SMAROWANIE - jakie oleje, jakie smary itd.
- Deleted_User
- Posty: 2796
- Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00
RE: SMAROWANIE - jakie oleje, jakie smary itd.
Do silnika jak chcesz wlać to na pokrywie zaworów jest taki jakby grzybek i tamtędy wlewasz olej.Spuszczasz go po lewej stronie(patrząc od tyłu) na dole przy rozruszniku(bynajmniej tak jest w mojej C-330 ale te ciągniki się dużo nie różnią).Nie zapomniej o filtrze oleju(jeśli masz bączkowy to go wyczyść).Wymień dla świętego spokoju filtry paliwa i powietrza.W pompie też chcesz wymienić?
RE: SMAROWANIE - jakie oleje, jakie smary itd.
Nabyłem wszystko, co trzeba: oleje, filtry itd. i zamierzam rozpocząć akcję wymiany "płynów ustrojowych".
W silniku jest jakiś olej - HGW jaki. Prawdopodobnie jakieś mineralne byle co. Proszę, poradźcie, czy i czym przepłukać silnik przed wlaniem nowego oleju (zgodnie z radami zawartymi w tym wątku będzie to Superol CC).
W silniku jest jakiś olej - HGW jaki. Prawdopodobnie jakieś mineralne byle co. Proszę, poradźcie, czy i czym przepłukać silnik przed wlaniem nowego oleju (zgodnie z radami zawartymi w tym wątku będzie to Superol CC).
RE: SMAROWANIE - jakie oleje, jakie smary itd.
Nie ?, a to ciekawe, bo ja płukałem kilka i to zarówno benzynowych jak i diesli bardzo powszechna praktyka .....
RE: SMAROWANIE - jakie oleje, jakie smary itd.
Powiem tak ja też kilka razy płukałem różne silniki ,i robiłem to ropą poprostu zalewałem silnik ropą i odpalałem ma krótką chwile.I do tej pory te silniki chodza.
RE: SMAROWANIE - jakie oleje, jakie smary itd.
witam . co do płukania silników to zgadzam się z wypowiedzią poprzedników , że płukać można najlepiej to chyba ropą , wlać i odpalić na naprawde krótką chwile i tak kilka razy,najważniejsze żeby magistrala sie przepłukała . a co do spuszczania oleju to najlepiej jak przed spuszczeniem silnik troche porobi w polu lub niech nawet pochodzi na wolnych obrotach ,żeby olej był żadki. pozdrawiam
RE: SMAROWANIE - jakie oleje, jakie smary itd.
Ja też płukałem ropą z tym że w przypadku benzyniaka wykręciłem świece i chełtałem go rozrusznikiem.
W przypadku diesli ropą pod ciśnieniem z lancy (odkręcałem miskę).
W przypadku motocykli benzyna ekstrakcyjna i "szejker".
O płukaniu skrzyń czy tym podobnych to chyba norma ....
W przypadku diesli ropą pod ciśnieniem z lancy (odkręcałem miskę).
W przypadku motocykli benzyna ekstrakcyjna i "szejker".
O płukaniu skrzyń czy tym podobnych to chyba norma ....
RE: SMAROWANIE - jakie oleje, jakie smary itd.
Bo silnik płucze się jak coś się stało nie dla sportu.
Np. ja płukałem silnik jak zważył się olej.
Ewentualnie przy remoncie głównym.
Odkręcenie miski + wymycie ropownicą silnia od spodu to też płukanie.
Np. ja płukałem silnik jak zważył się olej.
Ewentualnie przy remoncie głównym.
Odkręcenie miski + wymycie ropownicą silnia od spodu to też płukanie.
RE: SMAROWANIE - jakie oleje, jakie smary itd.
Jak wyczyścić silnik po remoncie przez który raz został przelany olej a silnik bez miski ssaka i gołymi zaworami stoi już 2 rok w szkopie. w silniku z oleju zrobiła się smoła. Jest to zetor super 50.
RE: SMAROWANIE - jakie oleje, jakie smary itd.
słuchajcie a ile oleju wchodzi do zetora k 25 i jaki olej tam w ogóle mam wlewać proszę o szybka odpowedz
pozdrawiam konrad*tup*
pozdrawiam konrad*tup*
RE: SMAROWANIE - jakie oleje, jakie smary itd.
Gdzie ? Do silnika: Superol CC około bodajże 8 l
- przemekcypry
- Posty: 36
- Rejestracja: 15 sty 2011, 16:28
RE: SMAROWANIE - jakie oleje, jakie smary itd.
A propo wymiany wystarczy 1 raz w roku.Zaleca sie wymiane po jesiennej orce, niepowinno sie czekac do wiosny bo w przepalonym oleju ktory postoi przez zime tworzą sie kwasy ktore zżerają silnik
RE: SMAROWANIE - jakie oleje, jakie smary itd.
Chłopie weź się przyłóż do tej ortografii no!!!
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
-
- Posty: 73
- Rejestracja: 02 lis 2011, 13:16
RE: SMAROWANIE - jakie oleje, jakie smary itd.
Panowie, nie płucze się silnila ropą!! Zalany ropą silnik trzeba płukać z ropy. Wyczytałem w jakiejś instrukcji że płukać można olejem maszynowym. Po płukaniu ropą i wypuszczeniu jej z silnika część z niej napewno zostanie w silniku, po wlaniu oleju rozrzedzi go!! Więc rozmowy na temat suchego startu i lepkości oleju po takim zabiegu tracą sens.
Na logike żeby spuśc trzeba go rozgrzać konkretnie, wtedy lepiej spłynie.
Na logike żeby spuśc trzeba go rozgrzać konkretnie, wtedy lepiej spłynie.
- chrapek3011
- Posty: 4000
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: SMAROWANIE - jakie oleje, jakie smary itd.
Kiedyś był olej wrzecionowy i tym się płukało.Teraz kupuje się najtańszy olej rzadki jak nie wiem,można zrobić to raz i można kilka razy,w zależności od zasobności portfela.
-
- Posty: 73
- Rejestracja: 02 lis 2011, 13:16
RE: SMAROWANIE - jakie oleje, jakie smary itd.
o właśnie pomyliłem się nie maszynowy tylko wrzecionowy. Sam raczej nie płucze silników jeśli już to tym samym olejem który wlewam. Leje olej rozgrzewam, wypuszczam i wlewam właściwy.
- chrapek3011
- Posty: 4000
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: SMAROWANIE - jakie oleje, jakie smary itd.
No i prawidłowo.
RE: SMAROWANIE - jakie oleje, jakie smary itd.
Pytanie dla doświadczonych - oczekuję konkretnej odpowiedzi.
Czy posmarowanie szpilek mocujących tłumik z kolektorem wydechowym grafitem, ułatwi w przyszłości ich odkręcenie, czy wręcz przeciwnie, grafit wypali się i zapiecze gwint?????
Czy posmarowanie szpilek mocujących tłumik z kolektorem wydechowym grafitem, ułatwi w przyszłości ich odkręcenie, czy wręcz przeciwnie, grafit wypali się i zapiecze gwint?????
- przemekprzemek2
- Posty: 218
- Rejestracja: 20 lut 2008, 21:14
RE: SMAROWANIE - jakie oleje, jakie smary itd.
Oj wydaje mi sie że zapiecze, ale nie jestem pewien.
RE: SMAROWANIE - jakie oleje, jakie smary itd.
Tam żaden smar nie pomoże. No chyba, że z NASA.
Trzeba przecierpieć ciężkie odkręcanie włącznie z urywaniem szpilek.
Ewentualnie zakupić lub dorobić z nierdzewki (kwasówki).
Trzeba przecierpieć ciężkie odkręcanie włącznie z urywaniem szpilek.
Ewentualnie zakupić lub dorobić z nierdzewki (kwasówki).