia w miejscu współpracy z tulejkami 35mm -0,025, -0,050
Średnica otworu tulejki po wciśnięciu i rozwierceniu 35mm +0,025