1hc102 S15 regeneracja pompy oleju

Ciągniki wykonane własnoręcznie, ale na głównych podzespołach mających ponad 25 lat. Forum na okres próbny - proszę zapoznać się z Regulaminem.
Blusik
Posty: 3
Rejestracja: 19 paź 2017, 0:29

1hc102 S15 regeneracja pompy oleju

Post autor: Blusik »

Cześć

Czy ktoś w warunkach domowych regenerował pompę oleju do tego silnika? Wiem że też S231 ma taką samą pompe
piorun1234
Posty: 381
Rejestracja: 24 maja 2011, 20:55

Re: 1hc102 S15 regeneracja pompy oleju

Post autor: piorun1234 »

Przy pompach zębatych najbardziej wycierają się ścianki boczne na obudowie pompy jak i kołach zębatych przez co traci ciśnienie. W warunkach domowych to najlepiej sprawdza się szlifierka kontowa do takiej precyzyjniej pracy. Daje nam 100% gwarancję że po takim zabiegu możemy ją wyrzucić na złom.
Czeslaw
Posty: 180
Rejestracja: 13 wrz 2011, 23:10

Re: 1hc102 S15 regeneracja pompy oleju

Post autor: Czeslaw »

Pompy zębate regeneruje się szlifując powierzchnie boczne na szlifierce do płaszczyzn. Koła zębate szlifuje się na szlifierce do wałków. Jeśli ktoś ma w domu te maszyny i wie jak to zrobić to nie widzę problemu.Może jednak być zużyta środkowa część pompy, gdzie znajdują się koła zębate . Wtedy już nic nie pomoże.
piorun1234
Posty: 381
Rejestracja: 24 maja 2011, 20:55

Re: 1hc102 S15 regeneracja pompy oleju

Post autor: piorun1234 »

Dokładnie, czasami że względu na nietypowy odlew ciężko ustawić na szlifierce do płaszczyzn.
bergman31
Posty: 1492
Rejestracja: 29 wrz 2011, 20:49

Re: 1hc102 S15 regeneracja pompy oleju

Post autor: bergman31 »

Czeslaw pisze: 08 wrz 2024, 11:00 Może jednak być zużyta środkowa część pompy, gdzie znajdują się koła zębate . Wtedy już nic nie pomoże.
Pracowałem w przedsiębiorstwie gdzie oprócz produkcji elementów hydrauliki siłowej, zakład miał dział regeneracji. Korpusy pomp zębatych były w środku napawane i następnie wytaczane na obrabiarkach numerycznych. Tak regenerowane były głównie pompy hydrauliczne do C-360 i podobne do Zetorów oraz pompy hydrauliczne aluminiowe. Korpusy żeliwne napawane były mosiądzem.
ODPOWIEDZ