wyciąganie pompy ursus c-328
wyciąganie pompy ursus c-328
czy jest możliwość wyciągnięcia pompy bez ponownego ustawiania zapłonu pózniej,muszę zawieść pompe do regeneracji i dlatego pytam:?
- AndrzejD21
- Posty: 427
- Rejestracja: 05 mar 2015, 10:56
RE: wyciąganie pompy ursus c-328
Po regeneracji początek wtrysku i tak się zmieni, i trzeba ustawić ponownie żeby ciągnik pracował jak należy.
RE: wyciąganie pompy ursus c-328
Ustawienie kąta wtrysku w C-328 to czysta przyjemność 

Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
RE: wyciąganie pompy ursus c-328
tylko że u mnie nie ma znaku gmp na kole i to nie jest takie proste,wspomnę że tył mam z zetora 25 a silnik 28
RE: wyciąganie pompy ursus c-328
Ale obudowę sprzęgła i koło zamachowe masz od C-328?
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
RE: wyciąganie pompy ursus c-328
sprzęgło mam nie z 28 tylko jakieś inne chyba żukowskie ale koło zamachowe chyba tak,ale czy jest możliwość zrobienia tego bez tych znaków gmp:?
a czy pompa z c-325 może być do 328:?
a czy pompa z c-325 może być do 328:?
- AndrzejD21
- Posty: 427
- Rejestracja: 05 mar 2015, 10:56
RE: wyciąganie pompy ursus c-328
Wiem że pompa od c328 pasuje do c330 bo właśnie takową posiadam w swoim ciągniku.
A kąt wtrysku przynajmniej ja ustawiałem na słuch, żeby silnik dobrze pracował, łatwo odpalał i był mocny.
Zajęło mi to jakieś 20 min samo ustawienie a robiłem to pierwszy raz.
W kole zamachowym są otworki, a w obudowie tak zwany "kołek" kawałek pręta z gwintem na końcu wkręcony w obudowę sprzęgła tuż przy pompie wtryskowej, wykręcasz kołek obracasz go i wkładasz w otwór po nim, powoli obracasz wałem aż kołek wpadnie w pierwszy otwór, drgnięcie paliwa ma być właśnie w tym momencie, w celu ustawienia odkręcasz dekiel aluminiowy z przed pompy przykręcony do obudowy rozrządu, luzujesz lekko trzy śruby na klucz 14mm i przekręcasz wałkiem pompy aby pojawiło się paliwo na pierwszej sekcji pompy.
Po czym dokręcasz śruby, i próbujesz zapalić ciągnik.
Ważne aby pompa była absolutnie odpowietrzona!
Troszkę się rozpisałem, jak coś źle piszę proszę mnie poprawić.
A kąt wtrysku przynajmniej ja ustawiałem na słuch, żeby silnik dobrze pracował, łatwo odpalał i był mocny.
Zajęło mi to jakieś 20 min samo ustawienie a robiłem to pierwszy raz.
W kole zamachowym są otworki, a w obudowie tak zwany "kołek" kawałek pręta z gwintem na końcu wkręcony w obudowę sprzęgła tuż przy pompie wtryskowej, wykręcasz kołek obracasz go i wkładasz w otwór po nim, powoli obracasz wałem aż kołek wpadnie w pierwszy otwór, drgnięcie paliwa ma być właśnie w tym momencie, w celu ustawienia odkręcasz dekiel aluminiowy z przed pompy przykręcony do obudowy rozrządu, luzujesz lekko trzy śruby na klucz 14mm i przekręcasz wałkiem pompy aby pojawiło się paliwo na pierwszej sekcji pompy.
Po czym dokręcasz śruby, i próbujesz zapalić ciągnik.
Ważne aby pompa była absolutnie odpowietrzona!
Troszkę się rozpisałem, jak coś źle piszę proszę mnie poprawić.
RE: wyciąganie pompy ursus c-328
czyli mam tak przekręcać aby pojawiło się paliwo i tyle,nie ma coś takiego jak przekręcanie w lewo czy prawo:?
- AndrzejD21
- Posty: 427
- Rejestracja: 05 mar 2015, 10:56
RE: wyciąganie pompy ursus c-328
No przekręcać pompę można jedynie w prawo bądź lewo zależnie czy wtrysk jest za późny czy za wczesny, tylko po zdjęciu pompy trzeba koło rozrządu napędu pompy ustawić zgodnie ze znakami bo musisz je odkręcić aby zdemontować pompę, jak tego na początku nie ustawisz to nie uda się ustawić wtrysku.
Potem zakładasz pompę, odpowietrzasz, ustawisz na znaki, są oznaczenia na wałku pompy i kole napędu pompy, taka kreska z kółeczkiem.
Odpalasz silnik, jak będzie twardo pracował to wtrysk jest za wczesny, jak będzie kopcił na biało i miękko pracował to wtrysk jest za późny.
I teraz jak jest za wczesny bądź za późny kręcisz wałkiem pompy w lewo bądź w prawo tak aby zaczął ładnie pracować.
Potem zakładasz pompę, odpowietrzasz, ustawisz na znaki, są oznaczenia na wałku pompy i kole napędu pompy, taka kreska z kółeczkiem.
Odpalasz silnik, jak będzie twardo pracował to wtrysk jest za wczesny, jak będzie kopcił na biało i miękko pracował to wtrysk jest za późny.
I teraz jak jest za wczesny bądź za późny kręcisz wałkiem pompy w lewo bądź w prawo tak aby zaczął ładnie pracować.