Silnik Gutbrod 150 cm3

Widziałeś jakąś starą nieużywaną maszynę lub traktor? Może jest na sprzedaż?? Pisz - może uda się ją uratować
technomet
Posty: 4
Rejestracja: 08 kwie 2015, 13:34

Silnik Gutbrod 150 cm3

Post autor: technomet »

Ostatnio nabyłem traktorek jednoosiowy z silnikiem gutbrod 6 KM i są problemy z odpalaniem a mianowicie słaba iskra , silnik strzela w tłumik. Może ktoś poradzi jak rozwiązać problem z zapłonem . Cewka zapłonowa jest po zewnętrznej stronie koła magnesowego a wewnątrz koła osadzony iskrownik. Na moje możliwości chyba wszystko sprawdziłem . Może ktoś wie jaki powinien być opór na cewce bo podejrzewam uszkodzenie cewki . Taką cewkę chciałem zakupić ale nie udało mi się dostać , Rok produkcji tego silnika to chyba 1973 lub 79. Myślę o przerobieniu zapłonu na bateryjny ale problebem będzie ładowanie akumulatora , bo nie ma tam cewek świetlnych . Ile może wytrzymać sam akumulator motocyklowy 12v 7 Ah ? . Myślalem nad kupnem silnika od kosiarki lub innego z wa.łem pionowym ale w tych silnikach jest problem z obrotami bo potrzene są niskie i wysokie z uwagi na zamontowne sprzęgło odśrodkowe. Może narazie tyle jak ktoś podejmie temat to bardziej skoncentrujemy się na rozwiązaniu problemu.
Pozdrawiam i czekam na pomocZapomniałem dodać ,że to póżniej było produkowane po nazwą terra vari , ale układ zapłonowy nie pasuje . Pozostałe elementy raczej tak.
Mariuszczs
Posty: 385
Rejestracja: 10 cze 2012, 9:53

RE: Silnik Gutbrod 150 cm3

Post autor: Mariuszczs »

Może zapłon w złym punkcie jest - poprzesuwaj (w czasie pracy jeśli się da ).Przerywacz pierw obadaj w jakim stanie i jaka jest przerwa między stykami przy rozwarciu oraz w punkcie zapłonu .Kondensator do podmiany.

Cewkę zapłonową możesz przewinąć na zasilającą na jakie napięcie potrzebujesz. Może wejdą następne cewki .
technomet
Posty: 4
Rejestracja: 08 kwie 2015, 13:34

RE: Silnik Gutbrod 150 cm3

Post autor: technomet »

Te czynności opisane robiłem , wydaje się że jest ok - obecnie rozpołowiłem silnik i będę wymieniał uszczelniacze,łożyska tłok i pierścienie . Zakupując sprzęt niesprawny poinformowano mnie ,że jest uszkodzona cewka ale po pomiarach wydaje się że jest dobra chodż nie znam parametrów. Regulacji zaplonu nie da się przeprowadzić w czasie uruchamiania lub pracy bo całość zasłonięta jest kołem magnesowym które nie posiada otworów umożliwiających dostęp do iskrownika. Czy z tej cewki zapłonowej można odzyskać prąd niskiego napięcia ? Myślę o wykorzystaniu go do ładowania , bo zamontowanie dodatkowej cewki nie wchodzi w grę - brak miejsca. Nadal myślę o przerobieniu na zapłon bateryjny ale nie mam pomysłu na rozwiązanie ładowania. Możliwe ,że ta cewka jest uszkodzona ale dostanie jej graniczy z cudem .
Jeśli masz jakiś pomysł to chętnie rozważe możliwość zastosowania. Foto cewki i iskrownika posiadam , ale nie bardzo wiem jak to wkleić mogę przesłać na e-mail
Pozdrawiam Janek
Mariuszczs
Posty: 385
Rejestracja: 10 cze 2012, 9:53

RE: Silnik Gutbrod 150 cm3

Post autor: Mariuszczs »

Przecież napisałem że przewinąć . Dajesz na początek np 100 zwoi i mierzysz napięcie jakie ci wygeneruje. Z proporcji wyliczasz ile zwoi potrzebujesz . Grubość drutu też raczej musisz wstępnie ocenić po prostu lub najlepiej sugerować się podobnym karkasem w innym silniku jaki tam gruby drut jest .
technomet
Posty: 4
Rejestracja: 08 kwie 2015, 13:34

RE: Silnik Gutbrod 150 cm3

Post autor: technomet »

O przezwajaniu cewki to nie mam zielonego pojęcia musiałbym zlecić komuś kto tym się zajmuje. Brak drutu materiałów izolacyjnych itp. Czy może wiesz ile prądu pobiera cewka zapłonowa zewnętrzna na ile czasu wystarczy mi prądu z akumulatora który podałem . Zbliża sie sezon prac więc po sezonie można coś będzie dalej myśleć..
Nara
Mariuszczs
Posty: 385
Rejestracja: 10 cze 2012, 9:53

RE: Silnik Gutbrod 150 cm3

Post autor: Mariuszczs »

Nie wiem na ile czasu ale chyba w godzine aku nie rozładujesz ?

Przewijanie to prosta sprawa. W miarę ściśle nawijasz ręcznie izolujesz taśmą i gotowe . Drut możesz odwinąć z jakiegoś transformatora na próby jakie napięcie ci wyjdzie ze 100 zwoi . Ocenisz o ile grubszy lub cieńszy musi być drut .

A czy jest miejsce na drugą cewkę ?

Także i oryginalną cewkę zapłonową możesz przewinąć takim samym drutem jak ma i tyle samo zwoi i w ten sposób ją odzyskać . Druty nawojowe do kupienia myślę że bez problemu .

Bo awarię świecy wykluczyłeś ?

Zresztą podłącz zapłon akumulatorowy i jeśli będzie dobrze chodził to go ogarniesz do końca .
ODPOWIEDZ