DT-75 projekt wycinanki
DT-75 projekt wycinanki
Witam forumowiczów.
Od początku września pracowałem nad modelem kartonowym ciągnika DT-75. 3 miesiące to czas rekordowy w porównaniu do czasu opracowania poprzednich modeli, który dla c-360 i c-330 wynosił odpowiednio 3 lata i 1 rok. Wszystko dzięki wykorzystaniu w pełni projektowania 3D. Poprzednie były projektowane głównie w 2D.
Model w wersji z okrągłą kabiną. Przymierzam się również do wykonania przedniego lemiesza, ale ten nie jest jeszcze opracowany. Do zabawy mam do dyspozycji 9 stron z częściami w tym 1,5 z ogniwami gąsienic.
zdjęcia przedstawiają efekt złożenia wszystkich elementów do nr 8.
Od początku września pracowałem nad modelem kartonowym ciągnika DT-75. 3 miesiące to czas rekordowy w porównaniu do czasu opracowania poprzednich modeli, który dla c-360 i c-330 wynosił odpowiednio 3 lata i 1 rok. Wszystko dzięki wykorzystaniu w pełni projektowania 3D. Poprzednie były projektowane głównie w 2D.
Model w wersji z okrągłą kabiną. Przymierzam się również do wykonania przedniego lemiesza, ale ten nie jest jeszcze opracowany. Do zabawy mam do dyspozycji 9 stron z częściami w tym 1,5 z ogniwami gąsienic.
zdjęcia przedstawiają efekt złożenia wszystkich elementów do nr 8.
Re: DT-75 projekt wycinanki
Klejenia ciąg dalszy.
Poszczególne części kleją się bezproblemowo w szczególności okleiny, których długość jest za każdym razem idealnie dopasowana. Problem pojawił się kiedy trzeba było dopasować most do ramy. Były spore zgrzyty i dlatego musiałem wybrać nieco więcej miejsca w ramie ten element. Ważne jest aby na tym etapie nie mocować mostu do ramy.
Zapomniałem też, żeby nie wykonywać w parach elementów otworów osobno tylko wstępnie sczepić elementy a potem wiercić przez oba. Z tego powodu osie do podwozia są bardzo przekoszone.
Oto efekt po złożeniu pierwszej strony z częściami
Poszczególne części kleją się bezproblemowo w szczególności okleiny, których długość jest za każdym razem idealnie dopasowana. Problem pojawił się kiedy trzeba było dopasować most do ramy. Były spore zgrzyty i dlatego musiałem wybrać nieco więcej miejsca w ramie ten element. Ważne jest aby na tym etapie nie mocować mostu do ramy.
Zapomniałem też, żeby nie wykonywać w parach elementów otworów osobno tylko wstępnie sczepić elementy a potem wiercić przez oba. Z tego powodu osie do podwozia są bardzo przekoszone.
Oto efekt po złożeniu pierwszej strony z częściami
Re: DT-75 projekt wycinanki
Zawsze podziwiałem modelarzy za cierpliwość do dłubania się z detalami
Ciekaw jestem jak tu będą wykonane gąsienice...
Ciekaw jestem jak tu będą wykonane gąsienice...
Zetor 25K - 1953; Dolpima PS290 - 1988 (chyba); Dezamet ... - 1988; Żuk A06 - 1980; MF70 - 1980 i 1989; HakoTrac T6 - 1963; Dzik 2 - 1969; Ursus C-355 - 1972; Hakotrac T8 - 1965;
Re: DT-75 projekt wycinanki
Świetnie się zapowiada. Ale to jest tak, że Ty go zaprojektowałeś i teraz testujesz?
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Re: DT-75 projekt wycinanki
Zawsze podziwiam modelarzy za ich cierpliwość i dokładność. Szczególnie gdy tworzą modele z papieru.
@claas w jakiej skali budujesz tego DT?
@claas w jakiej skali budujesz tego DT?
Re: DT-75 projekt wycinanki
Skala 1:25 - taki nieoficjalny kartonowy standard w Polsce.
Półtora strony dalej mam już ukończony podnośnik oraz wszystkie koła układu jezdnego.
dolny zaczep jest zdejmowany z całą belką, którą podczas nieużytkowania mocuje się nad podnośnikiem.
Teraz zmora każdego kartonowego czołgisty - dżdżownice.
tumblr viewer
Półtora strony dalej mam już ukończony podnośnik oraz wszystkie koła układu jezdnego.
dolny zaczep jest zdejmowany z całą belką, którą podczas nieużytkowania mocuje się nad podnośnikiem.
Teraz zmora każdego kartonowego czołgisty - dżdżownice.
tumblr viewer
Re: DT-75 projekt wycinanki
Udało się wykonać gąsienice w czasie krótszym niż zakładałem dzięki wykonanym na zlecenie elementom wycinanym laserowo
Gąski po 44 ogniw na stronę.
Jak ja to mówię: Jak model stoi na kołach to już połowa.
No i w sumie dwa nowe doświadzczenia - pierwszy model na gąsienicach i to nie czołg oraz model już stoi na kołach a nie ma jeszcze silnika.
Gąski po 44 ogniw na stronę.
Jak ja to mówię: Jak model stoi na kołach to już połowa.
No i w sumie dwa nowe doświadzczenia - pierwszy model na gąsienicach i to nie czołg oraz model już stoi na kołach a nie ma jeszcze silnika.
Re: DT-75 projekt wycinanki
Skroplony komunizm! Haha
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Re: DT-75 projekt wycinanki
Planowałem rozpocząć budowę w Święta, a tu okazuje się, że w Święta nastał koniec. Ostatnie dni zostały wykorzystane na budowę kabiny, najbardziej wymagającej części ciągnika. Była duża szansa, że poszycie zewnętrzne kabiny nie będzie pasować, ale się myliłem. W kwestii dachu jednak konieczna będzie edycja części - program idealnie nie rozłożył takich elementów.
Maska wyjątkowo w tym modelu z rozbudowanym szkieletem
I oto model gotowy - 4 miesiące od początku projektowania. Teraz pozostaje chwila odpoczynku, przejrzenie listy poprawek + jakieś Wasze sugestie, zaprojektować jeszcze lemiesz.
Przed Państwem "Legenda sowieckich kołchozów"
Maska wyjątkowo w tym modelu z rozbudowanym szkieletem
I oto model gotowy - 4 miesiące od początku projektowania. Teraz pozostaje chwila odpoczynku, przejrzenie listy poprawek + jakieś Wasze sugestie, zaprojektować jeszcze lemiesz.
Przed Państwem "Legenda sowieckich kołchozów"
Re: DT-75 projekt wycinanki
Robi wrażenie, ale mnie tylko rażą te gąsienice białe - rozumiem ,że będą malowane?
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Re: DT-75 projekt wycinanki
Super, jestem pod dużym wrażeniem.
To teraz jeszcze zrób model pierwszego polskiego samochodu elektrycznego. Da się zrobić model czegoś, co nie istnieje?
To teraz jeszcze zrób model pierwszego polskiego samochodu elektrycznego. Da się zrobić model czegoś, co nie istnieje?
Re: DT-75 projekt wycinanki
To chwilowa awaria, coś po mojej stronie, czy zdjęcia znikły?
Widziałem wcześniej i gratuluję cierpliwości i zręcznośći.
Ja mimo, że pracuję przy bardzo małych elementach nie mam rąk (i czasu...) do takich modeli, a bardzo mi się podobają.
Skąd kolega bierze wymiary i "projekt" wycinanki?
Widziałem wcześniej i gratuluję cierpliwości i zręcznośći.
Ja mimo, że pracuję przy bardzo małych elementach nie mam rąk (i czasu...) do takich modeli, a bardzo mi się podobają.
Skąd kolega bierze wymiary i "projekt" wycinanki?
Re: DT-75 projekt wycinanki
WItam.
W kilka dni powstał lemiesz
I tym akcentem zapraszam na oficjalne zakończenie budowy modelu ciągnika DT-75.
Teraz prace będą dotyczyły generalnie wprowadzenia poprawek oraz opracowania udoskonalonych kół ażurowych.
Gąsienice poprostu dostały za jasny kolor.
Dobrze się złożyło, że można było znaleść dużo rysunków tego ciągnika w rzutach, przekroje i widoki poszczególnych części, więc robota była prosta. Boję się, że przy innych projektach już nie będzie tak łatwo i możliwe, że będzie trzeba przygotować samemu dokumentację 2D.\Alchemik pisze: ↑29 gru 2020, 23:33 To chwilowa awaria, coś po mojej stronie, czy zdjęcia znikły?
Widziałem wcześniej i gratuluję cierpliwości i zręcznośći.
Ja mimo, że pracuję przy bardzo małych elementach nie mam rąk (i czasu...) do takich modeli, a bardzo mi się podobają.
Skąd kolega bierze wymiary i "projekt" wycinanki?
W kilka dni powstał lemiesz
I tym akcentem zapraszam na oficjalne zakończenie budowy modelu ciągnika DT-75.
Teraz prace będą dotyczyły generalnie wprowadzenia poprawek oraz opracowania udoskonalonych kół ażurowych.