RE: 1CA90
RE: 1CA90
To podobno 1/4 silnika 4C90. 
RE: 1CA90
Napisz do andorii e-maila. Ja napisałem, grzecznie poprosiłem to dostałem cała instrukcje do 4C90 w formie elektronicznej.
RE: 1CA90
Bo to nie ładnie się nie podpisać :no:
- Deleted_User
- Posty: 2796
- Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00
RE: 1CA90
Posiadam silnik 1ca90 o mocy 4,8kw obroty 2000.W jaki sposób można podnieść obroty silnika, czy jest to możliwe.
- Deleted_User
- Posty: 2796
- Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00
RE: 1CA90
Wszystkie które widziałem mają 3000 obrotów,może jest zdławiony na pompie, inna dafka paliwa itp.
RE: 1CA90
Witajcie.
Posiadam silnik 1CA90 od nowości. Mam gdzieś na półce katalog części zamiennych i instrukcję obsługi. mogę skopiować i przesłać za pobraniem.
Silnik wiedzą wszyscy, jest wykonany ze stopów lekkich. Moge o nim napisać tylko dobre opinie, gdyż pracuje u moicjh rodziców w samie od prawie 20 lat i nic mu nigdy nie dolegało. Zimą moga byc problemy z rozruchem ręcznym, ale rozrusznik elektryczny, dobra bateria (jak do każdego diesla), troche oleju silnikowego w odpowiednie miejsce w pokrywie zaworów i ... nie ma siły.
Z częściami zamiennymi, to raczej nie ma problemu.
Silnik w podstawowej wersji miał (7,4kW) 10 KM i 3000 obr/min. Były wersje z okrojonymi obrotami, a tym samym i mocą. Stosowano je do motopomp, gdyż w takim przypadku nie jest potrzebna aż tak duża moc i tak wysokie obroty. Z tego co wiem, różnica konstrukcyjna polegała na zastosowaniu inaczej wysterowanego regluatora obrotów. Czy się da zmienić to w prosty sposób w praktyce - nie wiem.
Rozrusznik elektryczny zastosowano w tym silniku od FIATa 126p, podobnie filtr powietrza, alternator od Poloneza (wersja bez regulatora napięcia)
Silniki 10 konne stosowano w miniciągnikach TUR 10D, POLDEK, ELPOL K1, miniwalcach drogowych, piaskarkach, maszynach budowlanych itp.
P.S. A na którym złomie sprzedają takie silniki???
Posiadam silnik 1CA90 od nowości. Mam gdzieś na półce katalog części zamiennych i instrukcję obsługi. mogę skopiować i przesłać za pobraniem.
Silnik wiedzą wszyscy, jest wykonany ze stopów lekkich. Moge o nim napisać tylko dobre opinie, gdyż pracuje u moicjh rodziców w samie od prawie 20 lat i nic mu nigdy nie dolegało. Zimą moga byc problemy z rozruchem ręcznym, ale rozrusznik elektryczny, dobra bateria (jak do każdego diesla), troche oleju silnikowego w odpowiednie miejsce w pokrywie zaworów i ... nie ma siły.
Z częściami zamiennymi, to raczej nie ma problemu.
Silnik w podstawowej wersji miał (7,4kW) 10 KM i 3000 obr/min. Były wersje z okrojonymi obrotami, a tym samym i mocą. Stosowano je do motopomp, gdyż w takim przypadku nie jest potrzebna aż tak duża moc i tak wysokie obroty. Z tego co wiem, różnica konstrukcyjna polegała na zastosowaniu inaczej wysterowanego regluatora obrotów. Czy się da zmienić to w prosty sposób w praktyce - nie wiem.
Rozrusznik elektryczny zastosowano w tym silniku od FIATa 126p, podobnie filtr powietrza, alternator od Poloneza (wersja bez regulatora napięcia)
Silniki 10 konne stosowano w miniciągnikach TUR 10D, POLDEK, ELPOL K1, miniwalcach drogowych, piaskarkach, maszynach budowlanych itp.
P.S. A na którym złomie sprzedają takie silniki???
- Deleted_User
- Posty: 2796
- Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00
RE: 1CA90
kupił bym taki silnik najlepiej do remontu 1ca90
gg 10578296
gg 10578296
- Deleted_User
- Posty: 2796
- Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00
RE: 1CA90
witam; mam na sprzedanie taki silnik, słaba kompresja, tel: 665971650.