Rozrząd C355
Rozrząd C355
Dzień dobry,
Po złożeniu rozrządu (nowy - SKROPOL) praktycznie nie ma żadnego luzu na kołach zębatych. Koła ładnie weszły i się zazębiły ale luzu nie ma (jest tylko na dolnym pośrednim i kole od pompy). Te nowe koła są takie "kanciate" i mają ostre krawędzie. Myślę sobie, że one się razem trochę "dopracują" i powstanie tam jakiś minimalny luz. Proszę podpowiedzcie czy dobrze myślę i czy mogę to tak zostawić. Z góry dziękuję...
Po złożeniu rozrządu (nowy - SKROPOL) praktycznie nie ma żadnego luzu na kołach zębatych. Koła ładnie weszły i się zazębiły ale luzu nie ma (jest tylko na dolnym pośrednim i kole od pompy). Te nowe koła są takie "kanciate" i mają ostre krawędzie. Myślę sobie, że one się razem trochę "dopracują" i powstanie tam jakiś minimalny luz. Proszę podpowiedzcie czy dobrze myślę i czy mogę to tak zostawić. Z góry dziękuję...
-
- Posty: 381
- Rejestracja: 24 maja 2011, 20:55
Re: Rozrząd C355
Weź kartkę papieru z zeszytu i przepuść ja pomiędzy koła zabate, jak po przecina to lipa a jak przejdzie niepoprzecinana to może być.
Re: Rozrząd C355
Ostatnio zmieniony 06 kwie 2025, 19:17 przez saskin, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Rozrząd C355
Cześć,
Rezultaty takie:
- luz jest pomiędzy kołem napędu pompy a pośrednim górnym,
- luz jest pomiędzy pośrednim dolnym a kołem wału,
- luz jest pomiędzy kołem pompy a pośrednim dolnym.
- luzu brak pomiędzy kołem wałka rozrządu a pośrednim górnym,
- luzu brak pomiędzy kołem wału a pośrednim górnym.
Zrobiłem test z kartki papieru (jak zaproponował kolega powyżej) no i tam gdzie nie ma luzu przecina kartkę. Zdecydowałem, że tak składam, połączę silnik ze skrzynią i uruchomię go. A zadecydowałem bo:
- silnik ze złożonym rozrządem da się obrócić w miarę lekko,
- obrót jest w całym zakresie równy (nie ma zacięć),
- te koła są takie kanciate i mam nadzieję że się dopracują (znajdą luz).
Już się zawiodłem na zestawach ANDORI (różne wagi tłoków) teraz na SKROPOLU (brak luzów)...
W załączniku fotka rozrządu...
Rezultaty takie:
- luz jest pomiędzy kołem napędu pompy a pośrednim górnym,
- luz jest pomiędzy pośrednim dolnym a kołem wału,
- luz jest pomiędzy kołem pompy a pośrednim dolnym.
- luzu brak pomiędzy kołem wałka rozrządu a pośrednim górnym,
- luzu brak pomiędzy kołem wału a pośrednim górnym.
Zrobiłem test z kartki papieru (jak zaproponował kolega powyżej) no i tam gdzie nie ma luzu przecina kartkę. Zdecydowałem, że tak składam, połączę silnik ze skrzynią i uruchomię go. A zadecydowałem bo:
- silnik ze złożonym rozrządem da się obrócić w miarę lekko,
- obrót jest w całym zakresie równy (nie ma zacięć),
- te koła są takie kanciate i mam nadzieję że się dopracują (znajdą luz).
Już się zawiodłem na zestawach ANDORI (różne wagi tłoków) teraz na SKROPOLU (brak luzów)...
W załączniku fotka rozrządu...
Re: Rozrząd C355
Narzekasz na kola, a moze osadzenie czopu kola posredniego nie jest idealne.
Mysle, ze i tak bedzie chodzic. Czesciej luzy sa za duze na nowych kolach i dzwonia.
Mysle, ze i tak bedzie chodzic. Czesciej luzy sa za duze na nowych kolach i dzwonia.
Re: Rozrząd C355
Brak luzu pomiędzy wałek korbowym a pośrednim górnym może być spowodowana chociażby osiowaniem bloku
A pomiędzy wałkiem rozrządu a pośrednim górnym - masz jednakowy brak luzu dookoła? Czy raz jest ciaśniej raz mniej?
A pomiędzy wałkiem rozrządu a pośrednim górnym - masz jednakowy brak luzu dookoła? Czy raz jest ciaśniej raz mniej?
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Re: Rozrząd C355
Być może masz rację. Oś koła pośredniego jest nowa nadwymiarowa (remontowa) bo w bloku było ukruszenie gniazda (FOTO). Wkleiłem to na klej do łożysk.
Re: Rozrząd C355
Ja bloku nie osiowałem tylko wprasowałem nową ośkę koła pośredniego górnego. Wydaję mi się, że raz jest nieznacznie ciaśniej a raz mniej.
Re: Rozrząd C355
Może to być spowodowane np. złym osadzeniem koła rozrządu na klinie.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...