c4011 hydraulika

Wszystko o naszych Ursusach
Awatar użytkownika
drax
Posty: 438
Rejestracja: 21 paź 2009, 19:17

c4011 hydraulika

Post autor: drax »

Witajcie, od dłuższego czasu mam problem z hydrauliką w mojej czterdziestce, mianowicie po wymianie uszczelki dekla, wszystkich o ringów na wałku skrętnym dalej mam zalany cały korpus, cieknie tak jak by z wnętrza samego wałka. Według katalogu wymieniłem wszystkie o ringi a cieknie dalej i to dość mocno.

https://plus.google.com/photos/10706650 ... fqOjJigwQE


Wrzucam link do fotek ciągnika, mnie więcej widać ogrom problemu, ciągnik niedawno myty, a wiele nie robił.
Liczę na Waszą pomoc i z góry dziękuje.
tomasinho09
Posty: 235
Rejestracja: 03 mar 2014, 22:25

RE: c4011 hydraulika

Post autor: tomasinho09 »

Żeby usczelnić WOM musiałbyś zainwestować w zaślepione łożysko. Tato w motorze tak zrobił. Kiedyś cały silnik ociekał olejem, niedawno zostały zakupione łożyska zamknięte i silnik się nie poci. Żeby łożysko ci się nie rozpadło z suchości zdejmij z wewnętrznej strony ten plastik zaślepiający.

Jeśli chodzi o pokrywę podnośnika: Musisz idealnie wyczyscic pokrywę i most w miejscu połączenia, odtłuścić i kup sobie uszczelkę z tektury. Silikon wetrzyj w pokrywę podnośnika i most a uszczelkę podklej do wtartego w pokrywę silikonu. Jeśli to dobrze wykonasz nie wycieknie nawet kropla oleju. ( sposób jest sprawdzony, sam tak robiłem)
jacek0106
Posty: 685
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:38

RE: c4011 hydraulika

Post autor: jacek0106 »

Te traktory ciekły mocno fabrycznie po wielowypustach wałka skrętnego od automatyki pługa. Można to zewnętrznie zaślepić np. silikonem. Reszta jest standardowo dość dobrze uszczelniona i ma być sucho. Jeszcze czterdziestki nie miały odpowietrzników w skrzyni i po zagrzaniu lubiło ciśnienie olej wywalać . Można zamontować odpowietrznik w korku.
szybki
Posty: 331
Rejestracja: 14 wrz 2013, 23:26

RE: c4011 hydraulika

Post autor: szybki »

Podobnie jak tomasinho09 mysle ze uszczelnienie klejem sylikatowym to jedno rozsądne wyjście i na pewno zapobiegnie pocenia się oczywiście przed złożeniem dobrze odtłuscic
Awatar użytkownika
drax
Posty: 438
Rejestracja: 21 paź 2009, 19:17

RE: c4011 hydraulika

Post autor: drax »

Panowie, dziękuje za odpowiedzi
jacek0106 dobrze wychwycił o co mi chodzi, dokładnie cieknie z tych wielowypustów wałka skrętnego, próbowałem już wepchnąć na te wielowypusty silikon i w ten sposób złożyć, jednak dalej to samo.

Co do uszczelnienia WOM-u, wymieniłem w zeszłym roku simmering i jest ok, góra dekla zalana jest prawdopodobnie przez nieszczelności wyjść hydraulicznych, mimo dość mocnego dokręcania ciągle tam cieknie, wyjścia założone są nowe, jednak zamiast założyć je na przewodach elastycznych, założyłem na metalowych co było błędem, jednak dopiero po zmontowaniu zorientowałem się o tym, więc szkoda było wywalić nowe rurki i kupować kolejne.
Dekiel był montowany raz na samą uszczelkę(chyba korkowa lub coś tego typu, myślałem, że to z niej cieknie, ale po zdjęciu pod nią i na niej było sucho, jednak mimo wszystko zmontowałem już na sylikon, dopiero po przyjrzeniu się zauważyłem to pocenie z wyjść hydraulicznych, jednak to wszystko jeszcze spróbuję dokręcić, ciągłym problemem było to pocenie z wielowypustów wałka.

Gdyby ktoś jeszcze miał jakieś pomysły lub doświadczenia - chętnie skorzystam.
jacek0106
Posty: 685
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:38

RE: c4011 hydraulika

Post autor: jacek0106 »

Witam. Nie możesz wpychać na wielowypusty silikonu bo to cały czas pracuje. Ja z wierzchu zaczopowałem po odtłuszczeniu silikonem technicznym Reinza (taki korek) i jest sucho. A z wyjść hydrauliki zewnętrznej jak pocieknie to lubi ręczny zalać, jak poleje pod klapy. Tam występuje duże ciśnienie i musi być solidnie dokręcone na podkładkach miedzianych. Na wajchach WOMU na klapie też są malutkie oringi i żeby mieć sucho między nogami dobrze je zmienić.
Awatar użytkownika
drax
Posty: 438
Rejestracja: 21 paź 2009, 19:17

RE: c4011 hydraulika

Post autor: drax »

Czy miałbyś możliwość zrobienia zdjęcia tych korków? byłbym wdzięczny
ODPOWIEDZ