Remont silnika w vładymircu t-25
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 16 paź 2024, 2:48
Remont silnika w vładymircu t-25
Kiedy trzeba wymienić wał korbowy.Czy można zrobić remont silnika bez wymieniania wału korbowego.czy można założyć nowe panewki na stary wał korbowy
Re: Prawo rekojmi uzywanego ciągnika
Jak wymiary mieszczą się w tolerancji, to można zostawić wał i założyć nowe panewki. Jak się nie mieszczą to trzeba oczenic czy nadaje się wał do szlififu i ewentualnie przeszlifować na wymiar naprawczy.
Re: Prawo rekojmi uzywanego ciągnika






Wał który ma luzy należy wymienić.
Jak ktoś chce można próbować wymieniać same panewki, ale zapewne guzik to da.
Szlifowany wał pęknie i rozwali silnik ....
Re: Prawo rekojmi uzywanego ciągnika
Coś się forum wywaliło? Pomieszany temat,,Prawo rekojmi uzywanego ciągnika" a tu wstawka w wątku z tytułem z ,,Re: Remont silnika w vładymircu t-25"? Czy tylko ja tak widzę?
Re: Prawo rekojmi uzywanego ciągnika
Nie, ktoś źle wybrał temat a potem zmienił go w panelu posta ręcznie...
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Re: Remont silnika w vładymircu t-25
To jak o t25 chodzi, a nie o perkinsa jak w wątku gdzie była wstawka, to też słyszałem wiele opini, że wału t25 lepiej nie szlifować, bo będzie to na krótką metę
Re: Remont silnika w vładymircu t-25
Wymiana wału lub jego naprawa w większości przypadków następuje, gdy gładź czopów przestaje być lusterkiem lub nie trzyma wymiarów. Jeśli wał nie ma zarysowań, można wymienić same panewki i tak często się dzieje. W praktyce nic to nie daje, albo marginalnie, chyba że coś wpadło, jest jakaś rysa na panewce, wtedy tak. Jeśli dysponujemy oryginalnymi panewkami, można zmieniać, jeśli zamiennik jakiś tam , to w myśl zasady "lepsze wrogiem dobrego".Piotr kędzior pisze: ↑16 paź 2024, 2:57 Kiedy trzeba wymienić wał korbowy.Czy można zrobić remont silnika bez wymieniania wału korbowego.czy można założyć nowe panewki na stary wał korbowy
Kolega bolszewik wspomniał wyraźnie że tych wałów się nie szlifuje. Takie są fakty z autopsji osób, które to robiły. Czyli nie da się zawieść do Pana Romka , który na szlifierce do wałów zrobi szlif nawet z dobrą tolerancją i wyda klientowi. Są jeszcze ciekawsze fakty... Nowe wały (rzemieślnicze/stodolane) potrafią nie trzymać wymiarów odnośnie kąta pomiędzy wykorbienieniami oraz kąta zamocowania koła napędu rozrządu. Można wtedy sobie zakładać pozłacane tłoki, platynową pompę wtryskową od Mercedesa oraz wtryskiwacze z samolotu i nie będzie to dobrze chodziło.
Osobiście uważam że da się skutecznie zmniejszyć średnicę czopów do pożądanego wymiaru bez obawy o pęknięcie wału przy eksploatacji, pomimo że te wały mają "ciekawą" budowę. Opłacalność tego żadna, ale możliwość jest. Z drugiej strony, czego się nie robi dla T25

Superol CB wykończył tyle silników, ile wódka ocaliła zwierząt na polowaniach.
Re: Remont silnika w vładymircu t-25
Odkąd pamiętam mechanicy odradzali szlif wału mimo tego,że producent przewidział chyba cztery szlify,bo ponoć pękały.Biorąc pod uwagę,że Polskim mechanikom w tamtych czasach nie wychodziła większość napraw w tym ruskim urządzeniu
,trudno mieć pewność,czy sobie z tym nie radzili,czy faktycznie'"taka jejo kanstrukcja".Silniki chłodzone wiatrem mają swoje prawa i z silnikami od np.Tatry też nieliczni mechanicy dawali radę na zadowalającym poziomie.

Ostatnio zmieniony 16 paź 2024, 18:16 przez pop, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Remont silnika w vładymircu t-25
Z ciekawości problemy po szlifie dotyczą też 3 cylindrowego i 4 cylindrowego brata tego silnika z LTZ?
-
- Posty: 382
- Rejestracja: 24 maja 2011, 20:55
Re: Remont silnika w vładymircu t-25
Wału silnika w T25 się nie szlifuje koniec i kropka. Jest on azotowany i ma minimalną warstwę ale za to bardzo twardą, każda kapitalka wymaga wymiany walu. Nawet szlifujac wal na pierwszy szlif staje się miękki i się zaciera, no chyba że ktos go odda do azotowania to spoko ale raczej wątpię. Jakiś prywaciarz robił wały naweglane jak w Ursusie ale się nie sprawdziły.
Każdy robi jak uważa.
W Boguchwale była firma ZNS i robili kapitalki silników Tatry i inne, ale upadła przez covida...
Każdy robi jak uważa.
W Boguchwale była firma ZNS i robili kapitalki silników Tatry i inne, ale upadła przez covida...