Silnik czterosuwowy w MF-70

Wszystko co związane z motoryzacją
Awatar użytkownika
SEBRIGHT
Posty: 2685
Rejestracja: 23 sty 2007, 13:27
Lokalizacja: Dobra (Małopolskie)

Silnik czterosuwowy w MF-70

Post autor: SEBRIGHT »

Jako że od kilku lat zalegają u mnie zwłoki MF70 z padniętym i zdekompletowanym silnikiem postanowiłem go ożywić z silnikiem czterosuwowym - tzn chińską podróbką Hondy. Temat ten u mnie jest mocno poboczny więc idzie powoli. Póki co mam dorobioną kryzę od strony skrzyni biegów pod kosz sprzęgłowy. Została do zrobienie druga od strony silnika plus łącznik, ale tu mnie trzyba wybór silnika nad którym wciąż się zastanawiam. Tzn na pewno będzie to benzyniak, nie wiem jaką moc wybrać. Oryginalny Agrozet miał 8KM przy 4500obr/min, Gutbrod z tą samą skrzynią i silnikiem Bombardier 10KM nie wiem przy ilu obrotach. Chińczyki chyba wszystkie mają moc maksymalną przy około 3600obr/min, natomiast nad mocą się zastanawiam - z wałkiem 25mm dostępne są 9, 13 i 15KM. Szczerze mówiąc najbardziej kusi mnie ten 13KM, ale zastanawiam się czy przy ciężkim koszeniu skrzynia biegów wytrzyma taką moc :?: Kusi mnie ten mocniejszy silnik gdyż przy fabrycznych 8KM, kosiarce ZTR-61 i załączonych zwolnicach i tak zdarzało się że brakowało mu mocy i go dusiło....
Druga rzecz, czy ma ktoś z Forum doświadczenia z 'chińskimi Hondami'? Mam na myśli że patrząc np na allegro są pod najróżniejszymi markami i różnymi cenami, ale czy się też różnią jakością, bo nie mam pojęcia na jaką 'markę' się zdecydować...
Oryginalna Honda niestety ze względu na cenę odpada...
Nie wiem dlaczego, ale nie mogę dodać zdjęć do posta...

Edit: udało się dzień później :)

Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Zetor 25K - 1953; Dolpima PS290 - 1988 (chyba); Dezamet ... - 1988; Żuk A06 - 1980; MF70 - 1980 i 1989; HakoTrac T6 - 1963; Dzik 2 - 1969; Ursus C-355 - 1972; Hakotrac T8 - 1965;
bergman31
Posty: 1491
Rejestracja: 29 wrz 2011, 20:49

Re: Silnik czterosuwowy w MF-70

Post autor: bergman31 »

Przez parę lat użytkowałem traktorek jednoosiowy SAM z kopią silnika Hondy. Marki nie pamiętam, model 168F, bo tylko tyle jest napisane na kartonie od silnika. Moc 6,5KM przy 3600obr/min. Większych problemów z silnikiem nie było a z drobnostek to zrywająca się linka od rozruchu spowodowane przez zadzior w otworze osłony szarpaka. Po za tym uszkodzeniu uległ przewód zapłonowy, który wymieniłem na używany z samochodu. Oprócz tego, raz do roku wymiana świecy zapłonowej i oleju.


Obrazek

https://youtu.be/6uxrHKy-QIk
Awatar użytkownika
SEBRIGHT
Posty: 2685
Rejestracja: 23 sty 2007, 13:27
Lokalizacja: Dobra (Małopolskie)

Re: Silnik czterosuwowy w MF-70

Post autor: SEBRIGHT »

Zgrabny papajek :) Na filmiku idzie dość dziarsko, jak sobie radziło tę 6,5KM?
Zetor 25K - 1953; Dolpima PS290 - 1988 (chyba); Dezamet ... - 1988; Żuk A06 - 1980; MF70 - 1980 i 1989; HakoTrac T6 - 1963; Dzik 2 - 1969; Ursus C-355 - 1972; Hakotrac T8 - 1965;
bergman31
Posty: 1491
Rejestracja: 29 wrz 2011, 20:49

Re: Silnik czterosuwowy w MF-70

Post autor: bergman31 »

Duże przełożenie robiło robotę. Początkowo był trochę za szybki i za słaby, więc obok silnika dołożyłem jeszcze dodatkową przekładnię prasową 1:2 (na filmiku jeszcze bez tej przekładni).
Traktorek orał pługiem konnym o szerokości 23-25cm. Ciągnął kultywator z 5 zębami, tymi szerokimi grudziądzkimi. Obsypywał jeden rząd ziemniaków dwoma redłami. Najciężej miał ciągnąc kopaczkę konną i sadzarkę do ziemniaków ale to już była męczarnia dla traktorka i dla mnie.
Awatar użytkownika
SEBRIGHT
Posty: 2685
Rejestracja: 23 sty 2007, 13:27
Lokalizacja: Dobra (Małopolskie)

Re: Silnik czterosuwowy w MF-70

Post autor: SEBRIGHT »

Ponad rok temat przeszczepu silnika w MFce leżał i nabierał mocy urzędowej, dzisiaj dostałem weny i MF już jeździ z nowym serduchem :)

Przejściówka wału korbowego z 20 na 25mm:
Obrazek

Flansza do zamontowania nowego silnika do oryginalnej skrzyni:
Obrazek Obrazek Obrazek

Silnik zamontowany, zgodnie z przewidywaniami tłumik koliduje z lewym czepigiem:
Obrazek Obrazek

Zaczep muszę odsunąć jakieś 5cm w tył bo flansza przeszkadza i bolca nie da się przełożyć:
Obrazek

Patrząc z boku zmieniła się trochę sylwetka bo żeby ominąć tłumik doginałem i spawałem czepigi - rączki poszły jakieś 15cm do góry - zabieg celowy bo mam prawie 190cm wzrostu i MF był dla mnie i tak za niski...
Obrazek
Linkę gazu też muszę jeszcze dorobić.
Pierwsze przejazdy bez osprzętu już za mną, w tym sezonie mam nadzieję że zdążę go przetestować z kosiarką ŻTR-61, a w zimie odśnieżanie.
Zetor 25K - 1953; Dolpima PS290 - 1988 (chyba); Dezamet ... - 1988; Żuk A06 - 1980; MF70 - 1980 i 1989; HakoTrac T6 - 1963; Dzik 2 - 1969; Ursus C-355 - 1972; Hakotrac T8 - 1965;
ODPOWIEDZ