XI Bieszczadzka Rajza
V Zlot Starych Ciągników i Samochodów w Krakowie
XI Bieszczadzka Rajza V Zlot Starych Ciągników i Samochodów w Krakowie
XI Bieszczadzka Rajza
VII Zlot Ciągników Zabytkowych Old Rol
VII Zlot Ciągników Zabytkowych Old Rol
VII Zlot Ciągników Zabytkowych Old Rol
VII Zlot Ciągników Zabytkowych Old Rol
Rajd Koguta Oława – Piwniczna Zdrój
Rajd Koguta Oława – Piwniczna Zdrój
Rajd Koguta Oława – Piwniczna Zdrój
Rajd Koguta Oława – Piwniczna Zdrój
Rajd Koguta Oława – Piwniczna Zdrój
XVII Zlot i Wystawa Starych Ciągników i Maszyn Rolniczych
Rajd Koguta Oława – Piwniczna Zdrój XVII Zlot i Wystawa Starych Ciągników i Maszyn Rolniczych
XVII Zlot i Wystawa Starych Ciągników i Maszyn Rolniczych
XVII Zlot i Wystawa Starych Ciągników i Maszyn Rolniczych
Traktorem nad Bałtyk Festiwal Moto Rock
Traktorem nad Bałtyk Festiwal Moto Rock
Traktorem nad Bałtyk Festiwal Moto Rock
Zlot Starych Traktorów na Mazowszu
Traktorem nad Bałtyk Festiwal Moto Rock Hażlach Traktor Power 45. Dni Otwartych Drzwi ŚODR Zlot Starych Traktorów na Mazowszu
Traktorem nad Bałtyk Festiwal Moto Rock
Zlot Starych Traktorów na Mazowszu
Traktorem nad Bałtyk Festiwal Moto Rock Hażlach Traktor Power 45. Dni Otwartych Drzwi ŚODR Zlot Starych Traktorów na Mazowszu
Dodano dnia: 29/03/2019
W 1934 roku, w mieście Fabbrico we Włoszech zaczęły powstawać ciągniki Superlandini, które zrewolucjonizowały włoskie rolnictwo, podobnie jak to miało miejsce w Niemczech za sprawą Lanz Bulldoga. Wyposażony był podobnie jak produkt z Mannheim, w silnik jednocylindrowy o zapłonie żarowym, z tłokiem pracującym poziomo. Moc tej jednostki to 48 KM przy 620 obr/min., a pojemność to „tylko” 12,2 l. Aby uruchomić taki ciągnik, należało najpierw podgrzać gruszę żarową za pomocą specjalnej lutlampy, która była na obowiązkowym wyposażeniu Superlandini. Zastosowanie takiego typu silnika miało kilka niezaprzeczalnych zalet. Po pierwsze konstrukcje te nie wymagały specjalistycznej obsługi, były bardzo wytrzymałe, a ponadto zadowalały się praktycznie każdym rodzajem paliwa – także ciężkimi olejami napędowymi. Skrzynia przekładniowa posiadała 3 przełożenia do przodu + wsteczny. Konstrukcja ciągnika jest zwarta, a masa ciągnika to ponad 3600 kg.
Ostatnie egzemplarze Superlandini wyjechały z bram fabryki w 1951 roku.
Paweł Rychter