Ford-1900 4WD

Porady i wskazówki remontowe, adresy sklepów, itp.
Andrzej38
Posty: 9
Rejestracja: 19 lis 2009, 1:05

Ford-1900 4WD

Post autor: Andrzej38 »

Witam posiadam Forda 1900 z 82 roku jest to mały ciągniczek 38KM i mam problem z temperaturą tj.szybko łapie temperaturę 100 stopni w pługu czy glebogryzarce lub inny sprzęt,próbowałem wyjmować termostat bez zmian,chłodnica jest cała gorąca,wody w oleju nie ma,ciekawostka jest taka gdy podniosę klapę silnika mogę robić cały dzień a temperatura nie przekracza 95 stopni.Czy ktoś może rozwiązać tą zagadkę .Ja stawiam na pompę wody,proszę o wypowiedzi.
krakerss
Posty: 203
Rejestracja: 17 sie 2008, 19:21

RE: Ford-1900 4WD

Post autor: krakerss »

ile łopat ma wentylator na chłodnicy ? może taka jest przypadłość tych maszyn i wystarczy co nieco poprawić i będzie git
Wicher
Posty: 2080
Rejestracja: 27 lis 2011, 14:16
Lokalizacja: Garbów, Lubelskie

RE: Ford-1900 4WD

Post autor: Wicher »

Do sprawdzenia jest:
1. pompa wody-może mieć plastikowy wirnik który się po prostu ukręcił i sobie tam leży
2. termostat-może się nie otwierać (trzeba wyjąć i sprawdzać bez)
3. drożność wszystkich przewodów, zalecam pracę na sodzie albo na occie :D

Jeśli to się nie poprawi to układ trzeba zalać płynem, płyn ma wyższą temperaturę wrzenia i lepiej odprowadza ciepło....
Rolnik amator, wiejski mechanizator ;)
Awatar użytkownika
Marian1231973
Posty: 300
Rejestracja: 11 kwie 2014, 13:56
Lokalizacja: pomorskie

RE: Ford-1900 4WD

Post autor: Marian1231973 »

Pokaż swój ciągnik.
Zetor 8045, 8011, 5945, 3511, Ursus C-355, C-4011

Pozdrawiam serdecznie
Mariusz
Andrzej38
Posty: 9
Rejestracja: 19 lis 2009, 1:05

RE: Ford-1900 4WD

Post autor: Andrzej38 »

Układ zalany płynem,wcześniej od kamieniałem sodą ,octem itp.Wiatrak jest 6-cio łopatowy,jaki wirnik w pompie to nie wiem czy plastik czy metal bo jeszcze nie rozbierałem,kwestię termostatu też przetestowałem na wszystkie sposoby,robiłem pomiar płynu w chłodnicy termometrem przy 70-ciu stopniach no i zgadza się.Już nie mam pojęcia co zrobić.
krakerss
Posty: 203
Rejestracja: 17 sie 2008, 19:21

RE: Ford-1900 4WD

Post autor: krakerss »

nie było gmerane przy zapłonie ??
Andrzej38
Posty: 9
Rejestracja: 19 lis 2009, 1:05

RE: Ford-1900 4WD

Post autor: Andrzej38 »

Nie mam pojęcia jak go kupiłem dwa lata temu to zawsze tak było ale jest to możliwe bo poniżej 50 stopni bez grzania świec bardzo ciężko pali i pierwsze 3-4 obroty po zapaleniu to taki stukot jakby smok nie zassał oleju.
krakerss
Posty: 203
Rejestracja: 17 sie 2008, 19:21

RE: Ford-1900 4WD

Post autor: krakerss »

Jak dal mnie to temat hałasu z silnika to inna bajka. Swoją drogą masz jakiś wskaźnik ciśnienia co on na to ? w trakcie rozruchu i zaraz po. Kąt wtrysku ? dawka ? itd itp ogólnie zapłon. Niech ktoś to zobaczy kto zna taki rodzaj silnika znaki, diesel jak ma źle ustawiony zapłon grzeje się bardzo szybko a niejednokrotnie nie słychać tego po pracy silnika że jest coś nie tak.
Andrzej38
Posty: 9
Rejestracja: 19 lis 2009, 1:05

RE: Ford-1900 4WD

Post autor: Andrzej38 »

Masz rację `Krakers najlepiej wezmę fachowca od ciągników i zobaczymy diagnozę,napiszę jaka była przyczyna dzięki.
krakerss napisał/a:
ile łopat ma wentylator na chłodnicy ? może taka jest przypadłość tych maszyn i wystarczy co nieco poprawić i będzie git
Wiatrak jest sześcio łopatowy,dzisiaj sprawdzałem i działa w dwie strony w iedną stronę dmucha na silnik a w drugą na chłodnicę.
warsztat777
Posty: 445
Rejestracja: 16 gru 2013, 16:46

RE: Ford-1900 4WD

Post autor: warsztat777 »

witam możesz mieć za szybki kąt wtrysku stąd mogą być te stuki przy odpaleniu może również chłodnice dopadła starość i nie potrafi wychłodzić silnika pozdro .napisz co było
Andrzej38
Posty: 9
Rejestracja: 19 lis 2009, 1:05

RE: Ford-1900 4WD

Post autor: Andrzej38 »

warsztat777 napisał/a:
witam możesz mieć za szybki kąt wtrysku stąd mogą być te stuki przy odpaleniu może również chłodnice dopadła starość i nie potrafi wychłodzić silnika pozdro .napisz co było
Dzięki za wszystkie sugestie i podpowiedzi napewno napiszę jaka była przyczyna.
ODPOWIEDZ