RE: 1CA90

Wszystko o stacjonarnych silnikach rolniczych
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 5011
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: 1CA90

Post autor: Bolszewik »

To podobno 1/4 silnika 4C90. :confused:
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 5011
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: 1CA90

Post autor: Bolszewik »

Napisz do andorii e-maila. Ja napisałem, grzecznie poprosiłem to dostałem cała instrukcje do 4C90 w formie elektronicznej.
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
Awatar użytkownika
olowaty
Posty: 674
Rejestracja: 29 maja 2008, 12:17

RE: 1CA90

Post autor: olowaty »

Musisz napisać ładnie i elokwentnie. Wiem coś o tym. Jak im kulturalnie napiszesz to odpowiadają z dnia na dzień. A i nie zapomnij podpisać się imieniem i nazwiskiem. Nie wiem czemu ale na maile bez podpisu nie chcą odpowiadać.
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 5011
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: 1CA90

Post autor: Bolszewik »

Bo to nie ładnie się nie podpisać :no:
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
Awatar użytkownika
Deleted_User
Posty: 2796
Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00

RE: 1CA90

Post autor: Deleted_User »

Posiadam silnik 1ca90 o mocy 4,8kw obroty 2000.W jaki sposób można podnieść obroty silnika, czy jest to możliwe.
Awatar użytkownika
olowaty
Posty: 674
Rejestracja: 29 maja 2008, 12:17

RE: 1CA90

Post autor: olowaty »

Turbosprężarkę załóż. A tak na serio to nie wiem czy da rade podnieść moć w takim silniku. Jest to wół roboczy, nastawiony raczej na moment obrotowy.
Awatar użytkownika
Deleted_User
Posty: 2796
Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00

RE: 1CA90

Post autor: Deleted_User »

Wszystkie które widziałem mają 3000 obrotów,może jest zdławiony na pompie, inna dafka paliwa itp.
zp1_pp
Posty: 51
Rejestracja: 12 maja 2007, 0:43

RE: 1CA90

Post autor: zp1_pp »

Witajcie.
Posiadam silnik 1CA90 od nowości. Mam gdzieś na półce katalog części zamiennych i instrukcję obsługi. mogę skopiować i przesłać za pobraniem.
Silnik wiedzą wszyscy, jest wykonany ze stopów lekkich. Moge o nim napisać tylko dobre opinie, gdyż pracuje u moicjh rodziców w samie od prawie 20 lat i nic mu nigdy nie dolegało. Zimą moga byc problemy z rozruchem ręcznym, ale rozrusznik elektryczny, dobra bateria (jak do każdego diesla), troche oleju silnikowego w odpowiednie miejsce w pokrywie zaworów i ... nie ma siły.
Z częściami zamiennymi, to raczej nie ma problemu.
Silnik w podstawowej wersji miał (7,4kW) 10 KM i 3000 obr/min. Były wersje z okrojonymi obrotami, a tym samym i mocą. Stosowano je do motopomp, gdyż w takim przypadku nie jest potrzebna aż tak duża moc i tak wysokie obroty. Z tego co wiem, różnica konstrukcyjna polegała na zastosowaniu inaczej wysterowanego regluatora obrotów. Czy się da zmienić to w prosty sposób w praktyce - nie wiem.

Rozrusznik elektryczny zastosowano w tym silniku od FIATa 126p, podobnie filtr powietrza, alternator od Poloneza (wersja bez regulatora napięcia)

Silniki 10 konne stosowano w miniciągnikach TUR 10D, POLDEK, ELPOL K1, miniwalcach drogowych, piaskarkach, maszynach budowlanych itp.

P.S. A na którym złomie sprzedają takie silniki???
Awatar użytkownika
Deleted_User
Posty: 2796
Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00

RE: 1CA90

Post autor: Deleted_User »

kupił bym taki silnik najlepiej do remontu 1ca90
gg 10578296
Awatar użytkownika
Deleted_User
Posty: 2796
Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00

RE: 1CA90

Post autor: Deleted_User »

witam; mam na sprzedanie taki silnik, słaba kompresja, tel: 665971650.
ODPOWIEDZ