ZETOR 25- zamienię oś "boćka" na zwykłą
- jarekstryszawa
- Posty: 692
- Rejestracja: 12 gru 2012, 20:35
- Lokalizacja: Stryszawa
- Kontakt:
ZETOR 25- zamienię oś "boćka" na zwykłą
Jak w tytule- mam kompletną oś do bociana, chętnie zamienię na niską. Ewentualnie kupię tanio taką oś (tylko cena transportu powala...) lub same półosie.
Jaro 504 230320
Jaro 504 230320
RE: ZETOR 25- zamienię oś "boćka" na zwykłą
Na zwykłą czyli od 25A?
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
- jarekstryszawa
- Posty: 692
- Rejestracja: 12 gru 2012, 20:35
- Lokalizacja: Stryszawa
- Kontakt:
RE: ZETOR 25- zamienię oś "boćka" na zwykłą
Tak. Wot takaja:


RE: ZETOR 25- zamienię oś "boćka" na zwykłą
taką masz czy taką potrzebujesz ?
mam jakieś osie zetorkowe ale nie wiem w końcu jakiej szukasz bo ze 3 rodzaje z grubsza były
mam jakieś osie zetorkowe ale nie wiem w końcu jakiej szukasz bo ze 3 rodzaje z grubsza były
- jarekstryszawa
- Posty: 692
- Rejestracja: 12 gru 2012, 20:35
- Lokalizacja: Stryszawa
- Kontakt:
RE: ZETOR 25- zamienię oś "boćka" na zwykłą
Taka mam i taką drugą potrzebuję
Ta z fotki już jest w moim jednym zabudowana.
Z grubsza plan jest taki, aby w wolnym czasie w zimie zmotać jakiegoś non- ori bombowca. Mam sporo gratów- praktycznie całego bociana (ale bez tylnych kół) i do tego koła tylne ze zwykłego. Oś przednia jest z boćka, a chciałbym wsadzić do niego oś z wersji T lub A.
U mnie teren górzysty i kombinuję zrobić wersję na niskich kołach na bazie zadka z boćka, mam w związku z tym mam też pytanie o ile wolniejsza będzie taka zmota? Ogólnie wolałbym, żeby był wolniejszy tylko pytanie jak bardzo?

Z grubsza plan jest taki, aby w wolnym czasie w zimie zmotać jakiegoś non- ori bombowca. Mam sporo gratów- praktycznie całego bociana (ale bez tylnych kół) i do tego koła tylne ze zwykłego. Oś przednia jest z boćka, a chciałbym wsadzić do niego oś z wersji T lub A.
U mnie teren górzysty i kombinuję zrobić wersję na niskich kołach na bazie zadka z boćka, mam w związku z tym mam też pytanie o ile wolniejsza będzie taka zmota? Ogólnie wolałbym, żeby był wolniejszy tylko pytanie jak bardzo?
RE: ZETOR 25- zamienię oś "boćka" na zwykłą
Podziel średnicę koła które teraz masz przez tą z koła które chcesz założyć. Jak będzie o połowę mniejsza to będzie o połowę wolniejszy itd.
- jarekstryszawa
- Posty: 692
- Rejestracja: 12 gru 2012, 20:35
- Lokalizacja: Stryszawa
- Kontakt:
RE: ZETOR 25- zamienię oś "boćka" na zwykłą
Myślałem, że ktoś używa takiej przeróbki i się wypowie.Jeszcze jeden pomysł przyszedł mi do głowy... Mam w swoim lamusie odcięte na złomie półosie- niestety był to deal na odległość, miałem się tylko zgłosić po odbiór odpalonych części z ciągnika, który poszedł do huty. Zależało mi na piastach i zwrotnicach, to odpalili je za blisko... Jedna ma długość ok 15, druga 13 cm od końca osi.
Teraz pytanko- czy to nie wystaczy gdyby dodatkowo spawnąć półosie do osi? Aspekta fachowości takiego motania pomijam, ciągnik nie będzie wyjeżdżał na drogi publiczne.
Na fotach widać też oś z bociana oraz tylne koła do montażu zamiast ori wąskich bocianowych.





Teraz pytanko- czy to nie wystaczy gdyby dodatkowo spawnąć półosie do osi? Aspekta fachowości takiego motania pomijam, ciągnik nie będzie wyjeżdżał na drogi publiczne.
Na fotach widać też oś z bociana oraz tylne koła do montażu zamiast ori wąskich bocianowych.





RE: ZETOR 25- zamienię oś "boćka" na zwykłą
Jarek będszie o połowę wolniejszy od A,jeżeli chodzi o teren górzysty to taka zmota całkiem wskazana zagęszczone przełozenie z K i do tego małe kółka zrobią konia pociągowego:p
- jarekstryszawa
- Posty: 692
- Rejestracja: 12 gru 2012, 20:35
- Lokalizacja: Stryszawa
- Kontakt:
RE: ZETOR 25- zamienię oś "boćka" na zwykłą
Myślisz, że aż o połowę? Chyba tyle różnicy na średnicy kół nie będzie.
RE: ZETOR 25- zamienię oś "boćka" na zwykłą
No a jak? już nie chodzi o koła ale o przełozenia bociek mam prędkość książkową 18km/godz a wersja A 28km a do tego jeszcze mniejsze kółko to na 6 biegu max 15km/godz.
- jarekstryszawa
- Posty: 692
- Rejestracja: 12 gru 2012, 20:35
- Lokalizacja: Stryszawa
- Kontakt:
RE: ZETOR 25- zamienię oś "boćka" na zwykłą
To mnie zaskoczyłeś! Byłem pewien, że one mają zbliżoną prędkość max, a różnice w przełożeniach mają kompensować rożnice w srednicy kół.
Jeśli jest tak jak piszesz (czyli tak się różni prędkość między wersją A i K) to faktycznie na małych kołach może być o połowę wolniejszy.
Jeśli jest tak jak piszesz (czyli tak się różni prędkość między wersją A i K) to faktycznie na małych kołach może być o połowę wolniejszy.
RE: ZETOR 25- zamienię oś "boćka" na zwykłą
Tak Jarku i nie chce być inaczej Boćki były stworzone do upraw i dlatego mają bardziej zagęszczone przełozenia w samej skrzyni plus do tego wolniejszy reduktor na szosowych powoduje je wolniejszymi ale za to silniejszymi tam gdzie bociek wjedzie czwórką wersja A może zapomnieć musisz przebijać na górną skrzynie:p
- jarekstryszawa
- Posty: 692
- Rejestracja: 12 gru 2012, 20:35
- Lokalizacja: Stryszawa
- Kontakt:
RE: ZETOR 25- zamienię oś "boćka" na zwykłą
Może to i nie będzie źle- wyjdzie w praniu. Czort zresztą wie jaka naprawdę jest ta skrzynia, bo według zbywcy była z bociana (koła i oś tez na to wskazują), ale przez lata eksloatacji mogła być już zmieniona.
Mam dwa silniki do weryfikacji- jeśli okaże się, że chociaż jeden będzie OK, to składam bombowca!
Mam dwa silniki do weryfikacji- jeśli okaże się, że chociaż jeden będzie OK, to składam bombowca!
RE: ZETOR 25- zamienię oś "boćka" na zwykłą
No pewnie że tak i zyczę powodzenia zmoty są najlepsze a tak jak pisałęm od boćka skrzynka będzie nawet lepsza na twoje góry:p
- jarekstryszawa
- Posty: 692
- Rejestracja: 12 gru 2012, 20:35
- Lokalizacja: Stryszawa
- Kontakt:
RE: ZETOR 25- zamienię oś "boćka" na zwykłą
Widziałeś te moje obrzynki półosi? Nadadzą się do montażu po wzmocnieniu spawem? Oczywiście regulacja szerokości z przodu odpada...
RE: ZETOR 25- zamienię oś "boćka" na zwykłą
jak na pierwszej miedzy nie pękną spawy to wytrzyma .
pytanie moje co to za stal , zeliwo czy staliwo ?*eek*
pytanie moje co to za stal , zeliwo czy staliwo ?*eek*
- jarekstryszawa
- Posty: 692
- Rejestracja: 12 gru 2012, 20:35
- Lokalizacja: Stryszawa
- Kontakt:
RE: ZETOR 25- zamienię oś "boćka" na zwykłą
Pytaj się mnie *sarcasm*
Z natury humanistą jestem...
Myślałem, że się uda z osi wybić półosie bocianowe i nabić te obrzyny, a potem wzmocnić je spawem "na amen".
O możliwości spawania różnych materiałów nie pomyślałem *blushing* Półosie będą na maxa wbite do osi, powinno to wytrzymać.
Z natury humanistą jestem...
Myślałem, że się uda z osi wybić półosie bocianowe i nabić te obrzyny, a potem wzmocnić je spawem "na amen".
O możliwości spawania różnych materiałów nie pomyślałem *blushing* Półosie będą na maxa wbite do osi, powinno to wytrzymać.
RE: ZETOR 25- zamienię oś "boćka" na zwykłą
Jak będą dobre kliny i dokręcone dobrze śruby od osi, to bez spawania będzie się to trzymać,
RE: ZETOR 25- zamienię oś "boćka" na zwykłą
Spokojnie będą trzymac śmiało możesz spawać MAG-IEM lub elektrodą zasadową KONSTRUKCYJNĄ typu ESAB EB 150 lub OERLIKON SUPERCITO PRĄDEM RZĘDU 110-125A TO ELEKTRDA FI 3,2MM
RE: ZETOR 25- zamienię oś "boćka" na zwykłą
Ja to ma być taka zmota, to mam oś przerobioną z 25K na 25A - prawie nie widać różnicy
Wszystko działa, jeździ
Jak będziesz zainteresowany to daj znać - chętnie pójdę na zamianę, ewentualnie odsprzedam
Fotki mogę wieczorem dodać.


Jak będziesz zainteresowany to daj znać - chętnie pójdę na zamianę, ewentualnie odsprzedam

Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...