1CA90
1CA90
Witam
Kupiłem niedawno silnik Andori 1ca90. Pojechalem do goscia patrze zimny silnik podłaczył akumulator ładnie odpalił z kolby to samo. Przyjechałem do domu nic nie chce krece i krece. Załozyłem szajbe i połaczyłem silnik elektryczny 5kV i odpalił po paru chwilach. Jak jest ciepły pali odrazu jak postoi dłuzej nie idzie go odpalic poza silnikem elektrycznym. Co moze byc przyczyna ma ktos jakies pomysły kazdza uwaga sie przyda
Kupiłem niedawno silnik Andori 1ca90. Pojechalem do goscia patrze zimny silnik podłaczył akumulator ładnie odpalił z kolby to samo. Przyjechałem do domu nic nie chce krece i krece. Załozyłem szajbe i połaczyłem silnik elektryczny 5kV i odpalił po paru chwilach. Jak jest ciepły pali odrazu jak postoi dłuzej nie idzie go odpalic poza silnikem elektrycznym. Co moze byc przyczyna ma ktos jakies pomysły kazdza uwaga sie przyda
RE: 1CA90
Witam.
Powiem od razu, że nie miałem do czynienia z tymi silnikami, ale mam obawy, że gościu wykręcił Tobie stary numer handlarzy. On mógł tylko upozorować, że silnik odpalał po dłuższym postoju lub coś w tym stylu. Wiedząc, że przyjedziesz go zobaczyć mógł "podpicować" silnik tak, że odpalił na dotyk. A jeżeli odpala dobrze na ciepłym to może mieć słabe sprężanie, ale to tylko moje spekulacje, za które nic nie dałbym sobie uciąć. Niech się lepiej wypowiedzą bardziej obeznani w temecie.
Powiem od razu, że nie miałem do czynienia z tymi silnikami, ale mam obawy, że gościu wykręcił Tobie stary numer handlarzy. On mógł tylko upozorować, że silnik odpalał po dłuższym postoju lub coś w tym stylu. Wiedząc, że przyjedziesz go zobaczyć mógł "podpicować" silnik tak, że odpalił na dotyk. A jeżeli odpala dobrze na ciepłym to może mieć słabe sprężanie, ale to tylko moje spekulacje, za które nic nie dałbym sobie uciąć. Niech się lepiej wypowiedzą bardziej obeznani w temecie.
- AndrzejD21
- Posty: 427
- Rejestracja: 05 mar 2015, 10:56
RE: 1CA90
Używasz do odpalania większej dawki paliwa, czy na "bez gazu" palisz?
Z tyłu silnika, no od strony wyjścia rozrządu, po prawej od dołu masz taki mały okrągły guziczek, przekręć go w prawo, tak ja byś próbował go dokręcić, ma przeskoczyć i się zawiesić.
Po tej operacji lekko gaz dajesz, tak 1/5 i nie ma cudów zęby nie zapalił.
Sprawdzałeś stan oleju w silniku, czy w baku nie ma wody.
Olej najlepiej wymień, bo raczej do sprzedaży nikt tego nie zrobił.
Jak u sprzedawcy zapalał, to jaki kolor miał dym?
Z tyłu silnika, no od strony wyjścia rozrządu, po prawej od dołu masz taki mały okrągły guziczek, przekręć go w prawo, tak ja byś próbował go dokręcić, ma przeskoczyć i się zawiesić.
Po tej operacji lekko gaz dajesz, tak 1/5 i nie ma cudów zęby nie zapalił.
Sprawdzałeś stan oleju w silniku, czy w baku nie ma wody.
Olej najlepiej wymień, bo raczej do sprzedaży nikt tego nie zrobił.
Jak u sprzedawcy zapalał, to jaki kolor miał dym?
-
- Posty: 437
- Rejestracja: 21 sty 2014, 20:13
RE: 1CA90
Olej Superol,lub jakiś jego odpowiednik( nie jestem na bieżąco,ale są teraz jakieś Turdusy itd.).Sprężanie na pewno,skąd wiesz że ciepły ładnie odpala,zagrzałeś go u siebie,i potem sprawdzałeś,czy na podstawie tego co mówił sprzedawca?Przełącznik dawki paliwa musi po chwili po odpaleniu samoczynnie się wylączyć.
Olej Superol,lub jakiś jego odpowiednik( nie jestem na bieżąco,ale są teraz jakieś Turdusy itd.).Sprężanie na pewno,skąd wiesz że ciepły ładnie odpala,zagrzałeś go u siebie,i potem sprawdzałeś,czy na podstawie tego co mówił sprzedawca?Przełącznik dawki paliwa musi po chwili po odpaleniu samoczynnie się wylączyć.
Olej Superol,lub jakiś jego odpowiednik( nie jestem na bieżąco,ale są teraz jakieś Turdusy itd.).Sprężanie na pewno,skąd wiesz że ciepły ładnie odpala,zagrzałeś go u siebie,i potem sprawdzałeś,czy na podstawie tego co mówił sprzedawca?Przełącznik dawki paliwa musi po chwili po odpaleniu samoczynnie się wylączyć.
RE: 1CA90
jak u mnie sie rozgrzał (po wielkim trudzie za nim odpalił)to potem ciepły ładnie pali z rozrusznika bez problemu a jak postoi dłuzej i ostygnie to nie idzie go wogóle odpalic rozrusznik az stajeA czy ktos posiada informacje jakie powinno byc cisnienie otwarcia wtryskiwacza w silniku 1ca90? bo ja teraz mierzyłem i miałem 190 atmosfer i wydaje mi sie ze jest zbyt duze
RE: 1CA90
Ciśnienie wtryskiwacza ustaw sobie 210 atmosfer.Na pokrywie zaworów masz taki mały zasobnik,wyciągasz lejesz oleju do pełna to uszczelnia zawory, włączasz przyspieszacz to małe kółeczko pod wałkiem rozrządu to zwiększa dawkę paliwa i powinien zapalić jak zimny.Sprawdź początek tłoczenia paliwa było na forum i jest film instruktażowy na youtube.Przy wymianie oleju warto też wymienić filtr oleju,znajduje się po stronie gdzie jest rozrusznik.
- AndrzejD21
- Posty: 427
- Rejestracja: 05 mar 2015, 10:56
RE: 1CA90
Hehe, masz za małe ciśnienie otwarcia, dla 1ca90 wynosi ono 21,1+-0,5 MPa.
Czyli 211 atmosfer +- 5 atmosfer.
Dane z instrukcji obsługi.
Czyli 211 atmosfer +- 5 atmosfer.
Dane z instrukcji obsługi.
- Jacek ze Skansena
- Posty: 2786
- Rejestracja: 17 paź 2006, 11:22
RE: 1CA90
Nie czytałem od początku. Mam pytanie: czy zalewałeś ten silnik benzyną przy odpalaniu pierwszym?
RE: 1CA90
Nie nie zalewałem benzyna caały czas jest ropa wlanaWitam panowie dzis rano sprawdziłem kat wtrysku i jest ok, Zostało tylko chyba podniesc cisnienie na wtrysku z 190atm tak jak teraz maiłem na katalogowe 211. A moze wina pompy ?
Czy ktos jest z mazowieckiego zeby mógł zajrzeć do mojego silnika. Bo ciagle nie mogę uporac sie z tym problemem. Pompa miała wymienioną sekcje, kat wtrsku ustawiony, olejem bym zalany z góry,nie mam pomysłu *no*
Czy ktos jest z mazowieckiego zeby mógł zajrzeć do mojego silnika. Bo ciagle nie mogę uporac sie z tym problemem. Pompa miała wymienioną sekcje, kat wtrsku ustawiony, olejem bym zalany z góry,nie mam pomysłu *no*
- AndrzejD21
- Posty: 427
- Rejestracja: 05 mar 2015, 10:56
RE: 1CA90
Nie zapala? A kopci coś w ogóle? Posprawdzaj wszystko, potem dopiero próbuj zapalać, bo szkoda się męczyć.
Weź suszarkę do włosów i podgrzej solidnie wtryskiwacz oraz przewód tłoczący, u mnie po takim zabiegu zapala na tyk.
Weź suszarkę do włosów i podgrzej solidnie wtryskiwacz oraz przewód tłoczący, u mnie po takim zabiegu zapala na tyk.