Problem z uruchomieniem S 301D

Porady i wskazówki remontowe, adresy sklepów, itp.
rzeznik2555
Posty: 177
Rejestracja: 03 lis 2011, 19:55

RE: Problem z uruchomieniem S 301D

Post autor: rzeznik2555 »

Jest to pompa która prawie wszystko połknie u mnie w okolicy do niedawna były takie używane w pracach wykopowych i oczyszczaniu stawów ze szlamu *flower*
Awatar użytkownika
SEBRIGHT
Posty: 2697
Rejestracja: 23 sty 2007, 13:27
Lokalizacja: Dobra (Małopolskie)

RE: Problem z uruchomieniem S 301D

Post autor: SEBRIGHT »

oman7 napisał:
Kranik dopasujesz z Rometa typu Ogar,motorynka itp.
Wkłady filtra paliwa są wymienne Wytwórnia Filtrów Sędziszów symbol F3-06.
Ze współczesnymi kranikami do Rometa lepiej uważać, benzynę wszystkie przepuszczają :/ Chociaż ropę może będą trzymać...
Zetor 25K - 1953; Dolpima PS290 - 1988 (chyba); Dezamet ... - 1988; Żuk A06 - 1980; MF70 - 1980 i 1989; HakoTrac T6 - 1963; Dzik 2 - 1969; Ursus C-355 - 1972; Hakotrac T8 - 1965;
Awatar użytkownika
oman7
Posty: 787
Rejestracja: 27 lut 2010, 23:01

RE: Problem z uruchomieniem S 301D

Post autor: oman7 »

SEBRIGHT napisał/a:
oman7 napisał:
Kranik dopasujesz z Rometa typu Ogar,motorynka itp.
Wkłady filtra paliwa są wymienne Wytwórnia Filtrów Sędziszów symbol F3-06.
Ze współczesnymi kranikami do Rometa lepiej uważać, benzynę wszystkie przepuszczają :/ Chociaż ropę może będą trzymać...
Ale właśnie takie kraniki były montowane w tych silnikach.
Byłem w kiedyś w Andorii i chciałem dokupić kranik ale nie było i kupiłem kranik z ogara i pasuje.
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 5019
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: Problem z uruchomieniem S 301D

Post autor: Bolszewik »

Miałem taki silnik w samopale. Był on u mnie z 15 lat nigdy nie zakręcałem kranika bo i po co ? Nie miałem oryginalnego filtra (tak już kupiłem samopała) więc raz na rok kupowałem przepływowy filtr montowany po prostu na wężyk (kosztował ok. 5 zetów).
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
Awatar użytkownika
baro
Posty: 583
Rejestracja: 19 sty 2010, 19:17

RE: Problem z uruchomieniem S 301D

Post autor: baro »

ja też niemam Kranika po co hamować przepływ "gnojuwie" :P filtr paliwa mam orginalny tylko :D
Awatar użytkownika
oman7
Posty: 787
Rejestracja: 27 lut 2010, 23:01

RE: Problem z uruchomieniem S 301D

Post autor: oman7 »

A ja kranik mam i mi nie przeszkadza*annoy*
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 5019
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: Problem z uruchomieniem S 301D

Post autor: Bolszewik »

Kranik jest potrzebny bo tam jest odstojnik który trzeba czyścić. Szczególnie jak ktoś leje jakieś wynalazki do baku. Nawiasem mówiąc mój silniczek nigdy nie widział nic innego niż ropę ze stacji.

Fakt że go nie używałem, ale lepiej by był.
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
Awatar użytkownika
SEBRIGHT
Posty: 2697
Rejestracja: 23 sty 2007, 13:27
Lokalizacja: Dobra (Małopolskie)

RE: Problem z uruchomieniem S 301D

Post autor: SEBRIGHT »

oman7 napisał:
SEBRIGHT napisał/a:
oman7 napisał:
Kranik dopasujesz z Rometa typu Ogar,motorynka itp.
Wkłady filtra paliwa są wymienne Wytwórnia Filtrów Sędziszów symbol F3-06.
Ze współczesnymi kranikami do Rometa lepiej uważać, benzynę wszystkie przepuszczają :/ Chociaż ropę może będą trzymać...
Ale właśnie takie kraniki były montowane w tych silnikach.
Byłem w kiedyś w Andorii i chciałem dokupić kranik ale nie było i kupiłem kranik z ogara i pasuje.
Nie miałem na myśli że kranik może nie pasować czy coś w tym stylu, tylko że współcześnie sprzedawana chińszczyzna jest nieszczelna i pomimo ustawienia w pozycji "zamknięty" nadal przepuszcza niewielkie ilości paliwa. Miałem tak z kranikiem w Dezametce
Zetor 25K - 1953; Dolpima PS290 - 1988 (chyba); Dezamet ... - 1988; Żuk A06 - 1980; MF70 - 1980 i 1989; HakoTrac T6 - 1963; Dzik 2 - 1969; Ursus C-355 - 1972; Hakotrac T8 - 1965;
Awatar użytkownika
oman7
Posty: 787
Rejestracja: 27 lut 2010, 23:01

RE: Problem z uruchomieniem S 301D

Post autor: oman7 »

Ok SEBRIGHT ważne że się rozumiemy.
Bolszewik co do nazwy tego czegoś na stacji ropą czy benzyną to bym użył sformułowania baro "gnojówa"

W zeszłym roku będąc w Niemczech mój Peugeot przejechał na pełnym baku 60 kilometrów więcej na Niemieckiej benzynie niż na Polskiej benzynie której nazwa mi się zaczyna podobać jako "gnojówa*hilarious*
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 5019
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: Problem z uruchomieniem S 301D

Post autor: Bolszewik »

No fakt, ale mój samopał poszedł w obce ręce jakieś 6 lat temu. Zresztą gnojówka ze stacji na pewno jest lepsza niż pokątnie kupowany opał lub coś co nawet opałem nie jest ....

Ostatnio kupiłem na StatOil, DieselGold, zaprawdę powiadam wam że duża różnica w stosunku do Verwy .....

*tup*
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
Zientas
Posty: 62
Rejestracja: 15 sie 2009, 23:27

RE: Problem z uruchomieniem S 301D

Post autor: Zientas »

No to się chłopaki rozkręcili widzę *clap*

Ja w międzyczasie w garażu rozebrałem wtryskiwacz, przeczyściłem i przedmuchałem go na wszystkie strony. Jutro z plakiem, sprayem i z zapalniczką, napalmem i nie wiem czym jeszcze ale odpalę to bydle! *comfort* Nie mogę się już doczekać tego pyrkania....

Pozdrawiam!
Awatar użytkownika
oman7
Posty: 787
Rejestracja: 27 lut 2010, 23:01

RE: Problem z uruchomieniem S 301D

Post autor: oman7 »

No to życzymy sukcesów a jeżeli nie da rady to spróbuj jakąś mała bombę atomową w ostateczności.*yes*
A cha nalej mu dobrej "gnojówy" *sarcasm*
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 5019
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: Problem z uruchomieniem S 301D

Post autor: Bolszewik »

A masz tą strzykawkę na olej ?

Mój palił nawet przy takich mrozach jak dziś, a stał w zasadzie na dworze bo "garaż" koło stodoły nie miał drzwi.

Wspomagałem go jedynie w/w "strzykawką oleju" i farelką którą przykręcałem drutem do wylotu powietrza z cylindra. Grzałem go około pół godziny.
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
Awatar użytkownika
baro
Posty: 583
Rejestracja: 19 sty 2010, 19:17

RE: Problem z uruchomieniem S 301D

Post autor: baro »

Ja w swoim niemam nawet miejsca na ta strzykawke a żałuje bo czasem by sie przydała zwłaszcza w zimne dni taki strzał na doszcelnienie pierscieni na rozpał... U nas na stacji bezynowej to nawet gaz mamy chrzczony :P
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 5019
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: Problem z uruchomieniem S 301D

Post autor: Bolszewik »

Przecież ona jest wkręcana w to miejsce gdzie wkręca się śrubę mocującą zbiornika paliwa.

Może po prost jej nie masz, zamiast tego ustrojstwa ktoś wkręcił zwykłą śrubę ?
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
Awatar użytkownika
oman7
Posty: 787
Rejestracja: 27 lut 2010, 23:01

RE: Problem z uruchomieniem S 301D

Post autor: oman7 »

Zientas gdybyś nie wiedział co to jest "strzykawka" to tak to wygląda:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9c5 ... f69d3.html
Awatar użytkownika
baro
Posty: 583
Rejestracja: 19 sty 2010, 19:17

RE: Problem z uruchomieniem S 301D

Post autor: baro »

Az sie temu miejscu przyjze doklądnie 2 raz
Zientas
Posty: 62
Rejestracja: 15 sie 2009, 23:27

RE: Problem z uruchomieniem S 301D

Post autor: Zientas »

Nie mam tego u siebie... *no*

Jutro rano zanim zacznę grzanie głwicy podjadę jeszcze do Auchan po szczelinomierz from China.
Tak sobie jeszcze myślę a propos tego płyny w cylindrze, że może jak tłok idzie do góry to wtryskiwacz się topi w nim i dlatego nie ma mgiełki... spróbuję jutro odkurzaczem odessać wszystko ze środka, albo zdejmę głowicę. Będzie potrzebna nowa uszczelka?
Awatar użytkownika
baro
Posty: 583
Rejestracja: 19 sty 2010, 19:17

RE: Problem z uruchomieniem S 301D

Post autor: baro »

odkurzaczem raczej nie odessiesza ten płyn jeżeli tam byl to pare zakręceń korbą np na wyciagnietym wtrysku i go niema. sprubuj przed pruba odpalenia przed wyciągnieciem wtrysku wstrzyknać do komory spalania troche oleju.
Awatar użytkownika
oman7
Posty: 787
Rejestracja: 27 lut 2010, 23:01

RE: Problem z uruchomieniem S 301D

Post autor: oman7 »

Faktycznie nie ma tego u ciebie.
Zdejmij głowicę i wywal ten płyn przy okazji zobaczysz gładź na cylindrze.
Podkładkę (tam jest aluminiowa) pod głowicę obróć podkładkę przed montażem głowicy.
ODPOWIEDZ