BIEGI W wladimircu
- Deleted_User
- Posty: 2796
- Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00
BIEGI W wladimircu
Witam.
mam pytanie ja się zmienia biegi w wladimircu.
Prosił bym o wyjesnienie jak byście mogli.B)
mam pytanie ja się zmienia biegi w wladimircu.
Prosił bym o wyjesnienie jak byście mogli.B)
RE: BIEGI W wladimircu
Pierwasza wersja Władimirca, ciągnik miał nieco inne oblachowanie

Druga wersja miała wszystkie biegi w jednym lewarku. Właśnie takiego mam (z roku 1981). Właściwie to miałem bo dokonałem przeróbki aby mieć wydzielony rewers.
Widać że w grzebieniu została zaspawana pozycja przód / tył, a z przodu przybyła dodatkowa wajcha nawrotu.
Tabliczka ze schematem biegów.
W ostatniej wersji jest wydzielona dźwignia nawrotu oraz zmieniony nieco układ biegów. Przełożenie I / II powoduje że mamy biegi parzyste lub nie parzyste. Jest to znacznie lepsze rozwiązanie niż w moim egzemplarzu gdyż w praktyce jeżdżę na II przełożeniu. Mam więc 3,4,6. Czasami 3 jest za szybka i wtedy długo schodzi żeby zmienić bieg na 2. Poza tym na I przełożeniu mam 1,2,5 czyli w praktyce 5 jest zupełnie nie użyteczna. Redukcja np. 4 -> 5 -> 6 jest niewykonalna w praktyce, od razu 4 -> 6.
Wersja z początku lat dziewięćdziesiątych.
PS. Trzeba było wstawić pytanie do tematu "Skrzynia Biegów" ale niech tam już będzie osobny temat

Druga wersja miała wszystkie biegi w jednym lewarku. Właśnie takiego mam (z roku 1981). Właściwie to miałem bo dokonałem przeróbki aby mieć wydzielony rewers.


W ostatniej wersji jest wydzielona dźwignia nawrotu oraz zmieniony nieco układ biegów. Przełożenie I / II powoduje że mamy biegi parzyste lub nie parzyste. Jest to znacznie lepsze rozwiązanie niż w moim egzemplarzu gdyż w praktyce jeżdżę na II przełożeniu. Mam więc 3,4,6. Czasami 3 jest za szybka i wtedy długo schodzi żeby zmienić bieg na 2. Poza tym na I przełożeniu mam 1,2,5 czyli w praktyce 5 jest zupełnie nie użyteczna. Redukcja np. 4 -> 5 -> 6 jest niewykonalna w praktyce, od razu 4 -> 6.

PS. Trzeba było wstawić pytanie do tematu "Skrzynia Biegów" ale niech tam już będzie osobny temat
- Deleted_User
- Posty: 2796
- Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00
RE: BIEGI W wladimircu
a co to znaczy Pb i Pw oraz co to znaczy I i II
RE: BIEGI W wladimircu
Chodzi ci o zdjęcia tabliczki ?
Nie, to właśnie był nawrót.
Najpierw ustawiałeś I / II, czyli odpowiednio 1,2,5 / 3,4,6 potem Bp (naprzód) / Bw (wstecz) teraz dopiero wybierałeś któryś z trzech biegów.
Oprócz tych trzech jest jeszcze bieg terenowy zależnie od tego czy jest I czy II jest on szybszy lub wolniejszy. Jednak działa on tylko do przodu.
Oczywiście I / II nie musiałeś wbijać przy zmianie biegu w ramach wybranego zakresu. Jeśli jednak jedziesz np. 3 i chcesz cofnąć również na 3 to musisz wybić 3 zmienić nawrót i ponownie wbić 3. Ponieważ zabiera to masę czasu, a do tego nadwyręża bez potrzeby sprzęgło i skrzynie biegów dokonałem przeróbki. tak aby mieć osobną dźwignie nawrotu. Można też po prostu kupić lewarek nowszego typu z nawrotem.
Nie, to właśnie był nawrót.
Najpierw ustawiałeś I / II, czyli odpowiednio 1,2,5 / 3,4,6 potem Bp (naprzód) / Bw (wstecz) teraz dopiero wybierałeś któryś z trzech biegów.
Oprócz tych trzech jest jeszcze bieg terenowy zależnie od tego czy jest I czy II jest on szybszy lub wolniejszy. Jednak działa on tylko do przodu.
Oczywiście I / II nie musiałeś wbijać przy zmianie biegu w ramach wybranego zakresu. Jeśli jednak jedziesz np. 3 i chcesz cofnąć również na 3 to musisz wybić 3 zmienić nawrót i ponownie wbić 3. Ponieważ zabiera to masę czasu, a do tego nadwyręża bez potrzeby sprzęgło i skrzynie biegów dokonałem przeróbki. tak aby mieć osobną dźwignie nawrotu. Można też po prostu kupić lewarek nowszego typu z nawrotem.
- Deleted_User
- Posty: 2796
- Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00
RE: BIEGI W wladimircu
ok dzieki. a co jerst nad biegiem 3 / 1 . ?
RE: BIEGI W wladimircu
Biegi redukcyjne, terenowe, żółw jak zwał tak zwał. Działają tylko do przodu zależnie od tego czy jest I czy II jest szybszy lub wolniejszy.
Opis niezbyt wyraźny w każdym razie jest tam (I Red) / (II Red)
Gdzieś w instrukcji wyczytałem że używanie 1 jest dozwolone tylko na krótkich odcinkach.
Opis niezbyt wyraźny w każdym razie jest tam (I Red) / (II Red)
Gdzieś w instrukcji wyczytałem że używanie 1 jest dozwolone tylko na krótkich odcinkach.
- Deleted_User
- Posty: 2796
- Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00
RE: BIEGI W wladimircu
OKI dzieki wielkie
B)
B)
- Deleted_User
- Posty: 2796
- Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00
RE: BIEGI W wladimircu
Moglby ktos wstawic schemat albo rozpisac mi biegi w T25 z 2 dzwigniami ? Ze na jednej sa biegi a na drogiej reduktor (szosowe,terenowe,przod,tyl)
- przemekprzemek2
- Posty: 218
- Rejestracja: 20 lut 2008, 21:14
RE: BIEGI W wladimircu
a wersja leda?
skomplikowane jest to troszke
skomplikowane jest to troszke
RE: BIEGI W wladimircu
Drugi post od góry wszystkie wersje biegów.
Kliknij pierwszą miniaturkę to jest skan z książki.

Kliknij pierwszą miniaturkę to jest skan z książki.

- Deleted_User
- Posty: 2796
- Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00
RE: BIEGI W wladimircu
Troche skomplikowanie to wyglada moglby ktos to opisac po swojemu albo cos ?:>
RE: BIEGI W wladimircu
Wciskasz sprzęgło do oporu.
Lewą wajchą ustawiasz bieg.
Prawą ustawiasz najpierw u góry "I" (w prawo) lub "II" (w lewo) zakres.
Potem prawą wajchę w dół i masz wbitą jazdę do przodu.
Jeśli pociągniesz nieco w prawo masz luz, a od oporu w prawo wsteczny.
Do tyłu nie wolno jeździć na redukcyjnych.
Istnieją dwie odmiany tej skrzyni co widać na rysunkach:" dwa kwadraciki" rys 4. i "dwa zygzaki" rys 4a, w sumie na jedno wychodzi.
Skomplikowane jest tylko to czego jeszcze nie umiemy.
Lewą wajchą ustawiasz bieg.
Prawą ustawiasz najpierw u góry "I" (w prawo) lub "II" (w lewo) zakres.
Potem prawą wajchę w dół i masz wbitą jazdę do przodu.
Jeśli pociągniesz nieco w prawo masz luz, a od oporu w prawo wsteczny.
Do tyłu nie wolno jeździć na redukcyjnych.
Istnieją dwie odmiany tej skrzyni co widać na rysunkach:" dwa kwadraciki" rys 4. i "dwa zygzaki" rys 4a, w sumie na jedno wychodzi.
Skomplikowane jest tylko to czego jeszcze nie umiemy.

- Deleted_User
- Posty: 2796
- Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00
RE: BIEGI W wladimircu
A czego niewolno jezdzic do tylu na redukcyjnych ?
RE: BIEGI W wladimircu
Bo tak pisze w instrukcji.
Koło zębate od biegów redukcyjnych napędza też WOM. Może to jest powód, nie znam nikogo kto by próbował jeździć na redukcyjnych do tyłu, a sam też nie próbowałem i próbować nie zamierzam.
Koło zębate od biegów redukcyjnych napędza też WOM. Może to jest powód, nie znam nikogo kto by próbował jeździć na redukcyjnych do tyłu, a sam też nie próbowałem i próbować nie zamierzam.
- Deleted_User
- Posty: 2796
- Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00
RE: BIEGI W wladimircu
Moj szwagier ma wlasnej roboty kosiarke do ziemiakow (chwasty pomiedzy) to najlepiej wlasnie kosi sie jadac do tylu... a napedzana jest WOM .. wiec..
- Ursus c-325
- Posty: 1712
- Rejestracja: 10 wrz 2006, 12:17
RE: BIEGI W wladimircu
Nie wolno nie znaczy, że się nie da. Musi być jakiś powód skoro tak napisali w instrukcji.
Ja także nie próbowałbym czegoś czego instrukcja odradza.
Ja także nie próbowałbym czegoś czego instrukcja odradza.
RE: BIEGI W wladimircu
Nie wiem pisze jak byk na każdej tabliczce ze schematem biegów "Nie wolno jeździć biegami redukcyjnymi do tyłu" to nie próbowałem. Pytałem kilku znajomych czemu, odpowiedzi dostawałem w różnych formach
w każdym razie "Nie wolno".
Nie znam dokładnego powodu możliwości jest wiele, jakoś nie ciekawie mnie co by było gdyby spróbować.

Nie znam dokładnego powodu możliwości jest wiele, jakoś nie ciekawie mnie co by było gdyby spróbować.
RE: BIEGI W wladimircu
Ja kiedyś cofając przez pomyłkę wrzuciłem redukcyjny i ciągnik w ogóle nie jechał. Z biegami nic się nie stało.