Nośnik Narzędzi RS-09 odrestaurowywanie
RE: Nośnik Narzędzi RS-09 odrestaurowywanie
szlifierka posiada silnik dwu-biegowy.Obroty silnika to 1440-2840 obr./MIN.Przy dodatkowym przełożeniu prędkość wrzeciona to odpowiednio 2200-4400obr./MIN I 3200-6400 obr./MIN. Posiada również lewe i prawe obroty.
Drut sprężynowy fi.1.2 , po nawinięciu sprężyny wystarczy ją odpuścić w temperaturze 230-315 st.c.- / słomkowy kolor / by zniknęły naprężenia.W domowych warunkach przy małych średnicach drutu dobry efekt daje elektryczna maszynka o mocy ok. 1000 wat. Pozdrawiam.
Drut sprężynowy fi.1.2 , po nawinięciu sprężyny wystarczy ją odpuścić w temperaturze 230-315 st.c.- / słomkowy kolor / by zniknęły naprężenia.W domowych warunkach przy małych średnicach drutu dobry efekt daje elektryczna maszynka o mocy ok. 1000 wat. Pozdrawiam.
RE: Nośnik Narzędzi RS-09 odrestaurowywanie
Jestem pod wrażeniem, brawa za super wkład w renowacje
RE: Nośnik Narzędzi RS-09 odrestaurowywanie
pierwsza klasa!!! super to wyglada jak w fabryce, tez posiadam takiego rs-a z silnikiem 4v to jest jedyna w swoim rodzaju maszyna wyjatkowa!!:p
RE: Nośnik Narzędzi RS-09 odrestaurowywanie
No w koncu już siodło złożone *yes*. super to wyglada, perfekcyjnie przyłożenie sie do pracy .... No i motywujące ,że jak zrobić to dobrze ,by swoje i innych oko cieszylo.
-
- Posty: 70
- Rejestracja: 23 gru 2011, 18:53
RE: Nośnik Narzędzi RS-09 odrestaurowywanie
Super to wygląda, nie mogę doczekać się dalszej części remontu:)
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 09 lut 2013, 15:07
RE: Nośnik Narzędzi RS-09 odrestaurowywanie
Witam.
Sposób prowadzenia remontu robi ogromne wrażenie, podziwiam i gratuluję. W zeszłym roku w podobny sposób przywróciłem do życia Dzika, niestety byłem zmuszony go sprzedać. Teraz szukam właśnie rs-a i w związku z tym mam pytanie do posiadaczy, czy nie orientują się przypadkiem gdzie taki pojazd jest na sprzedaż. Z góry dziękuję za informację.
Sposób prowadzenia remontu robi ogromne wrażenie, podziwiam i gratuluję. W zeszłym roku w podobny sposób przywróciłem do życia Dzika, niestety byłem zmuszony go sprzedać. Teraz szukam właśnie rs-a i w związku z tym mam pytanie do posiadaczy, czy nie orientują się przypadkiem gdzie taki pojazd jest na sprzedaż. Z góry dziękuję za informację.
-
- Posty: 70
- Rejestracja: 23 gru 2011, 18:53
RE: Nośnik Narzędzi RS-09 odrestaurowywanie
Witam
Widziałem ostatnio dość ciekawe oferty na allegro, cena moim zdaniem też przystępna*yes*
Przy okazji chciał bym zapytać czym nakładasz farbę, Pędzelkiem,wałkiem,pistoletem czy jakimś innym ustrojstwem?
Widziałem ostatnio dość ciekawe oferty na allegro, cena moim zdaniem też przystępna*yes*
Przy okazji chciał bym zapytać czym nakładasz farbę, Pędzelkiem,wałkiem,pistoletem czy jakimś innym ustrojstwem?
RE: Nośnik Narzędzi RS-09 odrestaurowywanie
Witam.Elementy rs-a były malowane farbą proszkową (piecową ) czerwoną RAL 3020, zieloną 6021,żółtą 1018.Drobne elementy dobraną farbą poliuretanową nakładaną za pomocą wałka.Pozdrawiam.
-
- Posty: 70
- Rejestracja: 23 gru 2011, 18:53
RE: Nośnik Narzędzi RS-09 odrestaurowywanie
A ten chlorokauczuk RAL 3020 też na całości wałkiem?
RE: Nośnik Narzędzi RS-09 odrestaurowywanie
Kolejna faza remontu zwrotnic.
tak było
regeneracja wąsów kierownicy
regeneracja stożków przegubu kulistego
regeneracja wpustu pod klin
takim sposobem
za pomocą dłutownicy
zregenerowane elementy zwrotnicy
złożone zwrotnice
Pozdrawiam.
Witam
Udało mi się złożyć mechanizm uruchamiający sprzęgło, który był praktycznie w 100% do odbudowy. Wykonałem nowy wałek, na którym osadzone są widełki sprzęgła.
Wymieniłem prowadnice łożyska oporowego, zregenerowałem widełki i element prowadzący łożysko oporowe.
Za pomocą frezarki i stołu obrotowego w następujący sposób:
Wykonałem obudowę łożyska oporowego i przeszlifowałem podkładkę hartowaną.
Wszystko to złożyłem w jedną całość (żeby zanitować zrobiłem odpowiednie oprzyrządowanie)
Efekt końcowy
tak było
regeneracja wąsów kierownicy
regeneracja stożków przegubu kulistego
regeneracja wpustu pod klin
takim sposobem
za pomocą dłutownicy
zregenerowane elementy zwrotnicy
złożone zwrotnice
Pozdrawiam.
Witam
Udało mi się złożyć mechanizm uruchamiający sprzęgło, który był praktycznie w 100% do odbudowy. Wykonałem nowy wałek, na którym osadzone są widełki sprzęgła.
Wymieniłem prowadnice łożyska oporowego, zregenerowałem widełki i element prowadzący łożysko oporowe.
Za pomocą frezarki i stołu obrotowego w następujący sposób:
Wykonałem obudowę łożyska oporowego i przeszlifowałem podkładkę hartowaną.
Wszystko to złożyłem w jedną całość (żeby zanitować zrobiłem odpowiednie oprzyrządowanie)
Efekt końcowy
-
- Posty: 70
- Rejestracja: 23 gru 2011, 18:53
RE: Nośnik Narzędzi RS-09 odrestaurowywanie
Kolego twoja precyzja mnie powala, sam w tym roku robie kapitalke RS-owi, ale chyba takiego efektu nie uda mi się uzyskać, nie ma szans.
RE: Nośnik Narzędzi RS-09 odrestaurowywanie
Jak zwykle pięknie wszystko zrobione. Czy łożysko nitowałeś na tokarce za pomocą rolki, bo jeśli tak, to ja tak samo robiłem ze swoim łożyskiem oporowym jak "modernizowałem" układ sprzęgłowy w moim C 325 *yes*
Facebook. old URSUS tractor
RE: Nośnik Narzędzi RS-09 odrestaurowywanie
Teraz pewnie kolej na silnik?
RE: Nośnik Narzędzi RS-09 odrestaurowywanie
Dzięki kolego ~eresik1996p za uznanie ale myślę że większość z nas zapaleńców starej motoryzacji przy odpowiednim wsparciu ludzi znających się na rzeczy i odpowiednim parku maszynowym jest w stanie wykonać satysfakcjonujący dla siebie i innych zapaleńców remont.
~dember rolka jest dobrym pomysłem ale w tym przypadku przy ściance obudowy łożyska 1,5 mm wolałem wykonać pierścień w którym osadziłem obudowę łożyska i prosty stempel a całość sprasowałem za pomocą prasy balansowej 25 T.
~C360-3P silnik poczeka w kolejce bo chciałbym postawić go najpierw na koła i wszystko zrobić a to potrwa ok.2-3 m-c.
Pozdrawiam.
Witam, ciąg dalszy pracy nad RSem. Dorobiłem i spasowałem elementy mechanizmu regulatora gazu
W między czasie wróciło część elementów z ocynku
Złożyłem zespół przekładni, wałków odbioru mocy do skrzyni głównej, spasowałem dźwigienki regulacyjne.
Dorobiłem nowe pokrywy uszczelniacza półosi
~dember rolka jest dobrym pomysłem ale w tym przypadku przy ściance obudowy łożyska 1,5 mm wolałem wykonać pierścień w którym osadziłem obudowę łożyska i prosty stempel a całość sprasowałem za pomocą prasy balansowej 25 T.
~C360-3P silnik poczeka w kolejce bo chciałbym postawić go najpierw na koła i wszystko zrobić a to potrwa ok.2-3 m-c.
Pozdrawiam.
Witam, ciąg dalszy pracy nad RSem. Dorobiłem i spasowałem elementy mechanizmu regulatora gazu
W między czasie wróciło część elementów z ocynku
Złożyłem zespół przekładni, wałków odbioru mocy do skrzyni głównej, spasowałem dźwigienki regulacyjne.
Dorobiłem nowe pokrywy uszczelniacza półosi
RE: Nośnik Narzędzi RS-09 odrestaurowywanie
Jak zawsze solidnie.
RE: Nośnik Narzędzi RS-09 odrestaurowywanie
Podejrzewam że jak opuszczał fabrykę to nie był w tak idealnym stanie zmontowany
RE: Nośnik Narzędzi RS-09 odrestaurowywanie
Daleki jestem od nabijania jałowych postów , robię to pierwszy i ostatni raz ,obiecuję Adminowi , To co tu widzimy to wzorcowa, prawdziwa ,solidna robota , Podziwiam .
RE: Nośnik Narzędzi RS-09 odrestaurowywanie
Obserwuje ten post od poczatku i od początku jestem pod ogromnym wrażeniem. Myslę, że dla zdrowia psychicznego reszty forumowiczów włączając mnie, post ten powinien zostać usunięty- żart. Naprawdę można wpaść w kompleksy.
Tak na poważnie chcę pogratulować umiejętnościom właściciela, podejściu do tematu oraz ogromowi pracy włożonemu w to odrestaurowywanie.
Pozdrawiam serdecznie Tomasz
Tak na poważnie chcę pogratulować umiejętnościom właściciela, podejściu do tematu oraz ogromowi pracy włożonemu w to odrestaurowywanie.
Pozdrawiam serdecznie Tomasz
Zetor 25A, Ursus C- 385, Dniepr 650, Ładowacz UNHZ 500, Pług PZ1, Piła spalinowa Drużba, Snopowiązałka, Suzuki Intruder VLR 1800, Honda PC800
-
- Posty: 70
- Rejestracja: 23 gru 2011, 18:53
RE: Nośnik Narzędzi RS-09 odrestaurowywanie
Możesz kolego powiedzeć il płacisz za ocynk?