Ursus C-355, 1971 rok

Wszystko o naszych Ursusach
Rolnik Kolekcojner
Posty: 141
Rejestracja: 05 sty 2021, 16:00

Re: Ursus C-355, 1971 rok

Post autor: Rolnik Kolekcojner »

dominik5211 pisze: 19 cze 2025, 9:34 Ustrzelony na zlocie 1971r

Obrazek

Obrazek

Obrazek
To ten sam Ursus, którego zdjęcia wstawiłem na forum w 2022
Niestety nie udało mi się go kupić, a właściciel zmarł. Kupił go mój kuzyn i powoli przywraca do sprawności.
Obrazek
Na zdjęciu za Zetorem stoi mój Ursus 1012, widać kawałek kabiny.
Awatar użytkownika
qkohe155
Posty: 61
Rejestracja: 27 mar 2025, 22:29
Lokalizacja: płd Wlkp
Kontakt:

Re: Ursus C-355, 1971 rok

Post autor: qkohe155 »

Co do gniazd to jak mają być funkcjonalne to ja proponuję pójść na kompromis i w oryginalny wspornik wstawić euro push pull na segerach i wężach, to i z długością rurek nie będzie kłopotu. U siebie tak będę docelowo robił, bo nasza C-355 fabrycznie wyszła z korkami w plecaku(nawet mam do dziś w oryginalnej farbie) i bez wspornika, ale skoro tylu chce się go pozbyć to może i ja poszukam.
szubinska pisze: 18 cze 2025, 11:37 Przy nierównej powierzchni oring tego nie uszczelni i smar będzie wychodził. Brzydko to później wygląda.
Po zdjęciach widać, że jest to starszy typ zwrotnic. Są one znacznie grubsze niż te później stosowane i te które są obecnie dostępne.
To fabrycznie okrągłych nieresorowanych były 2 typy? Współczesne pewnie zależy od producenta, ale widziałem takie co od tura się zgięły zaraz za wyjściem z grubszej części osi. Widziałem też, że są zakończone kwadratem i owalem, ale owal to chyba współczesny twór.
Adam03 pisze: 18 cze 2025, 15:20 Co do jego samego mam pewne obiekcje. Nie wiem czy nie stosowano jeszcze trzeciego typu wspornika, z dodatkowym daszkiem w jego górnej części. Myślę, że przeróbka tego co kupiłem nie będzie w ostateczności jakoś bardzo skomplikowana.
Obrazek
U mnie w 72 jest ewidentnie ten co na tym zdjęciu - czyli z daszkiem i krótszymi uszami. Jak szukasz oryginału to może by ktoś mający alternator wymienił się za dedykowany do alternatora.
Adam03 pisze: 19 cze 2025, 16:10 Dzięki! :D
Pragnę zaznaczyć, że uwielbiam detal. Wszyscy wiemy co zazwyczaj stoi po gospodarstwach - niby C-360, ale silnik z C-4011, obciążniki tylne na 3 śruby i aluminiowa kierownica. Gdy byłem małym szczawikiem, co nie jest jakąś daleką przeszłością zważywszy na to że obecnie mam 22 lata, myślałem że C-360 od C-355 różni się tylko obciążnikami tylnymi i kolorem. Teraz, po przewertowaniu katalogów części, wielu własnych obserwacjach, przeglądnięciu tego forum i wielu dyskusjach z ludźmi, jestem w stanie patrząc po detalach określić z którego roku pochodzi dany ciągnik bez zerkania na tabliczkę znamionową. Oczywiście jak jest zachowany w dużej mierze w oryginale.
Widzę, że z kolegą mamy wiele wspólnego, łącznie z wiekiem... Wczoraj byłem u kogoś obejrzeć jakąś maszynę, obok stoi Ursus. On mówi 4011, a jak zacząłem obchodzić to wyszło na to, że tam z C-4011 nie było absolutnie nic. Na moje C-355, albo składak, może papiery z C-4011...
Awatar użytkownika
Adam03
Posty: 111
Rejestracja: 08 lut 2025, 1:36
Lokalizacja: Wrocław

Re: Ursus C-355, 1971 rok

Post autor: Adam03 »

U mnie w 72 jest ewidentnie ten co na tym zdjęciu - czyli z daszkiem i krótszymi uszami. Jak szukasz oryginału to może by ktoś mający alternator wymienił się za dedykowany do alternatora.
Puściłem ogłoszenie na jednej z grup na FB, może ktoś się odezwie. Przeczuwam, że z jego zdobyciem może być bardzo ciężko...

Przy okazji, skoro tu już jestem, dzisiaj przyjechały opony na przód. Trochę podobne do oryginalnych, ale fakt faktem wzorem i jakością Stomilek nie pobiją.
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Adam03
Posty: 111
Rejestracja: 08 lut 2025, 1:36
Lokalizacja: Wrocław

Re: Ursus C-355, 1971 rok

Post autor: Adam03 »

Jakiś czas temu przyjechały opony na tył :)
Obrazek

Kupiłem też gniazdko elektryczne, najprawdopodobniej produkcji Krakowskich Zakładów Metalowych Przemysłu Terenowego. Typ aluminiowy, czyli taki jak stosowano w C-4011 oraz C-355. Kilkukrotnie puszczałem też ogłoszenie dotyczące wspornika prądnicy, ale bez skutku. Założę ten produkcji współczesnej, później najwyżej go wymienię.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Po dłuższym okresie przestoju spowodowanym budową szklarni i składowaniem materiałów przed garażem, finalnie mogłem wyjechać blokiem aby go wymyć. W trakcie rozbiórki, zauważyłem miedziane podkładki założone między stopy główne a sam blok. Wyjąłem je, a po założeniu panewek z wałem ten prawie nie chciał się ruszać. Skutkiem czego blok pojechał do osiowania, termin realizacji około 3 tygodnie... :roll:

W przyszłym tygodniu przyjedzie piaskarka syfonowa, w tak zwanym międzyczasie będzie okazja zregenerować chociaż oś przednią.
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12760
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

Re: Ursus C-355, 1971 rok

Post autor: Ursus »

Zwróć uwagę po osiowaniu na luzy koło na wale korbowym-koło pośrednie górne, a także wystawanie tłoka. Gdzie dałeś blok do obróbki?
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Awatar użytkownika
Adam03
Posty: 111
Rejestracja: 08 lut 2025, 1:36
Lokalizacja: Wrocław

Re: Ursus C-355, 1971 rok

Post autor: Adam03 »

Do Wrocławia na Rakową. Pytałem znajomych, mówili że najlepiej oddać go tam i nigdzie indziej :)
szubinska
Posty: 600
Rejestracja: 26 lut 2014, 11:47

Re: Ursus C-355, 1971 rok

Post autor: szubinska »

Czy drążki kierownicze też będziesz wymieniał ? Aktualnie oba masz od C-360.
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12760
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

Re: Ursus C-355, 1971 rok

Post autor: Ursus »

Adam03 pisze: wczoraj, 22:38 Do Wrocławia na Rakową. Pytałem znajomych, mówili że najlepiej oddać go tam i nigdzie indziej :)
Tam jest kilka zakładów, ale oddawałem kiedyś na tej ulicy też. Później były jakieś niedociągnięcia i odpuściłem. Teraz robię u p. Hołowatego na Kamieńskiego oraz Moto Szlif Przywory. W między czasie też z 2-3 silniki w Zamet Legnica.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Awatar użytkownika
Adam03
Posty: 111
Rejestracja: 08 lut 2025, 1:36
Lokalizacja: Wrocław

Re: Ursus C-355, 1971 rok

Post autor: Adam03 »

Ursus pisze: dzisiaj, 8:06
Adam03 pisze: wczoraj, 22:38 Do Wrocławia na Rakową. Pytałem znajomych, mówili że najlepiej oddać go tam i nigdzie indziej :)
Tam jest kilka zakładów, ale oddawałem kiedyś na tej ulicy też. Później były jakieś niedociągnięcia i odpuściłem. Teraz robię u p. Hołowatego na Kamieńskiego oraz Moto Szlif Przywory. W między czasie też z 2-3 silniki w Zamet Legnica.
Blok pojechał do niejakiego Pana Luboińskiego.
U Pana Hołowatego robiłem wał ;)
szubinska pisze: dzisiaj, 7:57 Czy drążki kierownicze też będziesz wymieniał ? Aktualnie oba masz od C-360.
Będą wymienione. Nawet nie zauważyłem, że między nimi są różnice i kupiłem nówki do C-360. Z biegiem czasu postaram się znaleźć takie stricte pod C-355. Dzięki za zwrócenie uwagi :)
szubinska
Posty: 600
Rejestracja: 26 lut 2014, 11:47

Re: Ursus C-355, 1971 rok

Post autor: szubinska »

Wiesz może czy da się dokupić same gumki do końcówek drążków które będą pasowały do oryginalnych końcówek ?
Awatar użytkownika
Adam03
Posty: 111
Rejestracja: 08 lut 2025, 1:36
Lokalizacja: Wrocław

Re: Ursus C-355, 1971 rok

Post autor: Adam03 »

Tego niestety nie wiem, one nie były zunifikowane z nowszym typem?
szubinska
Posty: 600
Rejestracja: 26 lut 2014, 11:47

Re: Ursus C-355, 1971 rok

Post autor: szubinska »

Możliwe że są zunifikowane, ale czy do nowszego typu są gumki ?
ODPOWIEDZ