C360 3P - rozmrożona głowica
C360 3P - rozmrożona głowica
Witajcie, mój zdolny znajomy przez swoją głupotę i niedbalstwo ukatrupił swojego C360 3P z '86 roku który dotychczas był w idealnym stanie (przebieg ok. 6500 mtg).
Po wstępnych oględzinach zauważyłem pęknięcie głowicy w miejscu pomiędzy jedną a drugą rurą wychodzącą z niej do kolektora wydechowego oraz potężną dziurę na obudowie termostatu. Wybiło również korek z bloku od strony sprężarki. Jest jakiś wyciek wody od strony przedniej ściany baku, ale nie zlokalizowałem czy to głowica czy już blok.
Ogólnie wydaje mi się, że miał więcej szczęścia niż rozumu bo jeżeli to uszkodzenia tylko głowicy i obudowy termostatu to 600zł powinno pomóc i znów będzie igiełka, ale pytanie jak sprawdzić czy to tylko to?
Wiem, że jak naleję wody to będę widział gdzie cieknie, ale tylko z zewnątrz. A jak sprawdzić środek silnika? Trzeba będzie wybijać tuleje, czy są na to jakieś inne sposoby? Jak ściągnę miskę olejową i poczekam aż ścieknie cały olej, a następnie zaleje układ chłodzenia, to będzie można w miarę ocenić stan środka?
Zastanawiam się co robić, bo kolega poprosił mnie o pomoc, a tak jak mówię traktor jest w idealnym stanie oprócz paru szczegółów takich jak brak hamulca na jednym kole oraz rozpadającym się elektromagnesie przy rozruszniku.
Doradźcie coś... Głowica na pewno pójdzie nówka, bo z tym raczej wiele nie narobi, obudowa termostatu też, ale co z resztą? o_O
Po wstępnych oględzinach zauważyłem pęknięcie głowicy w miejscu pomiędzy jedną a drugą rurą wychodzącą z niej do kolektora wydechowego oraz potężną dziurę na obudowie termostatu. Wybiło również korek z bloku od strony sprężarki. Jest jakiś wyciek wody od strony przedniej ściany baku, ale nie zlokalizowałem czy to głowica czy już blok.
Ogólnie wydaje mi się, że miał więcej szczęścia niż rozumu bo jeżeli to uszkodzenia tylko głowicy i obudowy termostatu to 600zł powinno pomóc i znów będzie igiełka, ale pytanie jak sprawdzić czy to tylko to?
Wiem, że jak naleję wody to będę widział gdzie cieknie, ale tylko z zewnątrz. A jak sprawdzić środek silnika? Trzeba będzie wybijać tuleje, czy są na to jakieś inne sposoby? Jak ściągnę miskę olejową i poczekam aż ścieknie cały olej, a następnie zaleje układ chłodzenia, to będzie można w miarę ocenić stan środka?
Zastanawiam się co robić, bo kolega poprosił mnie o pomoc, a tak jak mówię traktor jest w idealnym stanie oprócz paru szczegółów takich jak brak hamulca na jednym kole oraz rozpadającym się elektromagnesie przy rozruszniku.
Doradźcie coś... Głowica na pewno pójdzie nówka, bo z tym raczej wiele nie narobi, obudowa termostatu też, ale co z resztą? o_O
RE: C360 3P - rozmrożona głowica
Kolega tak miał jak piszesz ,głowice na blaszkę naprawił korki wymienił od strony baku też jest korek .Jak woda nie poszła do oleju to blok powinien być ok
RE: C360 3P - rozmrożona głowica
Sprawdz najpierw to co najłatwiejsze do sprawdzenia czyli czy masz wode w oleju jeśli tak to po ptakach a jak jej tam nie ma to blok powinien być ok zycze szczęścia
RE: C360 3P - rozmrożona głowica
Mi to w sumie obojętne, kolega zepsuł kolega płaci, ale szkoda ciągnika o_O Prawdopodobnie w sobotę go przytargam moją już odremontowaną C-4011 i będę wszystko po kolei badał
Zobaczymy co jest tam grane.
A takie pytanie z innej beczki, jakie żarówki są w lampach w C360 z tyłu oraz migaczach-pozycyjnych na błotnikach?

A takie pytanie z innej beczki, jakie żarówki są w lampach w C360 z tyłu oraz migaczach-pozycyjnych na błotnikach?
- URSUS c 328
- Posty: 275
- Rejestracja: 06 sty 2008, 14:55
RE: C360 3P - rozmrożona głowica
Lampa na błotniku: kierunkowskaz 12V 21W, pozycja 12V 5W
Lampa tylna prawa: kierunkowskaz 12V 21W, pozycja 12V 5W, hamowania 12V 21W
Lampa tylna lewa: kierunkowskaz 12V 21W, pozycja 12V 5W, podświetlenie tablicy pozycja 12V 5W, hamowania 12V 21W
Szperacz 12V 35W
Lampa tylna prawa: kierunkowskaz 12V 21W, pozycja 12V 5W, hamowania 12V 21W
Lampa tylna lewa: kierunkowskaz 12V 21W, pozycja 12V 5W, podświetlenie tablicy pozycja 12V 5W, hamowania 12V 21W
Szperacz 12V 35W
RE: C360 3P - rozmrożona głowica
Rozmrożony silnik AD3152 czyli 3p to sprawa dosyć skomplikowana.
Tak jak już wcześniej napisano głowica pęka zawsze między kanałami wydechowymi oraz pod klawiaturą zaworową obok śrub pokrywy zaworów
Głowicę z pęknięciem tylko między kanałami można skręcić na blachę i uszczelkę oraz przeszlifować płaszczyznę i taka głowica będzie chodziła dosyć długo ale jeżeli jeszcze jest pęknięta pod klawiaturą to już jest złom.
Jeżeli chodzi o blok to prawie zawsze pęka z prawej strony za sprężarka, bloki te w przeciwieństwie do innych nie dają się spawać a jeżeli się uda to po krótkim czasie puszczają no i po takiej operacji należy przeszlifować płaszczyznę podgłowicową no i obniżenie tłoków do odpowiedniej wysokości, operacja dosyć kosztowna i skomplikowana jednym słowem nie dopuścić do czegoś takiego.
Pozdrawiam.
Tak jak już wcześniej napisano głowica pęka zawsze między kanałami wydechowymi oraz pod klawiaturą zaworową obok śrub pokrywy zaworów
Głowicę z pęknięciem tylko między kanałami można skręcić na blachę i uszczelkę oraz przeszlifować płaszczyznę i taka głowica będzie chodziła dosyć długo ale jeżeli jeszcze jest pęknięta pod klawiaturą to już jest złom.
Jeżeli chodzi o blok to prawie zawsze pęka z prawej strony za sprężarka, bloki te w przeciwieństwie do innych nie dają się spawać a jeżeli się uda to po krótkim czasie puszczają no i po takiej operacji należy przeszlifować płaszczyznę podgłowicową no i obniżenie tłoków do odpowiedniej wysokości, operacja dosyć kosztowna i skomplikowana jednym słowem nie dopuścić do czegoś takiego.
Pozdrawiam.
RE: C360 3P - rozmrożona głowica
Dodam jeszcze że te silniki mają suche tuleje.Niestety przerabiałem ten temat na własnej kieszeni.Teraz na wszelki wypadek zawsze mam zalane płynem.
W moim przypadku głowica szrot rozsadziło po bokach i pod klawiaturą.Niestety bardzo cieniutkie odlewy.Do tego dziura w obudowie termostatu ale to już pikuś.I na tym się skończyło.
W moim przypadku głowica szrot rozsadziło po bokach i pod klawiaturą.Niestety bardzo cieniutkie odlewy.Do tego dziura w obudowie termostatu ale to już pikuś.I na tym się skończyło.
RE: C360 3P - rozmrożona głowica
Czyli na samej głowicy może się nie skończyć? Jak go wtedy zalaliśmy wodą to koło sprężarki nic nie ciekło normalnie odpalił i pracował bo chcieliśmy rozgrzać silnik żeby spuścić wodę i żeby nie narobiło jeszcze większych szkód.
Nie wiem czy się za to brać, ale myślę że spróbuje. Biorę to bardziej dla nauki a nie na zarobek czy w celu innych korzyści
Ma ktoś jakiś schemat jak dokręcać głowicę w AD3.152UR? Bo nigdzie nie mogę znaleźć... Wiem że dokręca się w 3 stopniach (50Nm, 75Nm i 100Nm) gdzieś czytałem że zaczyna się od środka i w kółko, ale wolałbym widzieć jakiś schemat. Nie mogę dorwać instrukcji od MF225/255.
Nie wiem czy się za to brać, ale myślę że spróbuje. Biorę to bardziej dla nauki a nie na zarobek czy w celu innych korzyści

Ma ktoś jakiś schemat jak dokręcać głowicę w AD3.152UR? Bo nigdzie nie mogę znaleźć... Wiem że dokręca się w 3 stopniach (50Nm, 75Nm i 100Nm) gdzieś czytałem że zaczyna się od środka i w kółko, ale wolałbym widzieć jakiś schemat. Nie mogę dorwać instrukcji od MF225/255.
RE: C360 3P - rozmrożona głowica
@Rasoir. Tutaj masz instrukcje do c-360p lub do MF-255
http://chomikuj.pl/papiszon11
http://chomikuj.pl/papiszon11
RE: C360 3P - rozmrożona głowica
Dzięki
Wczoraj znalazłem w wyszukiwarce grafik google:


