pompa wody c-328
pompa wody c-328
Witam wczoraj gdy nalałem wody to zauważyłem że wada kapie przez ten otwór w pompie wodnej,czy ta dziurka ma tam być,bo nigdy nie zwracałem na to uwagi:?
-
- Posty: 445
- Rejestracja: 16 gru 2013, 16:46
RE: pompa wody c-328
Znaczy że uszczelnienie puściło. Najlepiej jak założysz nową.*tup*
RE: pompa wody c-328
a nie lepiej wymienić tylko uszczelniacz:?
-
- Posty: 445
- Rejestracja: 16 gru 2013, 16:46
RE: pompa wody c-328
Nie wiem czy dostaniesz zestaw naprawczy ale moim zdaniem to sie nie opłaci bo mogą być wżery na obudowie i dwa razy ta sama robota.
RE: pompa wody c-328
widze że kolega z odrzechowej to nie daleko mnie
-
- Posty: 445
- Rejestracja: 16 gru 2013, 16:46
RE: pompa wody c-328
A kolega z jakiej miejscowości
RE: pompa wody c-328
Przy okazji tematu pompy, chcę zapytać czy ktoś wie jaka była średnica koła pasowego w oryginalnej pompie wodnej Ursus C325?
Pytam dlatego, że w C325 na wale korbowym jest koło o wiele mniejszej średnicy niż w modelach C328 i C330. W związku z czym koło pasowe od pompy było także mniejsze. Pamiętam kiedyś miałem podobny problem co kolega (ciekła pompa) więc kupiłem pompę nową , ale niestety już od modelu C330. Wszystko się zgadzało, tylko koło pasowe na pompie miało większą średnicę niż na oryginalnym modelu. Musiałem dopasować również nowy pasek klinowy. Silnik pracował normalnie, tylko jakby bardziej się grzał. Wirnik pompy kręcił się wolniej, więc i prędkość obiegu płynu w układzie była wolniejsza. Niestety stara oryginalna pompa poszła na złom – były to lata 80-te nikt wtedy nie myślał o zachowaniu oryginału.
Modele C328 i C330 mają dwa koła pasowe jedno większe do napędu pompy, drugie mniejsze do kompresora.
Pytam dlatego, że w C325 na wale korbowym jest koło o wiele mniejszej średnicy niż w modelach C328 i C330. W związku z czym koło pasowe od pompy było także mniejsze. Pamiętam kiedyś miałem podobny problem co kolega (ciekła pompa) więc kupiłem pompę nową , ale niestety już od modelu C330. Wszystko się zgadzało, tylko koło pasowe na pompie miało większą średnicę niż na oryginalnym modelu. Musiałem dopasować również nowy pasek klinowy. Silnik pracował normalnie, tylko jakby bardziej się grzał. Wirnik pompy kręcił się wolniej, więc i prędkość obiegu płynu w układzie była wolniejsza. Niestety stara oryginalna pompa poszła na złom – były to lata 80-te nikt wtedy nie myślał o zachowaniu oryginału.
Modele C328 i C330 mają dwa koła pasowe jedno większe do napędu pompy, drugie mniejsze do kompresora.
RE: pompa wody c-328
Przesmarować i dolewać na bieżąco i do wymiany pompy pochodzi.
RE: pompa wody c-328
Odświeżam temat. Jestem akurat w trakcie przeglądu układu chłodzenia. Chcę dodać jeszcze, że prądnice oryginalne od c325 miały też inną średnicę koła pasowego, niż te od c328.
- chrapek3011
- Posty: 4000
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: pompa wody c-328
Do C-325,328 i pierwszych C-330 były trzy rodzaje pomp wody,trzy rodzaje prądnic P4.Prądnice P4 bez względu na symbol we wszystkich trzech modelach posiadały to samo koło pasowe.Dopiero prądnica P20c w C-330 ma inne koło pasowe.
Samego koła pasowego do C-325 jest dwa rodzaje.C-328 ma takie samo koło jak drugi typ C-325.
Nr-y katalogowe pomp produkowanych do sierpnia 1969 roku na części zamienne do ciągników:
C-325 0042/08-003/0
C-328 0042/08-203/0
C-330 0042/08-307/0
Nr koła pasowego pompy wody C-325 pierwszy typ do nr-u silnika 17999 50.00458.0
Drugi typ od nr-u silnika 18000 50.00458.1
Kolejna sprawa to koła pasowe wału korbowego.W samym tylko C-325 mamy ich trzy rodzaje.Zmiany te obejmują silniki do nr-u 17999. I od nr-u 18000 jest trzeci typ niezmiennie do momentu powstania silnika S-312B.Jak ktoś posiada oryginalne elementy,łatwo jest to sprawdzić bo każdy nr jest na danej części.
Samego koła pasowego do C-325 jest dwa rodzaje.C-328 ma takie samo koło jak drugi typ C-325.
Nr-y katalogowe pomp produkowanych do sierpnia 1969 roku na części zamienne do ciągników:
C-325 0042/08-003/0
C-328 0042/08-203/0
C-330 0042/08-307/0
Nr koła pasowego pompy wody C-325 pierwszy typ do nr-u silnika 17999 50.00458.0
Drugi typ od nr-u silnika 18000 50.00458.1
Kolejna sprawa to koła pasowe wału korbowego.W samym tylko C-325 mamy ich trzy rodzaje.Zmiany te obejmują silniki do nr-u 17999. I od nr-u 18000 jest trzeci typ niezmiennie do momentu powstania silnika S-312B.Jak ktoś posiada oryginalne elementy,łatwo jest to sprawdzić bo każdy nr jest na danej części.