c 325
- chrapek3011
- Posty: 4000
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: c 325
Według starej instalacji oryginalnej postojówki czerwony,krótkie zielony i długie czarny.
- chrapek3011
- Posty: 4000
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: c 325
Sygnał niebieski,stop czarny,szperacz żółty.
- chrapek3011
- Posty: 4000
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: c 325
No dobrze i teraz każdy obwód od początku do końca trzeba machnąć tym samym kolorem o odpowiednim przekroju.
RE: c 325
Dodatkowo to gruby kabel daj od akumulatora do masy, a zamocuj go nie obok akumulatora jak jest fabrycznie tylko przykręć pod śrubę rozrusznika.
Po drodze zamontuj "hebel". Stacyjki są niestety podłej jakości i wtykanie/wyciąganie kluczyka powoduje szybkie zużycie. Poza tym hebel daje 99% pewności.
Dzięki temu na rozrusznik który jest największym odbiornikiem zawsze maksymalny prąd. Nie ma strat na przyrdzewiałych blachach, iluś tam śrubach itd. Obecnie wszystkie samochody mają przewód masy podpięty do rozrusznika.
Racja żeby dodać masę do lamp, ale radzę iść za ciosem i wciągnąć w wiązkę dodatkowy kabel masowy do wszystkich lamp i kierunkowskazów.
Wymieniłem sporo instalacji i wszystkie uzupełniam w ten sposób - pracują bezbłędnie.
Takie zmiany nie wpływają też na oryginał bo w zasadzie ich nie widać. Można to ładnie umiejscowić tak że nie widać.
Po drodze zamontuj "hebel". Stacyjki są niestety podłej jakości i wtykanie/wyciąganie kluczyka powoduje szybkie zużycie. Poza tym hebel daje 99% pewności.
Dzięki temu na rozrusznik który jest największym odbiornikiem zawsze maksymalny prąd. Nie ma strat na przyrdzewiałych blachach, iluś tam śrubach itd. Obecnie wszystkie samochody mają przewód masy podpięty do rozrusznika.
Racja żeby dodać masę do lamp, ale radzę iść za ciosem i wciągnąć w wiązkę dodatkowy kabel masowy do wszystkich lamp i kierunkowskazów.
Wymieniłem sporo instalacji i wszystkie uzupełniam w ten sposób - pracują bezbłędnie.
Takie zmiany nie wpływają też na oryginał bo w zasadzie ich nie widać. Można to ładnie umiejscowić tak że nie widać.
RE: c 325
zgadzam się. ... i dzięki za poradę, kabelasowy dołożę, rak jak w oprawka ch lamp przednich jest miejsce na masę a kanał masowy szedł do rozdzielki i umocowany do mocowania tej rozdzielki.
a Hebel taki to był ? czy tylko dobrze jest wstawić taki.
a Hebel taki to był ? czy tylko dobrze jest wstawić taki.
RE: c 325
Hebel ważna sprawa nawet piorytetowa. Wyłączniki masy sa różne różniste z kluczykiem i bez taki daj co by prądowo dał rade.
Stacyjki są słabe i musiałem zrobić obejście stacyjki bo już nie dawała rady przy odpalaniu, służy tylko do przełączania oświetlenia a wyłączanie napięcia heblem.
Masa oczywiście do każdej lampy i kierunkowskazu bo zrobi się raz i nie martwisz się o przygasanie świateł.
Pamiętamy o bezpiecznikach.
Możesz dać jeden aku 12V a wolne miejsce wykorzystać na dodatkową skrzynke na narzędzia.
Stacyjki są słabe i musiałem zrobić obejście stacyjki bo już nie dawała rady przy odpalaniu, służy tylko do przełączania oświetlenia a wyłączanie napięcia heblem.
Masa oczywiście do każdej lampy i kierunkowskazu bo zrobi się raz i nie martwisz się o przygasanie świateł.
Pamiętamy o bezpiecznikach.
Możesz dać jeden aku 12V a wolne miejsce wykorzystać na dodatkową skrzynke na narzędzia.
-
- Posty: 250
- Rejestracja: 24 mar 2013, 12:11
RE: c 325
Spawy nie pokrzywiły tarcz.
RE: c 325
jeszcze szlif i otwory ... no i z dekady skalibrować otwór wału kola. potem obręcze są pęknięcia i trzeba je przespawać.
jeszcze szlif i otwory ... no i z dekady skalibrować otwór wału kola. potem obręcze są pęknięcia i trzeba je przespawać.
co ty... to gruby materiał zabiera ciepło moment,a z resztą to wytłoczone jest i stabilne samo w sobie. ale...... nie napażalem za razem ,tylko etapami.
nie einem jak jest w orginale ,czy obciazniki dolega lu po całości do talerza tarczy ,czy był odstęp. teraz 10 mm krążek naspawany wiec trzeba o jakiś dystansach dumowych pomyśleć co by trochę napierało na talerz.
teraz napunktować dokładnie i można wiercić.




gotowe. otwory oczywiscie.



felgi piaskowane, ale od stania w tych największych porach naszła ruda. a to mnie najbardziej wkurza. prysnelem jakimś odrdzewiaczem i szczotka jadę ...*no*

widać na Feldze pęknięcia.
jeszcze szlif i otwory ... no i z dekady skalibrować otwór wału kola. potem obręcze są pęknięcia i trzeba je przespawać.
co ty... to gruby materiał zabiera ciepło moment,a z resztą to wytłoczone jest i stabilne samo w sobie. ale...... nie napażalem za razem ,tylko etapami.
nie einem jak jest w orginale ,czy obciazniki dolega lu po całości do talerza tarczy ,czy był odstęp. teraz 10 mm krążek naspawany wiec trzeba o jakiś dystansach dumowych pomyśleć co by trochę napierało na talerz.
teraz napunktować dokładnie i można wiercić.




gotowe. otwory oczywiscie.



felgi piaskowane, ale od stania w tych największych porach naszła ruda. a to mnie najbardziej wkurza. prysnelem jakimś odrdzewiaczem i szczotka jadę ...*no*

widać na Feldze pęknięcia.
RE: c 325
Dlatego po piaskowaniu powinno się od razu rzucać podkład. Bo tak to masz podwójną robotę 

Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
RE: c 325
potrójną. :@ dobrze by było podkład dać ale cóż , zawiódł człowiek. miało być ze jak przyjadę to przystąpi do piaskowania , a ja podkład szybko i spokój. a ja przyjechałem a felgi juz 3 miesiące po piaskowaniu byly. teraz szukam jakiegoś środka odrdzewiaczem co by jak najlepiej to zmyć.
potrójną. :@ dobrze by było podkład dać ale cóż , zawiódł człowiek. miało być ze jak przyjadę to przystąpi do piaskowania , a ja podkład szybko i spokój. a ja przyjechałem a felgi juz 3 miesiące po piaskowaniu byly. teraz szukam jakiegoś środka odrdzewiaczem co by jak najlepiej to zmyć.
potrójną. :@ dobrze by było podkład dać ale cóż , zawiódł człowiek. miało być ze jak przyjadę to przystąpi do piaskowania , a ja podkład szybko i spokój. a ja przyjechałem a felgi juz 3 miesiące po piaskowaniu byly. teraz szukam jakiegoś środka odrdzewiaczem co by jak najlepiej to zmyć.
RE: c 325
Jest na to sposób - podkład reaktywny. Ja swoje felgi w ciapku po piaskowaniu malowałem na sam początek właśnie podkładem reaktywnym, a dopiero później podkładem epoksydowym. Reaktywny zżera rdze. Dobra robota z felgami - teraz już nie popękają.
Facebook. old URSUS tractor
- chrapek3011
- Posty: 4000
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: c 325
Jest z Novol'a i reaktywny i epoksydowy.